Chelsea - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg Morten T. » 10 Mar 2012, 22:55

Knut Ole skrev:
Jeg tipper Fuller får mellom 3 og 6 kampers karantene for denne.Kamper han neppe ville ha spilt noe annet enn et par minutter i uansett.

Bare spilt noen minutter i evt. matcher framover? Usikker på hvordan du regner deg fram til det når han nå har startet to av de fire siste matchene.
Tror også det kan bli langt flere enn 3 kampers karantene.

Jeg brukte faktisk statistikken din. Okei, han har vært litt skada i år. La oss anslå 8-10 PL-kamper hvor han ikke har vært disponibel for spill( og da tror jeg at jeg tar i litt ). Tar vi da 141 minutter fordelt på 20 kamper, så blir det i snitt 7 minutters spilletid pr. kamp. Det er den type "tillit" bra fotballSPILLERE vokser på....Jadda! :roll:

De to siste han har starta skyldes jo at Pulis "hvilte" de han anser å være de beste i troppen. Mot Valencia dro Stoke nedover med 15 mann( hvorav 2 juniorer ). Han MÅTTE jo nesten få spille der. I dag var det samme tendensen. Pulis dytta innpå Jones, Diao og Fuller. Spillere som ikke brukes spesielt ofte( bortsett fra Jones, som brukes FOR ofte ).

Pointet er uansett: Fuller er blant klubbens to beste spisser og har vært det lenge. Han burde ha blitt benyttet langt oftere. Ikke bare fordi han ER god og bedre enn de fleste andre selv på halv maskin, men fordi spilletid ville ha gjort han enda bedre. Istedenfor har Pulis valgt fyrer som Jones og Walters og i hine, hårde dager så greide til og med mannen å ta med Sidibe. Jeg mener det har vært en feil vurdering, men det er selvfølgelig umulig å "bevise" at jeg har rett. Fordi det er hypotetisk. Men jeg er i hvertfall rimelig overbevist om at manglende spilletid og tillit fra sjefen har gitt oss en svakere Fuller. Dessverre.

Bra gest av Pulis. Helt riktig å legge seg flat og være ydmyk og helt enkelt si unnskyld.
Fuller gjorde også dette. Umiddelbart.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg Knut Ole » 10 Mar 2012, 23:44

Jepp Fuller unnskylte seg umiddelbart. Fint.
Pulis er selvsagt drit-skuffa at et super-ego ødelegger for arbeidskollektivet som han har ansvar for, og sånn sett står hans formuleringer fram som god gest, tenker jeg.
Fuller har spilt mye mye mindre enn du ønsker. Jeg hadde håpet han skulle få mer spilletid etter at han ble friskmeldt (var det medio november?) og jeg var "lykkelig" for å se han få tillitt i start-11 i dag. Men det lille jeg har sett av RF de siste mnd. har generelt sett ikke imponert meg (kanskje fordi han ikke har fått mye spilletid eller kanskje fordi han rett og slett er på hell). Fakta er uansett at han fikk tillitt til å spille inntil + 90 min i dag, og har to starter på siste fire off.kamper. Mao. en tendens på mer enn et par minutter i løpet av de neste 3-6 kamper....... Den muligheten fucka han opp helt på egen hånd.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Mar 2012, 00:01

Problemet er jo bare at den "tilliten" han fikk i dag( eller tidligere ) egentlig ikke betyr noe særlig. Vi har sett det de seneste kampene( ja, egentlig i flere år ) med andre spillere også.
Arismendi var strålende mot Valencia, men er ikke en gang på benken de neste matchene. Upson var BB mot Swansea, men det bar rett ut av laget igjen i neste match...
Tuncay ble flere ganger kåra til BB, bare for å observere at en fyr som Sidibe(!!!) ble foretrukket i neste.
osv. osv.

De to siste matchene han har spilt kan således ikke settes inn i en tenkt framtidig "tendens". Fuller er Pulis sitt 4-5 valg på topp( og sannsynligvis 6. valg i det øyeblikket Sidibe kaster krykker og gips ). Det er beklagelig fordi mannen er en av få spillere i klubben som faktisk kan bryte med et ekstremt fasttømret spillesystem og derav overraske motstanderen.

Men selvfølgelig var det han gjorde i dag stupid og gjør det jo, om mulig, enda vanskeligere å få spilletid.

Jeg tror ikke Fuller gjorde dette fordi han er "super-ego". Dette var en "flash in the pan" og et "heat of the moment". Det er ingen unnskylding, men bare en forklaring. Ikke alle mennesker er like rolige og kjølige. Noen har full fart på fyrkjelen i kampsituasjoner og da går det dessverre galt i ny og ne.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg Knut Ole » 11 Mar 2012, 00:33

Jeg tror ikke Fuller gjorde dette fordi han er "super-ego". Dette var en "flash in the pan" og et "heat of the moment". Det er ingen unnskylding, men bare en forklaring. Ikke alle mennesker er like rolige og kjølige. Noen har full fart på fyrkjelen i kampsituasjoner og da går det dessverre galt i ny og ne.

Enig Morten, og det jeg egentlig mente var en super-ego / ukollegial handling. Som jeg skrev lenger opp er det forskjell på rødt og RØDT kort. For Fuller er det desverre ikke første og eneste gang, men som du skriver har det gått galt i ny og ne. Han har vært en fantastisk fotballspiller, og spesielt trist blir dette fordi han har vært helt her i gården.
Sist endret av Knut Ole den 11 Mar 2012, 09:46, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg Knut Ole » 11 Mar 2012, 00:44

Upson var BB mot Swansea, men det bar rett ut av laget igjen i neste match...

