Stoke - Birmingham

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Josef » 10 Nov 2010, 10:13

Høydepunkter ifra kampen er lagt ut på Stoke sinn hjemmeside, men for di av dere som ikke er har Stoke city player er dette i alle fall noe..

http://footyroom.com/stoke-city-3-2-bir ... y-2010-11/

(ps. anbefaler på det sterkeste å ha lyden på.gåååååååååååål)
Josef
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 917
Registrert: 06 Aug 2010, 23:01
Bosted: Arendal

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg bjørn123 » 10 Nov 2010, 10:22

Morten T. skrev:For en fantastisk fin og spennende fotballkamp! :D
Endelig turte vi å stå høyt fra start og trykke på. 1. omgangen var meget,meget bra og det blei jobba såpass knallhardt at jeg satt med en følelse at kreftene måtte renne ut etterhvert. Huth var jo en konstant trussel på dødballer, vingspillet var brilliant til tider og Jones og Fuller lagde trøbbel. Det eneste lille pirket var at sidebackene kanskje kunne ha vært med enda litt mer offensivt for å skape et enda større trykk, men 1. omgangen var ett stykke solid gjennomført fotballhåndverk!

2. omgangen starter bra og scoringa til Fuller er jo bare SÅÅÅÅ høy klasse. Bare Tuncay( og muligens en Gudjohnsen i knallform ) kan gjøre noe tilsvarende i klubben vår. Så virker det som kreftene går slutt( holdt på å si at det bare skulle mangle ), men jaggu fikk vi ikke pirka inn en på slutten der. Dette var så utrolig morro og jeg visste at når vi TØR så kommer også sjansene. Og målene.

Begovic sto utrolig bra og Sørensen kommer ikke inn igjen hvis han fortsetter sånn.

Mye er sagt om dommere den siste tida, men i dag synes jeg dommeren var en av banens beste aktører. Han var utrolig god til å bruke fordelsparagrafen til begge lag.

Dette var helt klart en lagseier og alle fortjener skryt, men i dag synes jeg de tre målscorerne var våre tre beste:
Whitehead
Fuller
Huth

Synes også Pulis fortjener ros for laguttaket fra start.

Håper vi snur det nå og Grattis alle Stoke-fans! :D

Du har tydligvis ikke så stor sans for Jones som meg ;) mener ham i 1. omg var banens desidert beste spiller. Ingen kommer på hans nivå i Stoke.
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Baretor » 10 Nov 2010, 10:31

jeg er uenig i at byttet var så totalt feil. Vi hadde 20 minutter igjen av kampen. Vi hadde opprettholdt et vanvittig trykk over tid og folk begynte å bli slitne. Normalt vil en og bli trykket litt tilbake ved 2-0 ledelse. Å da sette inn litt defensiv kapasitet på midten kan være saliggjørende. Nå viste det seg at vi hadde krefter igjen og maktet å trykke etter i siste del av kampen. Fantastisk. Satt selv å ønsket Tuncay inn for Fuller på 1-0 for å få en som kan lage litt røre, og holde på ballen. Når vi ser hva Fuller gjorde ville det vært rimelig dumt. Men, vi er litt som FK Haugesund. Kanskje ikke verdens beste men med innsats, kjemping og godt trykk på motstanderens oppspillsfase så kan vi ta de fleste. På hjemmebane får vi også fantastisk støtte fra verdens beste supportere. Mye gratis energi for guttene her. Vi må satse på å bli verdens beste på å gjøre motstander dårlig, og bygge vår offensive struktur på dette. I går virket det godt, bortsett fra i noen få minutter.
Baretor
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 639
Registrert: 22 Aug 2010, 22:03
Bosted: Ålgård

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg O2Stokie » 10 Nov 2010, 11:09

For en fantastisk 1. omgang, hele laget var bra, og spesiellt Huth og Jones var store i første omgang. Ikke helt enig med noen som mener at Fuller var Stokes beste, han var tildels anonym i første, men skårer jo et fantastisk mål. Jones løp vel trippelt så mye som Fuller i løpet av kampen. Etherington gjorde også mye rart i første omgang, selv om han var mye involvert, synes faktsik Pennant var bedre (fordi han gjorde færre feil).
I andre omgang faller vi fullstendig sammen i en periode, meget bekymringsfullt. Ser ut som om vi i år ikke er defensivt bra nok til å legge oss bakpå for å suge opp presset, det som vi har vært så bra på i to år nå. Første byttet til Pulis var en katastrofe! Heldigvis skjønte han fort at Whelan ikke kunne spille i midten, og dytta han ut på kanten slik at vi fikk Delap inn i midten igjen, da ble det orden i lagdelen igjen. Whelan har tapt seg utrolig i år, virker sååå treg, rekker aldri komme opp i en motspiller før ballen er borte igjen. Selges i januar ;) Ellers så tabbet Higgy seg ut ved begge målene, og han kan bare "hoofe" ballen oppover, ikke mange kreative pasninger langs bakken til medspillere fra han. Skuffende.
Er utrolig lettet for de 3 poengene, men vi er på ingen måte friskmeldt. Når vi leder 2-0 og har dominert så mye, skal vi ikke klappe sammen slik vi gjorde. Husk vi har tapt flest kamper i PL hittil, sjeldent at bra tegn for et lag som vil unngå nedrykk.
Vår beste i dag var Begovic uten tvil, men Huth og Whitehead på andre.
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2010, 11:20

Morten T. skrev:
bjørn123 skrev:Du har tydligvis ikke så stor sans for Jones som meg ;) mener ham i 1. omg var banens desidert beste spiller. Ingen kommer på hans nivå i Stoke.

Joda, jeg har "sansen" for Jones, men han er ingen toppspiss i mine øyne, men en god en.
Jeg synes illustrasjonen på hva en god spiss er var talende i går. Fuller var HELT alene i angrep, omringet av 5-6 Birmingham-spillere. Han dribler av et par-tre mann og skrur den inn i lengste. Hadde Jones greid det? Nope!
Jones trenger støtte og hjelp rundt seg for å fungere sånn nogenlunde. Det synes jeg også kom krystallklart frem i går. Når vi presset høyt og dytta frem folk, så kommer også Jones mer til sin rett. Fuller, Tuncay og en Grete Roede-slanka Eidur er spisser som faktisk kan skape bruduljer helt på egen hånd.
Jeg synes mannens klart beste force er spenst og hodespill, selv om han i går tapte en god del dueller( etter mitt syn er det fordi han veldig ofte står stille når ballen kommer i lufta og dermed mister han såpass med centimeter i opphoppet at forsvarsspillere kan slå han i duellene). Han er jo også litt smålat og jobber vel ikke akkurat sokkene av seg. Han er en god spiss, men det finnes bedre. Jeg synes IKKE han er den beste spilleren i Stoke. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2010, 14:20

Også Skysports skal ha rapportert om at Whiteheads vinnermål var hands i forkant, og Pulis har uttalt at han var glad for at dommeren evt. tok feil i den situasjonen( !!! ).
Nei, folkens. Disse greiene jevner seg ut over tid. Det er jeg skråsikker på.

Det paradoksale er jo egentlig at noen av oss snakker om "å jevne seg ut". Det burde jo selvfølgelig ha vært dønn rettferdig hele tiden og ingen rom for "å jevne ut" noe som helst. Men i og med at det jevner seg ut, så blir det jo en form for rettferdighet... :roll:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg bjørn123 » 10 Nov 2010, 15:15

Morten T. skrev:
Morten T. skrev:
bjørn123 skrev:Du har tydligvis ikke så stor sans for Jones som meg ;) mener ham i 1. omg var banens desidert beste spiller. Ingen kommer på hans nivå i Stoke.

