WBA -Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: WBA -Stoke

Innlegg bejori » 21 Nov 2010, 00:39

Herlig seier i dag, selv om spillet til tider var så som så, og nå trenger vi "bare" sånn ca. 21 poeng til i år for å holde oss, bare nevner det, men det er vel ikke noe mål nå lenger, inn blant topp 8 mener nå jeg og kanskje lukte på Europa. Har vel lov til å være høyt oppe etter 3 på rad og 8-2 i målforskjell.
bejori
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 293
Registrert: 09 Aug 2010, 23:27

Re: WBA -Stoke

Innlegg Josef » 21 Nov 2010, 03:51

Først av alt, for en fantastisk seier..Blir mange høydepunkter fremover nå...Men at spillet i seg selv sto til 3-0 er vel heller diskutabelt. Digg med 2 til walters, konkuranse er ALRDI bad, selv om Jones/Fuller er selvskrevent for min del.
Vi har litt tur idag med dommern (det siste var straffe) men Jones faller rimelig romeo på første tror jeg.
Desverre tror jeg den crappy spillinga vil slå dårlig ut hvis vi kjører på som idag, mot bedre lag..
Anyways vi er nr 8 på tabellen, noe vi ikke var en god uke siden, og at seieren var fortjent, jo ja det syntes jeg..Kos dere alle sammen, idag ble 3 nye vitkige poeng!
Josef
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 917
Registrert: 06 Aug 2010, 23:01
Bosted: Arendal

Re: WBA -Stoke

Innlegg O2Stokie » 21 Nov 2010, 14:03

pål - lillehammer skrev:Heia WBA sier jeg også. La de holde seg i PL i mange år. Hos oss synes jeg Begovic og Shawcross var best mens vi sleit litt på backene.

Herlig med 3 poeng og 8.plass

Enig, Pål. Spesiellt Thomas var bra på venstre ving for WBA, bare så fint for oss at hans venstre fot er død og at han slo elendige innlegg med høyre. Med bedre innlegg fra han hadde vi ikke holdt nullen.
Forøvrig blir samspillet mellom Jones og Fuller bedre og bedre, God it's good to be a Potter-mainn!
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: WBA -Stoke

Innlegg JonC » 21 Nov 2010, 14:39

8.plass og 19 poeng. Da er vel plasseringen bedre enn poengfangsten kan man si. Sammenligner man med innsamlede poeng de to foregående sesongene i PL, får man følgende: Etter 14 kamper spilt i 2008 hadde vi nesten samme seier-uavgj-tap - nemlig 5-2-7 mot årets 6-1-7. Målforskjellen det året var triste 14-24, som skyldes i hovedsak 2 tap i Manchester med tils. 0-8. I år ligger vi 'even' med 18-18. I 2009 hadde vi etter 14 matcher 20 poeng, med en helt annen seier- uavgj-tap statistikk 5-5-4 og målforskj på 13-15. 6-poengskampen mot WBA i går var i så måte utrolig viktig, WBA er i 'sumpen' og vi er 3 poeng foran. Det er tett med andre ord !!
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: WBA -Stoke

Innlegg -Tottal- » 21 Nov 2010, 15:10

Mesteparten av kampen var det elendig pasningsspill, og har aldri jeg sett Ethers få til så lite fremover.
Bakover gjorde hele laget en god innsats (inkl Jones og Ethers) og spesiellt Shawcross gjorde en god jobb.
Med litt tur og fomling hos WBA, klarte vi å gålle tre ganger...ikke værst bare det, men den første var dessverre pga skuespill av vår egen Jones. Synd at vi tar ledelsen på den måten. Ellers så er jeg veldig glad for at West Brom sliter med gode avslutninger mot mål.

Pennant var veldig god før han måtte hinke ut av banen, og Begovic viste igjen at han har en dyktig keeper.
Dette var et Stoke lag som vinner helt greit på en dårlig dag. Det er et bra tegn for resten av sesongen, og med denne seieren har vi for første gang vunnet tre kamper på rad i PL.

Neste søndag blir det champagne frokost hvis vi vinner mot Man City. :twisted:
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: WBA -Stoke

Innlegg pål - lillehammer » 21 Nov 2010, 16:36

[quote="JonC"]8.plass og 19 poeng. Da er vel plasseringen bedre enn poengfangsten kan man si. Sammenligner man med innsamlede poeng de to foregående sesongene i PL, får man følgende: Etter 14 kamper spilt i 2008 hadde vi nesten samme seier-uavgj-tap - nemlig 5-2-7 mot årets 6-1-7. Målforskjellen det året var triste 14-24, som skyldes i hovedsak 2 tap i Manchester med tils. 0-8. I år ligger vi 'even' med 18-18. I 2009 hadde vi etter 14 matcher 20 poeng, med en helt annen seier- uavgj-tap statistikk 5-5-4 og målforskj på 13-15. 6-poengskampen mot WBA i går var i så måte utrolig viktig, WBA er i 'sumpen' og vi er 3 poeng foran. Det er tett med andre ord !![/quote