Om Upson hadde skjøvet ut Huth (fri for karantene) eller Shawx ville overrasket meg. I min bok er disse det optimale stopperparet vi har, jfr. feks. dagens match. Veldig bra at Upson gjør gode kamper, men at han blir rangert etter Huth + Shawx når disse er i god form og funker i lag stresser ikke meg. Et lite luksusproblem (som vår klubb ikke har for mye av) og en utfordring for Pulis å motivere Upson som forøvrig har spilt 1.728 minutter denne sesongen inkl. dagens. En annen ting er at han kan alternere på back-plass hvor vi ikke er like robuste.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg mfkpotter » 11 Mar 2012, 19:29

Stoke hadde igjen fighting spirit, men det er stort sett alt dette laget har på bortebane mot de beste lagene i PL. At Tony Pulis sender utpå det laget han gjør, sier meg at han ikke er interessert i vinne bortekamper mot disse lagene. Hvis du aldri vil prøve å vinne, så vil det selvfølgelig heller aldri skje. At Stoke fikk Fuller utvist gjorde det selvfølgelig lettere for TP å bortforklare det helt håpløse lag uttaket. Takk og pris at det ble 6 poeng hjemme mot Swansea og Norwich, etter de neste 2 kampene så er jeg redd for at Stoke er nede på 15 plass med fortsatt en luke til nedrykk.

Hvis vi ser på de store lagene i PL - Arsenal, Man City, Man Utd, Chelsea, Spurs og Liverpool så har Tony Pulis nå spilt 22 bortekamper mot disse lagene, statistikken så langt er 5 poeng og en målforskjell på 8-58. Det er nesten ikke til å tro, men denne gjøken vil fortsatt ikke forandre på sin taktikk mot disse lagene på utebane.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Mar 2012, 22:13

mfkpotter skrev:Stoke hadde igjen fighting spirit, men det er stort sett alt dette laget har på bortebane mot de beste lagene i PL. At Tony Pulis sender utpå det laget han gjør, sier meg at han ikke er interessert i vinne bortekamper mot disse lagene. Hvis du aldri vil prøve å vinne, så vil det selvfølgelig heller aldri skje. At Stoke fikk Fuller utvist gjorde det selvfølgelig lettere for TP å bortforklare det helt håpløse lag uttaket. Takk og pris at det ble 6 poeng hjemme mot Swansea og Norwich, etter de neste 2 kampene så er jeg redd for at Stoke er nede på 15 plass med fortsatt en luke til nedrykk.

Hvis vi ser på de store lagene i PL - Arsenal, Man City, Man Utd, Chelsea, Spurs og Liverpool så har Tony Pulis nå spilt 22 bortekamper mot disse lagene, statistikken så langt er 5 poeng og en målforskjell på 8-58. Det er nesten ikke til å tro, men denne gjøken vil fortsatt ikke forandre på sin taktikk mot disse lagene på utebane.

Enig i at Pulis virker å ha altfor stor respekt for lag med et "navn" og at enkelte laguttak virker å være gjort med det som bakteppe at "det her taper vi okke som". På den annen side gjorde den gjengen han sendte utpå i går en veldig god innsats. Det samme gjorde den reservepregede gjengen Stoke stilte med i Valencia.

Alt er ikke helt ravnsvart, men klubber som Chelsea og Liverpool er oppskrytte og ikke så gode som de var. Ingen grunn å stå med lua i hånda og resignere på forhånd( gjennom å "spare" de beste ). Dette er klubber som vi faktisk kan vinne over hvis trua og gutsen er til stede. Mot Liverpool på søndag så håper jeg virkelig at vi kommer til å tørre, men jeg frykter et defensivt Stoke hvor vi ryker i det 88. minutt etter vedvarende press.

Men uansett: Ikke ALLE tap bør skyldes på manageren. I går mener jeg at det var Fuller som var årsaken til at det ikke ble poeng.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Mar 2012, 22:20

Knut Ole skrev:
Upson var BB mot Swansea, men det bar rett ut av laget igjen i neste match...

Om Upson hadde skjøvet ut Huth (fri for karantene) eller Shawx ville overrasket meg. I min bok er disse det optimale stopperparet vi har, jfr. feks. dagens match. Veldig bra at Upson gjør gode kamper, men at han blir rangert etter Huth + Shawx når disse er i god form og funker i lag stresser ikke meg. Et lite luksusproblem (som vår klubb ikke har for mye av) og en utfordring for Pulis å motivere Upson som forøvrig har spilt 1.728 minutter denne sesongen inkl. dagens. En annen ting er at han kan alternere på back-plass hvor vi ikke er like robuste.

Jeg mener at man bør kunne spille seg ut og inn av et lag basert på prestasjoner og ikke gamle merritter. Det skaper konkurranse. Klippekort er ikke bra hverken for de som spiller eller for selvtillit og lagmoral.
Gjør en spiller en bra eksamen( kamp ), vel da bør vedkommende fortsatt få prøve seg til han spiller seg ut igjen av laget.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg Morten T. » 13 Mar 2012, 14:16

Lou Macaris syn på hvordan man kan håndtere Fuller:
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... story.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 179 gjester

cron