Stoke - Birmingham

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg bjørn123 » 10 Nov 2010, 16:32

Seivåg skrev:Stusser også litt over den minus og plussgreia di. Kan være enig at Jones er god hvis han blir spilt god, finner ikke like mye på selv syns jeg. Føler ikke at Jones har overrasket nevneverdig, og måtte neste le litt i starten når mannen med så sterk spenst faktisk taper de ti første hodeduellene han var innvolvert i. Det virker som han er på vei ned når ballen kommer. Føler at han er en helt annen spiller i duellene vendt mot mål, enn med ryggen til mål. Satser på at han blir enda vassere utover sesongen; han har noe lat spillestil ja.

Å vinne hodedueller som spiss med rydden mot mål mot en midsstopper som tar rennefart er ikke lett. Får absolutt ingen minustegn dersom han taper disse. Men når Delap f. eks mister ballen på midbanen pga manglende balanse og teknikk, som igjen skaper en kontringsjanse til motstander, det får et minustegn med strek under. Spisser har lov til å feil, midbanespillere til en viss grad, mens forsvarspillere kan ikke gjøre noen feil - slik er vel fotball...Men som sagt fant jeg ikke noe å utsette på Jones i 1 omg - fantastik sådann :)
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2010, 16:48

bjørn123 skrev:
Seivåg skrev:Stusser også litt over den minus og plussgreia di. Kan være enig at Jones er god hvis han blir spilt god, finner ikke like mye på selv syns jeg. Føler ikke at Jones har overrasket nevneverdig, og måtte neste le litt i starten når mannen med så sterk spenst faktisk taper de ti første hodeduellene han var innvolvert i. Det virker som han er på vei ned når ballen kommer. Føler at han er en helt annen spiller i duellene vendt mot mål, enn med ryggen til mål. Satser på at han blir enda vassere utover sesongen; han har noe lat spillestil ja.

Å vinne hodedueller som spiss med rydden mot mål mot en midsstopper som tar rennefart er ikke lett. Får absolutt ingen minustegn dersom han taper disse. Men når Delap f. eks mister ballen på midbanen pga manglende balanse og teknikk, som igjen skaper en kontringsjanse til motstander, det får et minustegn med strek under. Spisser har lov til å feil, midbanespillere til en viss grad, mens forsvarspillere kan ikke gjøre noen feil - slik er vel fotball...Men som sagt fant jeg ikke noe å utsette på Jones i 1 omg - fantastik sådann :)

Jo, det er lov å tape dueller, men jeg synes det er lov å påpeke at en spiller med såpass rå spenst og hodestyrke bør vinne slike dueller oftere. Det bør rett og slett forventes at Jones vinner hodedueller oftere en Tevez og Ricardo Villa, selv om alle tre deler fellesbetegnelsen "spiss".
Det å vinne dueller og hodedueller er faktisk en viktig del av spillet, og måten Stoke spiller på tilsier at det bør være en av Jones sine primære oppgaver.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg bjørn123 » 10 Nov 2010, 17:39

Morten T. skrev:
bjørn123 skrev:
Seivåg skrev:Stusser også litt over den minus og plussgreia di. Kan være enig at Jones er god hvis han blir spilt god, finner ikke like mye på selv syns jeg. Føler ikke at Jones har overrasket nevneverdig, og måtte neste le litt i starten når mannen med så sterk spenst faktisk taper de ti første hodeduellene han var innvolvert i. Det virker som han er på vei ned når ballen kommer. Føler at han er en helt annen spiller i duellene vendt mot mål, enn med ryggen til mål. Satser på at han blir enda vassere utover sesongen; han har noe lat spillestil ja.

Å vinne hodedueller som spiss med rydden mot mål mot en midsstopper som tar rennefart er ikke lett. Får absolutt ingen minustegn dersom han taper disse. Men når Delap f. eks mister ballen på midbanen pga manglende balanse og teknikk, som igjen skaper en kontringsjanse til motstander, det får et minustegn med strek under. Spisser har lov til å feil, midbanespillere til en viss grad, mens forsvarspillere kan ikke gjøre noen feil - slik er vel fotball...Men som sagt fant jeg ikke noe å utsette på Jones i 1 omg - fantastik sådann :)

Jo, det er lov å tape dueller, men jeg synes det er lov å påpeke at en spiller med såpass rå spenst og hodestyrke bør vinne slike dueller oftere. Det bør rett og slett forventes at Jones vinner hodedueller oftere en Tevez og Ricardo Villa, selv om alle tre deler fellesbetegnelsen "spiss".
Det å vinne dueller og hodedueller er faktisk en viktig del av spillet, og måten Stoke spiller på tilsier at det bør være en av Jones sine primære oppgaver.

I så tilfelle er det måten Stoke spiller som er problemet, ikke Jones tap av hodedueller vendt mot mål. Jones er en fantastik hodespiller og jeg må si meg imponert hvor lite den mannen taper ballen unødvendig langs bakken
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Lilledino » 10 Nov 2010, 19:22

Jones er en kjempesignering og en contribution for Stoke .. Period !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Morten T. » 11 Nov 2010, 02:16

Vanskelig å debattere noe som helst når påstander hagler uten noen som helst forklaring....
"Jones er best!-Finito!" o.l. meldinger, holder ikke helt..... :roll:

----
Jones er god. Han kosta Stoke City Football Club 16(!) ganger mer enn Fuller. Men han er likevel god.
Koster du 80 millioner kroner så MÅ DU BEVISE HVER GANG DU ER PÅ BANEN. Gjør Jones det? Jeg mener nei. Han er ikke dårlig, men han er som resten av spillerene vi har kjøpt fra Sunderland de siste åra, en veldig god deal - for Sunderland. ;)
Han har potensial, men foreløpig har han ikke vist det. I noen av klubbene han har vært i.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Richard Prestegård » 11 Nov 2010, 14:49

http://www.teamtalk.com/video/18575/649 ... -Whitehead

Ser jeg en liten antydning til et smil fra mannen med steinansiktet?
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Knut Ole » 12 Nov 2010, 17:36

Richard Prestegård skrev:http://www.teamtalk.com/video/18575/6497936/Stoke-3-2-Birmingham-Whitehead

Ser jeg en liten antydning til et smil fra mannen med steinansiktet?

Ja, det gjør du. Munnviken beveger seg såpass at vi kan bekrefte smil ;)
Spes. at HAN lå der på femmetern og fiska.
Reprise, snart - please!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 36 gjester

cron