Stoke-Manchester City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke-Manchester City

Innlegg bjørn123 » 28 Nov 2010, 09:05

Sven-Erik skrev:og nå er Tewez småsur på lagkameratene sine;
http://www.dagbladet.no/2010/11/27/spor ... /14480362/

Jo, men hvor rett har ikke mannen da?Herlig innstilling synes jeg -få han til Stoke:D
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke-Manchester City

Innlegg JonC » 28 Nov 2010, 13:44

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:Skjønner ikke at det er mulig å krititsere Wilkinson, han har vært fantastisk de siste kampene.
Ikke enig. Han var god mot Liverpool og i dag, men mot WBA gjorde han utrolig mye rart og var heldig som slapp med skrekken. Han er veldig ustabil i prestasjonene og det er sannsynligvis den vesentligste årsaken til at han ikke spiller fast.

Enig med siste. Ustabil er et dekkende ord. I tillegg er han vel ikke en reell trussel i det offensive spillet. Som høyreback har han alt for dårlige kvaliteter i så måte. Micah Richards er høyreback og gjorde noe i går som Wilko bare kan drømme om. (Hvis det er interessant å sammenlikne vår høyreback med andre i PL?)
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Stoke-Manchester City

Innlegg -Tottal- » 28 Nov 2010, 22:31

Wilko tror jeg blir bedre og bedre. Det vil nok ta litt tid før han blir stabil og enda farligere offensivt, men jeg ser helt tydelig potensiale for at han er en mann for fremtiden. Han får mer og mer til av offensiv driblekunst, og har blitt flinkere til å lese spillet. Resultatet er blitt at han er tettere mot motstander, istedenfor å rygge bakover og ende opp med å bli parkert. Gutsen og viljen er "first class", som jeg tror har lett for å smitte over på resten av laget.

Collins er rett og slett ikke på et godt nok nivå. Helt klart vårt svakeste ledd IMO, og håper Pulis snart får en erstatter eller to på backplassene.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke-Manchester City

Innlegg Morten T. » 29 Nov 2010, 00:21

-Tottal- skrev:Collins er rett og slett ikke på et godt nok nivå. Helt klart vårt svakeste ledd IMO, og håper Pulis snart får en erstatter eller to på backplassene.

Jeg er ikke helt enig der heller. Collins er begrensa offensivt og han gjorde en grov feil på lørdag( selvom Richards gjorde en ditto bra prestasjon ), men defensivt har han generelt sett blitt mye bedre i år. Han er tacklingssterk og har bra duell-og hodestyrke. Han er flinkere til å plassere seg også. Han er ikke verdens beste back, men jeg synes han stort sett kommer greit fra det.

Jeg vet at man ikke skal legge for mye vekt på subjektive spillerbørser og den slags, men på denne børsen er han rangert som Stokes 5. beste spiller:
http://www.dagbladet.no/pls/dbprod/fotb ... 2&ant=1000

På denne er han Stokes 4. beste spiller og den 81. beste spilleren i PL.:
http://www.premierleague.com/page/Playe ... 06,00.html

Som sagt, spillerbørser trenger definitivt ikke å bevise noe som helst, men min mening er at Collins er en solid, men relativt umoderne, back med bra defensive og begrensede offensive kvaliteter. Jeg mener fortsatt at det viktigste er å få inn folk sentralt. Neste steg kan være å se på backplassene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Manchester City

Innlegg Svein Nilsen » 29 Nov 2010, 20:37

Tja, vi har to backer som er under middels gode i forhold til PL nivå. Collins er veldig enkel, slår alltid langt og høyt og ingen offensiv trussel. Han er også innimellom veldig dårlig til å plassere seg. Bommer på markeringer og leser spillet dårlig. Baklengsmålet på lørdag er et eksempel på det. Dessverre tror jeg han ikke har veldig stort forbedringspotensiale! Wilkinson har utviklet seg bra de siste par årene og har et større potensiale. Relativt hurtig, sterk i duellene og mer plasseringssterk. Store mangler i det offensive spillet, men viste vel med sitt lange raid på lørdag at det finnes offensivt håp i gutten! Og så har han en fantastisk stå på vilje - det lyser innsats hele tiden!
Summa sumarium; vi trenger en ny venstreback 1. januar, i tillegg til midtbanesjefen som må komme med en gang nyttårsrakettene har sluknet.......... 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke-Manchester City