Tror det blir en historisk jevn PL sesong i år både i topp og bunn. Chelsea har vel 4 tap hittil og Man U har mange uavgjort
Jeg tror på topp 10 i år hvis vi kan vinne endel sånne kamper som i går hvor vi ikke imponerer veldig men tar 3 poeng
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 340
Registrert: 06 Aug 2010, 18:49

Re: WBA -Stoke

Innlegg Josef » 21 Nov 2010, 19:18

Josef
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 917
Registrert: 06 Aug 2010, 23:01
Bosted: Arendal

Re: WBA -Stoke

Innlegg Morten T. » 21 Nov 2010, 21:07

Fint med seier i går, selvom resultatet var i overkant flatterende. Det er noe magisk med møtene mellom disse to. I en kamp som det strengt tatt hadde vært greit med 0-0, så drar vi avgårde med tidenes største borteseier i PL... :D

Jeg er usikker på om Jones skulle hatt straffe. Det virker som han faller lett og Di Matteo var rasende på skuespillet til mannen fra Trinidad( eller Tobago ? ). Hvis Jones juksa, så kan egentlig ikke dommeren lastes, da er det Jones sin feil. Og det er nettopp her jeg synes forslaget som Pulis kom med for et par uker siden er så bra. Pulis foreslo at "skuespillere" burde få 3 kampers karantene. Så hvis man har videobevis og Pulis er en prinsippfast fyr så velger han nå å gi Jones en real skrape( ikke 3 kamper karantene, men en korreks i all offentlighet ville være bra ). Tuncay bedrev også skuespill, dessverre.
Den andre straffa så klarere ut, men ikke helt klokkeklar.

Skuffende kamp spillemessig hvor trøkket og gutsen var borte fra de foregående kampene. Jeg er glad for at vi møtte et tannløst WBA-lag som ikke evnet å utnytte dette. Wilkinson og Delap var fryktelig svake, mens de fleste andre får akkurat godkjent. Spillemessig må vi opp flere hakk hvis det skal bli poeng mot ManC. Glad for seier, selvfølgelig, men jeg føler meg alltid tryggere når resultat og spill samsvarer som mot f.eks. Liverpool.
Synes våre tre beste var:
Begovic
Huth
Shawcross
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: WBA -Stoke

Innlegg mfkpotter » 21 Nov 2010, 22:08

Alltid like fascinerende hvor forskjellig man ser på hvilke spillere som spiller bra eller dårlig, etter min mening så var Collins igjen det svakeste leddet der bak. Han ligger alt for langt unna motspillerne, de kommer seg alt for lett rundt på vår venstre side, og de får også slått sine inlegg alt for ofte uten at de blir presset. Det henger nok også litt sammen med at Etherington har vært utrolig svak de siste kampene.

Når det gjelder kampen i går så er jeg helt klar på at vi spiller for desidert dårligste kamp for året, det er et paradoks at det skal ende med vår største borteseier i premier league.
Det første straffesparket er billig, men det er kontakt mellom Carson og Jones så det er en vanskelig vurdering for dommeren. Når det gjelder det andre straffesparket så er det soleklart, at Lars Bohinen en godt betalt ekspert på TV presterer å si at det er et frispark ute på banen, men at det bør være klarere får å blåse straffespark er helt bak mål.
Stokes beste spiller mot WBA etter min mening:
Begovic og Huth like gode.
Vi kan ikke splitte midtforsvaret vårt nå, Faye må bli værende på benken.

Nå er det full skjerpings mot et City lag i medvind, men er det mulig at Stoke kan vinne 4 kamper på rad i premier league?
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: WBA -Stoke

Innlegg Morten T. » 21 Nov 2010, 23:19

mfkpotter skrev:Når det gjelder det andre straffesparket så er det soleklart, at Lars Bohinen en godt betalt ekspert på TV presterer å si at det er et frispark ute på banen, men at det bør være klarere får å blåse straffespark er helt bak mål.

Ikke enig i at den andre straffa var helt soleklar, men jeg faller ned på at den var grei sjøl om jeg har sett klarere. Dommeren hadde jo også en fantastisk fin posisjon i forhold til situasjonen, og i og med at jeg ikke er en fyr som sysler med konspirasjonsteorier og vikarierende motiver, så antar jeg at dommeren gjorde en vurdering på det han faktisk så.

Men jeg er helt enig i at Bohinen bommer. I reglene står det jo glassklart at direkte frispark utafor er straffe innafor 16-meteren. På den annen side: Hvor mange straffer hadde det ikke blitt i en kamp hvis dommerene FAKTISK hadde slått ned på trøyeholding i feltet?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 48 gjester

cron