Stoke City vs Newcastle United

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Newcastle United

Innlegg Knut Ole » 29 Nov 2012, 10:17

Jeg synes egentlig det var en ganske svak kamp av Stoke mot et helt klart ute-av-form Newcastle.
Mye feilpass og få sjanser, men snuoperasjonen var veldig sterk. Walters var god og det var også N`Zonzi og Whelan sentralt. Adam sitt store problem er at han drar ned tempoet i perioder og det mener jeg vi led litt under i dag.

Enig i Adams tempoproblem. Det har vært velkjent som hans begrensning og noe L'pool så sei lei av. Mener alikevel han har mange andre gode kvaliteter og totalt sett er en god tilvekst for oss.
Ellers....når vi har så vidunderlig regi og snuoperasjon har jeg sikkert lett for å glemme små-rusket, og helt topp underholdning for nøytrale tilskuer (who cares about them) var det nok ikke. Men jeg er ikke helt enig at det var såååå mye feilpasninger. Med alle forbehold om statistikker på slik (inkl. tvilsomme posession-stat.) kan jeg ikke se at vi har hatt flere vellykkede pasninger i mer enn en annen kamp i høst. Og jeg synes spillet utvikler seg mer og mer langs gresset og ikke kun baseres på at Shaw/Huth måker ballen uten adressat. Men bevares....det er enda MYE å hente på kvalitet, mens intenistet og agressivitet var tilbake på høyt nivå i går igjen.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke City vs Newcastle United

Innlegg Morten T. » 29 Nov 2012, 11:19

Knut Ole skrev:
Jeg synes egentlig det var en ganske svak kamp av Stoke mot et helt klart ute-av-form Newcastle.
Mye feilpass og få sjanser, men snuoperasjonen var veldig sterk. Walters var god og det var også N`Zonzi og Whelan sentralt. Adam sitt store problem er at han drar ned tempoet i perioder og det mener jeg vi led litt under i dag.

Enig i Adams tempoproblem. Det har vært velkjent som hans begrensning og noe L'pool så sei lei av. Mener alikevel han har mange andre gode kvaliteter og totalt sett er en god tilvekst for oss.
Ellers....når vi har så vidunderlig regi og snuoperasjon har jeg sikkert lett for å glemme små-rusket, og helt topp underholdning for nøytrale tilskuer (who cares about them) var det nok ikke. Men jeg er ikke helt enig at det var såååå mye feilpasninger. Med alle forbehold om statistikker på slik (inkl. tvilsomme posession-stat.) kan jeg ikke se at vi har hatt flere vellykkede pasninger i mer enn en annen kamp i høst. Og jeg synes spillet utvikler seg mer og mer langs gresset og ikke kun baseres på at Shaw/Huth måker ballen uten adressat. Men bevares....det er enda MYE å hente på kvalitet, mens intenistet og agressivitet var tilbake på høyt nivå i går igjen.

Nja, jeg synes det var en traurig kamp i drøye 80 minutter. 5 skudd på mål( inkl. de to som ble mål ) forteller jo litt om hvor få sjanser som ble skapt. Mange av pasningnene som var vellykkede gikk bakover eller på tvers( litt enklere å treffe medspillere da ) og IKKE framover, og tempoet var relativt dårlig kampen igjennom.

Sånn jeg ser det var det beste i denne kampen de to målene på slutten og tre poeng, men jeg er ikke i den minste tvil om at laget må heve seg noen hakk mot et velspillende og godtgående WBA på lørdag.

Jeg liker å trekke litt lengre linjer enn å geniforklare f.eks. Jones( eller andre spillere og lagets innsats, forsåvidt ) etter et øyeblikks magi. Det er dessverre en sykdom jeg har... :geek: :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City vs Newcastle United

Innlegg vegar56 » 29 Nov 2012, 16:55

Så sjansene fra kampen på TV nå, ikke spesielt imponerende. Klasse-heading av Walters, nydelig heading av Jones på nr. 2, men bare flaks at avslutningen ikke treffer keeper. Pluss et par enorme redninger av Begovic.
Kategoriseres som en svært heldig seier :!:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Stoke City vs Newcastle United

Innlegg Torstein Norevik » 29 Nov 2012, 22:11

Litt artig å se hvordan vi som fans ser en og samme kamp med ulike øyne, for det virker som det er litt delte meninger om vi gjorde en bra kamp eller ikke. Jeg er blant de som er positive, fordi jeg synest vi styrer store deler av kampen, med unntak av en periode etter Newcastle-scoringen. Vi spiller mer langs bakken, og mer gjennom midtbanen. Registrerte også at de engelske kommentatorene under kampen i går roste Stoke for å ha utviklet spillet sitt, og poengterte at vi nå ikke lenger er et lag som bare måker ballen høyt frem ved første og beste anledning, men er blitt et mer spillende lag.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City vs Newcastle United

Innlegg vegar56 » 29 Nov 2012, 22:32

Torstein Norevik skrev:Litt artig å se hvordan vi som fans ser en og samme kamp med ulike øyne, for det virker som det er litt delte meninger om vi gjorde en bra kamp eller ikke. Jeg er blant de som er positive, fordi jeg synest vi styrer store deler av kampen, med unntak av en periode etter Newcastle-scoringen. Vi spiller mer langs bakken, og mer gjennom midtbanen. Registrerte også at de engelske kommentatorene under kampen i går roste Stoke for å ha utviklet spillet sitt, og poengterte at vi nå ikke lenger er et lag som bare måker ballen høyt frem ved første og beste anledning, men er blitt et mer spillende lag.... ;)

Jeg har bare sett en 5-6 klipp fra kampen (mål og sjanser), så noe av spillet har jeg dessverre ikke sett. Men ut fra de klippene jeg så var det en heldig seier.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Stoke City vs Newcastle United

Innlegg Morten T. » 30 Nov 2012, 09:53

Torstein Norevik skrev:Litt artig å se hvordan vi som fans ser en og samme kamp med ulike øyne, for det virker som det er litt delte meninger om vi gjorde en bra kamp eller ikke. Jeg er blant de som er positive, fordi jeg synest vi styrer store deler av kampen, med unntak av en periode etter Newcastle-scoringen. Vi spiller mer langs bakken, og mer gjennom midtbanen. Registrerte også at de engelske kommentatorene under kampen i går roste Stoke for å ha utviklet spillet sitt, og poengterte at vi nå ikke lenger er et lag som bare måker ballen høyt frem ved første og beste anledning, men er blitt et mer spillende lag.... ;)

Jeg synes også det er artig at vi har forskjellige meninger. Livet hadde jo vært forferdelig kjedelig ellers... ;)

Men noe vi kanskje glemmer litt når vi vurderer Stoke sin innsats, er motstanderlagets innsats og kvalitet?
F.eks. er Newcastle helt åpenbart en skygge av seg selv, MYE svakere enn i fjor og er i motgang. Motstanden var m.a.o. ikke all verden i denne kampen og det gjør det selvfølgelig LITT lettere for Stoke å fremstå bra. Sett i lys av de forutsetningene så ble jeg ikke spesielt imponert over de 80 første minuttene( eller 89% av kampen, om du vil ), men jeg ble imponert over opphentingen og tre points. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City vs Newcastle United

Innlegg Torstein Norevik » 30 Nov 2012, 13:27

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Litt artig å se hvordan vi som fans ser en og samme kamp med ulike øyne, for det virker som det er litt delte meninger om vi gjorde en bra kamp eller ikke. Jeg er blant de som er positive, fordi jeg synest vi styrer store deler av kampen, med unntak av en periode etter Newcastle-scoringen. Vi spiller mer langs bakken, og mer gjennom midtbanen. Registrerte også at de engelske kommentatorene under kampen i går roste Stoke for å ha utviklet spillet sitt, og poengterte at vi nå ikke lenger er et lag som bare måker ballen høyt frem ved første og beste anledning, men er blitt et mer spillende lag.... ;)

Jeg synes også det er artig at vi har forskjellige meninger. Livet hadde jo vært forferdelig kjedelig ellers... ;)

Men noe vi kanskje glemmer litt når vi vurderer Stoke sin innsats, er motstanderlagets innsats og kvalitet?
F.eks. er Newcastle helt åpenbart en skygge av seg selv, MYE svakere enn i fjor og er i motgang. Motstanden var m.a.o. ikke all verden i denne kampen og det gjør det selvfølgelig LITT lettere for Stoke å fremstå bra. Sett i lys av de forutsetningene så ble jeg ikke spesielt imponert over de 80 første minuttene( eller 89% av kampen, om du vil ), men jeg ble imponert over opphentingen og tre points. :)

Det er et godt poeng, Morten ;) Er enig i at Newcastle er en skygge av seg selv i år, og vi skal huske på at de hadde flere nøkkelspillere ute av spill til denne kampen. Og det er nok "lettere" å spille bra mot et lag som sliter, enn mot lag som er mer "oppe" både med tanke på form, entusiasme og selvtillit.