Innlegg Ovis » 29 Nov 2010, 23:17

Er veldig enig med at vi må ha ein klassespiller inn på midtbanen. Synes ikkje at Mark Wilson har vært noe heldig med de innhoppan som han har gjort. Virker alt for veik. Vi har jo hatt ein helt fantastisk november mnd. Blir spennende å sjå kva vi får til i desember. :)
Come on Stoke City
Ovis
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 442
Registrert: 22 Aug 2010, 13:08
Bosted: Vestre Jakobselv Finnmark

Re: Stoke-Manchester City

Innlegg -Tottal- » 29 Nov 2010, 23:38

Ethers og Pennant som vinger, bør ikke forandres. Det er vel de fleste enige om. Eventuellt med Tuncay.

Hvem skal da byttes ut på midten ?
Delap....for dårlig med beina, og begynner kanskje å bli litt sliten ? Innkasta fremdeles giftige, selv om det har blir to sifra med kamper uten direkte scoring fra den kanten. Jobber fremdeles som et piska skinn i de fleste kamper.
Whitehead......et fantastisk arbeidsjern egentlig. Jeg tror at vi fremdeles at vi behøver dette knokkeljernet på midten for å rydde opp innemellom. Lite synlig, med i enkelte kamper veldig gull verd.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke-Manchester City

Innlegg Morten T. » 30 Nov 2010, 01:12

Satt akkurat og så Barcelona-Real Madrid og det er en av de mest fantastiske kampene jeg noensinne har sett. Selvfølgelig blir det bare en våt drøm å få inn ekstremt hardtarbeidene, ekstremt flinke defensive/offensive og ekstremt kreative/ballsikre karer som Xavi eller Iniesta, men jeg vil uansett at vi forsøker å få inn spillere sentralt med flest mulig av de oppramsede kvalitetene. Hva med å legge inn bud på Scott Parker, Stephen Ireland, Charlie Adam, Krajncar, Leon Osman, Dempsey, Darron Gibson m.fl. og i lignende prisklasse/kvalitet?
Whitehead og Delap er ok/bra defensivt, men ingen av dem er noen skapende kraft offensivt som kan fore gode vinger og spisser med forløsende pass. Hadde vi fått inn slike spillere som de ovennevnte så kunne vi variert mer mellom å bruke møkkagravere som Whitehead, Delap, Whelan og Wilson i ny og ne, og kreative folk ved andre tilfeller. Stoke hadde rett og slett blitt mer uforutsigbare. Spesielt offensivt. Jeg synes det bør bli neste steg i TP sin hittils vellykede "stein på stein"-metode.

Og så, en veldig vanlig misoppfattelse er at man ikke kan være hardtarbeidene og samtidig kreativ og pasningssikker. Det er feil. Verdens beste midtbanespillere behersker alle faser av spillet. Det så jeg i kveld...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Manchester City

Innlegg -Tottal- » 30 Nov 2010, 04:15

Bra Morten. Foppall kan være magisk innemellom. Det har vi fortjent.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke-Manchester City

Innlegg Kjell Ola » 01 Des 2010, 17:28

Fins det nokon videosnutt frå kampen mot ManC?

Dessverre fekk eg ikkje sett Barcelona - Real Madrid, men er heilt samd i det Morten skriv. Vi, altså Stoke, men det forstod vel alle, tek til å bli ein etablert PL-klubb nå og da kan det kanskje bli LITT enklare å få tak i spelarar som hevar laget fleire hakk? Men eg har ikkje lyst til at klubben skal bukke under økonomisk på slike kjøp - alltid ein vanskeleg balansegang.
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron