Aston Villa - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Knut Ole » 09 Apr 2012, 20:28

61% possession i 2.omg, flest sjanser og en noe streng annulering av seiersmål
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Lilledino » 09 Apr 2012, 20:28

1 poeng her er 1 poeng vunnet....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Morten T. » 09 Apr 2012, 20:30

1-1.
Jeg er mellomfornøyd mot et ganske svakt Villa-lag. Spillet bedra seg betraktelig når Jones gikk ut og vi burde ha vunnet her til slutt.

Synes våre tre beste var:

Huth
Shawcross
Wilson
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Knut Ole » 09 Apr 2012, 20:36

4 påskepoeng på to dager er helt helt ok
minnes tippekamp midt på 70-tallet som endte 1-1 mot AV (tror jeg)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Torleif » 09 Apr 2012, 20:39

Lilledino skrev:1 poeng her er 1 poeng vunnet....

Er ikke enig i det. Vi fikk 1 mål feilaktig annulert, så jeg vil heller si det var 2 tapte poeng.
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg ToGra » 09 Apr 2012, 20:40

Stoke hadde fortjent seieren idag. Det er en trøst, selvom vi gjerne skulle hatt 2 poeng til.
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Lilledino » 09 Apr 2012, 20:41

Torleif skrev:
Lilledino skrev:1 poeng her er 1 poeng vunnet....

Er ikke enig i det. Vi fikk 1 mål feilaktig annulert, så jeg vil heller si det var 2 tapte poeng.


Ja, kanhende. Jeg fikk ikke sett den episoden, så vi kan kanskje si at vi mistet 2 ...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Knut Ole » 09 Apr 2012, 21:04

42 poeng. Utrolig jevnt og vi havner et sted mellom 8 og 14 plass. Med elendig målforskjell må vi jafse et poeng ekstra i fht motstanderne.
5 kamper igjen og ingen av dem er noen tur i parken. Først ut (om snaue to uker) borte mot årets overraskelse Newcastle som har herlig offensiv kvalitet i Cisse og Ba med støtte fra Ben Arfa. Det blir krevende!
Håper vi kan nå opp til 10.plass ved sesongslutt. Havner vi enda høyere tenker jeg det en svær prestasjon tatt hensyn til alt vi har vært involvert i.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Morten T. » 09 Apr 2012, 21:48

Knut Ole skrev:42 poeng. Utrolig jevnt og vi havner et sted mellom 8 og 14 plass. Med elendig målforskjell må vi jafse et poeng ekstra i fht motstanderne.
5 kamper igjen og ingen av dem er noen tur i parken. Først ut (om snaue to uker) borte mot årets overraskelse Newcastle som har herlig offensiv kvalitet i Cisse og Ba med støtte fra Ben Arfa. Det blir krevende!
Håper vi kan nå opp til 10.plass ved sesongslutt. Havner vi enda høyere tenker jeg det en svær prestasjon tatt hensyn til alt vi har vært involvert i.

Jeg blir skuffa hvis vi havner bak 12. plassen, men godt fornøyd med alt over. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 10 Apr 2012, 23:32

Synest vi gjør en brukbar kamp mot Villa, med en del fint spill langs bakken, selv om årets Villa-lag riktig nok er en relativt blek utgave av hva vi pleier å være vant til fra den kanten.

Litt overrasket over at ingen nevner Palacios bidrag i denne kampen. Etter min mening var han vår beste spiller. Greitt nok, han var vel blant de som var nærmest da Weimann og Ireland fikk småspille seg frem til Weimanns flotte scoring. Men jammen var det et par av våre vanlige støttespillere som også feiget ut litt der (Shawcross snudde ryggen til og delvis dukket...).

Jeg synest likevel at Palacios var meget god, brøt bra, jobbet bra og ikke minst - han hadde noe som mange av våre spillere mangler - roen. Han spilte ofte korte pasninger, men de gikk som regel til rett adresse, og jeg la merke til hvordan han hele tiden gjorde seg spillbar for lagkameratene.

En av de beste kampene for Palacios i Stoke-trøya, slik jeg så kampen.

Ellers en del spillere under pari. Etherington finner ikke tilbake til taktene for et par sesonger siden, og er - etter mitt syn - sammen med Jones den som skuffer mest. Etherington må heve seg, ellers må TP begynne å se seg om etter alternative løsninger på den kanten. Såpass svakt som Ethers har spilt nå over lang tid, frykter jeg at vi ser en karriere på hell. Hans tidligere varemerke - å komme seg rundt backen og slå fine innlegg - er nesten borte.

Jones er også blek, selv om han har noen ok flikker med hodet....som ingen følger opp. Men han blir ofte liggende for langt tilbake, og kommer seg ikke i posisjon i boksen når pasningen/innlegget kommer, og fremstår derfor som lite farlig. Bør skipes ut til sommeren. Walters jobber og sliter, men er heller ikke han i nærheten av det han viste forrige sesong.

Ingen tvil for meg om at vi må styrke oss betydelig i det offensive spillet om vi skal fortsette fremgangen. En, eller aller helst to nye spisser er et must, og også en ving, som aller helst kan spille på begge sider. Sentral midtbane har vært et problem, men synes jeg ser tendenser til gryende form hos Palacios, som kan løse mange problemer på den plassen.

Alt i alt en ok kamp, uten at vi briljerer. En annen sak er at jeg mener Mr. Dean snøt oss for en scoring da Huth ble avblåst før Shawcross sendte ballen i nettet. Så ikke noe galt i den duellen, og registrerer at det også var enighet blant "ekspertene" i TV2-studioet om at Stoke trolig der ble snytt for en helt grei scoring.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 54 gjester

cron