Stoke City-Swansea

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City-Swansea

Innlegg O2Stokie » 27 Feb 2012, 00:09

Deilig med tre poeng, Swansea minner meg litt om WBA under han forrige manageren (husker ikke navnet...), mye tappity-tippity-toe småfint pasningsspill, uten noen reell trussel. Vi hadde ballen ekstremt lite i første, mere i andre men var egentlig aldri truet. Bedre å skåre mål enn å spille fint pasningssill, ikke? Så dere forresten at det lyste respekt av Jerome og Palacios da de stod og snakket med TP før de ble byttet inn? Nå går vi for 3 til mot Norwich og da er vi sikre. Mine beste i dag er.... laget! Vel Upson var bra og faktisk Whitehead i siste del av kampen.
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Stoke City-Swansea

Innlegg Torstein Norevik » 27 Feb 2012, 01:11

Tre nye pinner til poengkontoen, det var det aller viktigste i dag. :D Spillemessig har jeg vel sett oss både bedre og verre. Synest f.eks. at vi var betydelig bedre i første omgangen på Mestalla enn det vi var i dag. Men i ligasammenheng var vel kampen i dag det beste vi har gjort den siste måneden i alle fall. ;)

Swansea spilte fin fotball, men spesielt effektivt var det ikke, og jeg synest vi hadde veldig god kontroll gjennom hele kampen.

Litt lei meg for at Arismendi ikke en gang var funnet verdig en plass på benken etter den flotte kampen i Spania. Det sender vel noen signaler om at det er en spiller som TP ikke satser veldig mye på, og det er synd. Han har så vidt jeg vet vært årets spiller i Uruguay, og selv om det er et lite land så har de fostret mange gode fotballspillere, så han har nok et betydelig potensial selv om han ikke har fått det ut, eller kanskje riktigere, ikke har fått sjansen til å vise det i Stoke. Vi så tendensene sist torsdag. :ugeek: Trist også at Pennant verken starter eller er blant de tre som kommer innpå. Det tyder på full clash med han og TP, og det er også synd, for en Pennant i form er en av våre aller beste spillere. :(

Pluss i dag til Begovic, stødig hele kampen, og med en verdensklasseredning. Upson var også veldig solid, og spilte vel kanskje sin aller beste kamp i Stoke-trøya så langt. En solid back-up for Huth/Shawcross, og bør nok stille foran Woodgate i prioriteringsrekka om stopperplassen. Synest også at Palacios var positiv de få minuttene han fikk, og som en av dere andre skriver, det er ingen andre i laget som slår slike stikkpasninger som han. Det tyder på fotballforståelse over gjennomsnittet hos den godeste Palacios.

Walters skuffet meg igjen, og er ikke på langt nær den spilleren i år som han var i fjor. Det samme kan kanskje sies om Etherington. Han prøvde riktig nok i dag, men lykkes lite, selv om corneren til Upsons mål var flott. Han virker som en spiller som er avhengig av å komme godt i gang i kampene. Hvis han bommer på de første driblingene har han en tendens til å gi seg, og ikke tørre utfordre skikkelig utover i kampen. Slik opplevde jeg det vel i dag og.

Alt i alt likevel ett solid skritt fremover i forhold til vår ligainnsats den siste tiden. Nå venter Norwich, og der er det fullt mulig med tre nye poeng. Greier vi det, vil vi vel i praksis være mer eller mindre sikret ny kontrakt. Vi får håpe at kampen i dag var et vendepunkt i så måte, og at vi går lysere tider i møte, i takt med årstiden ellers. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City-Swansea

Innlegg Morten T. » 27 Feb 2012, 10:18

Endelig en seier igjen og i går var det fortjent også. All respekt for Swansea, som faktisk forsøker å SPILLE fotball, men de svikter på den siste tredjedelen fordi de individuelle ferdighetene ikke er gode nok. Men man skal ha noen digre, hårete baller for å tørre å spille på den måten med et slikt mannskap. De kommer til å lære mye av det.

Våre gutter var vel ikke blendende, og i perioder var det slapt, men de gjorde det som var nødvendig i en slik match. Jeg ble imponert over Upson( gjorde han en feil? ) og har han som BB. Det betyr vel at han sitter på tribunen i neste? :mrgreen:
Alle i forsvaret var gjennomgående stødige.
Whitehead var veldig god, mens Whelan fortsatt ikke har kommet helt på nett igjen etter skadeavbrekket. Etherington begynte bra, men er det flere enn meg som forlengst har oppdaget hvor enkelt backene forstår "fintene" hans? Han kommer nesten konsekvent for nær backen sin og blir enkelt tacklet av sin oppasser. Shotton er veldig variabel, men greide ikke å markere seg noe særlig i denne. Walters fortsetter å løpe og that`s about it( han HAR faktisk klippekort )! Crouch var god, men falt av etterhvert og ble ganske så korrekt byttet ut.

Da får kanskje Pulis og gutta hans litt sårt tiltrengt arbeidsro(?). Det trengs...

Synes våre tre beste var:
Upson
Whitehead
Begovic
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City-Swansea

Innlegg mfkpotter » 27 Feb 2012, 11:36

Etter spill og form de siste 2 månedene, så var det kun 3 poeng som var viktig mot Swansea. Spillet var som vanlig ikke bra, men nå var i hvert fall innsatsen tilbake på 100%.
Jeg sa før kampene mot Swansea og Norwich at Stoke måtte ta 4 poeng, nå håper jeg på 6 og mer eller mindre farvel til nedrykkskamp.

Etter en seier så skal man selvfølgelig være fornøyd, men jeg synes igjen at laguttaket til TP ikke er bra. Som flere nevner her på forumet så er det dessverre flere spillere med klippekort som ikke leverer.
Walters er for øyeblikket totalt ute av det, han er ikke målfarlig og blir liggende i ingenmannsland stort sett hele tiden. Jeg har de siste månedene vært kritisk til Whelan, og igjen så spiller han en usedvanlig svak kamp. Ingen pasninger som treffer medspillere, kommer for sent inn i hver eneste duell, og spiller til tider stygt. Ser at flere her berømmer Whitehead sin innsats, men jeg mener at han spiller akkurat som Whelan for øyeblikket og var direkte dårlig mot Swansea. Det betyr at det finnes ingen kreativitet i midtbane leddet, og med Etherington blottet for selvtillit og Pennant på benken så blir det kun dødballer Stoke kan score på.
Nå blir det mer pusterom for spillerne fremover, Europa ligaen er over og forhåpentligvis litt mer overskudd til seriekampene fremover.
Hvis Pulis spiller sine kort riktig fremover, så kanskje Stoke kommer opp mot sin pers på 47 poeng. Jeg tror allikvel vi ender på 43-44 poeng til slutt.

Mine 3 beste spillere mot Swansea.
1 Upson
2 Wilko
3 Begovic
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 166 gjester

cron