Men etter min oppfatning spilte Stoke en bra kamp. Så kan det selvsagt diskuteres om det var fordi vi var gode eller fordi Newcastle var svake, eller kanskje begge deler. Hvis vi er enige om at Newcastle i år har fremstått temmelig bleke, velger jeg likevel å se det positive i at vi klarer å styre store deler av kampen mot dem, og vinner - etter mitt syn - fortjent, selv om de har et par farlige kontringer. Tidligere har jo ett av "problemene" våre vært at vi har spilt bra mot de "gode" lagene, men ikke klarer å dominere mot og vinne over de antatt svakere lagene. Mot Newcastle (svake i år) greidde vi det. Det er også skritt i riktig retning. ;)

Men som du også er inne på, det hadde vært kjedelig om vi alle var enige. Da ville vi jo ikke hatt bruk for noe diskusjonsforum.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City vs Newcastle United

Innlegg gunny » 30 Nov 2012, 13:50

Kvelden før såg eg på både Sunderland - QPR og Villa - Reading, og hjelp! Dette var virkelig dårlege kampar! Har også sett ein del av dei andre laga som ligg på nedre halvdel i aksjon denne hausten, og jammen er det mange lag som spelar dårlegare enn Stoke.

Eg syns og at Stoke spelar mindre 'hoofball' no enn tidlegare, og det er riktig som Torstein påpeikar at den engelske kommentatoren synes Stoke får ufortent mykje pes for spelet sitt. Med Adam og spesielt N'Zonzi på laget er dette to spelarar som kan holde litt meir på ballen og spele på fot. Men det heile går jo på kor stor risiko dei får lov å ta av Tony Pulis.

Det avslutninga mot Newcastle viste var at laget vårt treng hurtighet, særleg i det offensive spelet. Jones og Jerome klarte å strekke i Newcastle-forsvaret med rettvendte løp fordi dei har hurtighet til det. Crouch og Adam er vel bortimot ligaens tregeste spisspar, og her trur eg cluet ligg i at me skaper så få målsjanser. Dei to er gode spelarar som eg likar, men dei spelar for mykje feilvendt, og så lenge vingane våre ikkje klarer mange nok gonger å passere backen og slå innlegg i boksen, så produserer me så lite som me har gjort.

Om Newcastle er god nok målestokk pga deira dårlege perioder, tja... dei har eit godt lag med gode enkeltspelarar, men manglar sjølvtillit. Litt svar får me kanskje alt til helga mot WBA, om Stoke klarer å heve seg enno nokre hakk for å ta Baggies-skalpen som dei pleier ;)
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Stoke City vs Newcastle United

Innlegg Svein Nilsen » 30 Nov 2012, 18:18

Vi blir nok lett "blinde" på eget lag. Og hver kamp lever jo sitt eget liv, så det er vanskelig å sammenligne fotballkamper. Jeg er jo erkepartisk på Stoke og overfor alle andre enn Stoke supportere er jeg urokkelig i tro på eget lag. Alle andre (ikke-Stoke supportere) er jo fanatisk misfornøyd med Stoke så eksternt står jeg på barrikaden for mitt kjære Stoke! Men, i dette fora kan jeg være mer saklig, nøktern og objektiv. Og da må jeg nok si at kampen mot Newcastle var skuffende.....vi spilte svakt i 80 minutter men hadde heldigvis et 5 minutters blaff som var nok til å trygge 3 poeng - og det er det aller viktigste, uansett! Etter deres ledermål var vi jo helt paralyserte, skapte ingen verdens ting før det nevnte 5 minutters blaffet - og det holdt jo denne gangen mot et svakt Newcastle lag som heldigvis manglet Cabaye. Vi har en god keeper (selv med tabben nå), strålende stoppere men to litt gammeldagse vingbacker uten spesielle offensive ferdigheter - selv om de var brukbare mot Newcastle. Midtbanen har fått et stort løft med N'Zonzi og en revitalisert Whelan. Kantspillere bruker vi kun 1 av, Etherington mens Walters dessverre bidrar for lite (ok, han scoret et fint mål nå og mot West Ham). Adams er fortsatt for treg i det meste han foretar seg og nærmer seg vel et rødt kort....Crouch er helt ute av form og bidrar dessverre svært lite. Når hadde han sist en målsjanse? Jerome kom inn og viste sin kjente målteft, han er alltid rettvendt men har dessverer litt svak teknikk (så det på et par av mottakene hans). Men han er ekstremt rett på mål og har fart til å utfordre, noe ikke Crouch, Adams eller Walters har. Jones har også vært positiv i sine siste innhopp og nærmer seg en scoring igjen.
MEN VI TOK 3 POENG, ER PÅ ØVERSTE HALVDEL OG SKAL BANKE WBA I MORRA, LIVET ER HERLIG :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke City vs Newcastle United

Innlegg Lilledino » 30 Nov 2012, 18:54

Jeg synes N`zonzi, Kightly og Adam har gitt oss en ny dimensjon, og håper de dyrkes fremover...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 188 gjester

cron