Joda, jeg har "sansen" for Jones, men han er ingen toppspiss i mine øyne, men en god en.
Jeg synes illustrasjonen på hva en god spiss er var talende i går. Fuller var HELT alene i angrep, omringet av 5-6 Birmingham-spillere. Han dribler av et par-tre mann og skrur den inn i lengste. Hadde Jones greid det? Nope!
Jones trenger støtte og hjelp rundt seg for å fungere sånn nogenlunde. Det synes jeg også kom krystallklart frem i går. Når vi presset høyt og dytta frem folk, så kommer også Jones mer til sin rett. Fuller, Tuncay og en Grete Roede-slanka Eidur er spisser som faktisk kan skape bruduljer helt på egen hånd.
Jeg synes mannens klart beste force er spenst og hodespill, selv om han i går tapte en god del dueller( etter mitt syn er det fordi han veldig ofte står stille når ballen kommer i lufta og dermed mister han såpass med centimeter i opphoppet at forsvarsspillere kan slå han i duellene). Han er jo også litt smålat og jobber vel ikke akkurat sokkene av seg. Han er en god spiss, men det finnes bedre. Jeg synes IKKE han er den beste spilleren i Stoke. ;)

Fuller på sitt beste holder verdensnivå spør du meg. Jeg notere faktisk for første gang under kampen igår - plusser og minuser. I første omgang kom jeg frem til 9 plusser på Jones (og ingen minuser - han gjorde etter min mening ingen feil, noe som er ganske utrollig for en spiss). Jones har et vanvittig
potensiale. Han jobber ikke sånn som Walters f. eks - men det tror jeg vi skal være såre fornøynd med. Slike kraft/eksposive spillere som Jones er ikke bygd for å løpe gjennom hele kampen.Han har vett nok til å spare seg til når det virkelig gjelder. Sevfølgelig er det viktigst for en spiss å score mål, men har du en mann som Jones på banen vil han binde minst to mann og dermed gjør det lettere for f. eks Fuller å gjøre sine ting. Nesten 100% sikker på at dersom du hadde spurt alle midtstopperene i divisjonen hvem de minst ønsker å møte ville majoriteten svart Jones (iallefall i Stoke, men kanskje i hele ligaen..). Etter min mening er og blir Jones den viktigste og beste spilleren vi har (noe jeg tror vil vise seg mer og mer utover sesongen). :)
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2010, 15:29

Jeg tror også Jones blir god - hvis han blir spilt god. Det betyr at vi må ha et bra vingspill( som i går ), offensivt backspill og en kreativ midtbane.
Nå veit jeg ikke om tapte hodedueller regnes som minus for mannen som har best spenst, og hopper høyest, i hele PL? Etter mitt syn bør det gjøre det og da ville han ha kommet ut "even" eller litt under i går.
For meg er Fuller, Tuncay, Pennant og Etherington bedre spillere, men Jones passer jo helt klart bra inn i Pulis sin idè om hvordan angrepsfotball bør spilles.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg bjørn123 » 10 Nov 2010, 15:40

Morten T. skrev:Jeg tror også Jones blir god - hvis han blir spilt god. Det betyr at vi må ha et bra vingspill( som i går ), offensivt backspill og en kreativ midtbane.
Nå veit jeg ikke om tapte hodedueller regnes som minus for mannen som har best spenst, og hopper høyest, i hele PL? Etter mitt syn bør det gjøre det og da ville han ha kommet ut "even" eller litt under i går.
For meg er Fuller, Tuncay, Pennant og Etherington bedre spillere, men Jones passer jo helt klart bra inn i Pulis sin idè om hvordan angrepsfotball bør spilles.

Tapte ikke mange, dersom noen hodedueller i 1. omgang, som jeg kan huske - men skal ikke være skråsikker på det. 2. omg er en annen saga derimot..
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Seivåg » 10 Nov 2010, 16:14

Stusser også litt over den minus og plussgreia di. Kan være enig at Jones er god hvis han blir spilt god, finner ikke like mye på selv syns jeg. Føler ikke at Jones har overrasket nevneverdig, og måtte neste le litt i starten når mannen med så sterk spenst faktisk taper de ti første hodeduellene han var innvolvert i. Det virker som han er på vei ned når ballen kommer. Føler at han er en helt annen spiller i duellene vendt mot mål, enn med ryggen til mål. Satser på at han blir enda vassere utover sesongen; han har noe lat spillestil ja.
Seivåg
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 10
Registrert: 07 Aug 2010, 19:44

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 38 gjester

cron