WBA -Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: WBA -Stoke

Innlegg mfkpotter » 22 Nov 2010, 10:22

Morten T. skrev:Men jeg er helt enig i at Bohinen bommer. I reglene står det jo glassklart at direkte frispark utafor er straffe innafor 16-meteren. På den annen side: Hvor mange straffer hadde det ikke blitt i en kamp hvis dommerene FAKTISK hadde slått ned på trøyeholding i feltet?


Det er jeg helt enig med deg i Morten, dette har blitt et av de største problemene i fotball. Forsvars spillerne kan snart holde så mye de vil inne i feltet, men hvis en angriper dytter med lillefingeren så blåses det frispark utover med en gang.
Her må rett og slett dommerstanden skjerpe seg. De må rett og slett bli tøffere.

Når det gjelder det straffesparket i situasjonen til Whitehead så vil jeg presisere følgende: Whitehead kommer seg foran WBA spilleren og blir dyttet kraftig i ryggen, hadde WBA spilleren vært lenger frem så ville det ha blitt en skulder mot skulder situasjon og ingen straffe.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: WBA -Stoke

Innlegg gunny » 22 Nov 2010, 12:03

Huth revealed the players had to endure a Tony Pulis rant after the goalless first half – and that inspired them to a much improved second-half display.

"You don't want me to repeat what the manager said," added Huth. "We started a bit sluggishly and it took us a while to get going. It is something we have to do next week."
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: WBA -Stoke

Innlegg Morten T. » 22 Nov 2010, 12:12

mfkpotter skrev:Det er jeg helt enig med deg i Morten, dette har blitt et av de største problemene i fotball. Forsvars spillerne kan snart holde så mye de vil inne i feltet, men hvis en angriper dytter med lillefingeren så blåses det frispark utover med en gang.
Her må rett og slett dommerstanden skjerpe seg. De må rett og slett bli tøffere.

Det paradoksale er jo at dommere, FIFA,UEFA, NFF, FA osv. lover foran hver sesong at de nå skal begynne å slå ned på trøyeholding, usportslig opptreden, skuespill etc. Det holder sånn ca. i èn serierunde og så er det tilbake til gammal morro. Mitt forslag er at en felles dommerstand( med backing fra nasjonale og internasjonale forbund ) lar det gå inflasjon i bruken av gule og røde kort, samt straffespark, for å få bukt med problemet. En dommer må gjerne gi 14 gule og 5 røde kort i løpet av en match, og gjerne slenge på 8-10 straffer også. Til å begynne med vil vi da få noen absurde hockey-resultater( som jo, isolert sett, kan være skøy ), men det vil definitivt ha en preventiv virkning. Dommere må( med hjelp av fairplay-tenkende spillere og forbundene ) begynne å utøve det regelverket de faktisk har til rådighet. Da vil juksinga bli minimal, ja kanskje ikke-eksisternde. M.a.o., det skal IKKE lønne seg for Pennant, Jones, Tuncay osv. å jukse. Det skal straffes!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester

cron