Stoke - Birmingham

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Knut Ole » 09 Nov 2010, 23:54

Offensivt av Stoke i dag!
Det glødet av gutta!
Kjipt at vi var ukonsentrerte da Brum tok grep, men vi møter jo et lag som har vist evne mot andre lag i det siste.
Higgi sleivet ved begge målene. Bego et par matchball-redninger. Så kampen vippet.
Allikevel fortjent seoer. Match-stat viser at vi dominerte på alt det offensive, inkl. posession.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg gunny » 09 Nov 2010, 23:57

Vi er en annen dimensjon med Fuller offensivt og synes han var vår beste. Whitehead skal også ha honnør for vanvittig jobbing som ble kronet med seiersmål. Pennant også herlig å se på - han våger å utfordre og holde litt på ball, det viktig blant alle arbeidsmaurene vi har. Gratulerer alle sammen :D
Sist endret av gunny den 09 Nov 2010, 23:58, endret 1 gang
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg -Tottal- » 09 Nov 2010, 23:57

Steike for en kamp. Er sjelden letta så letta som nå etter tre poeng.
Fuller viste klasse med 2-0 målet. Huth og Pennant var også veldig gode idag. Og ikke uventa så var Ethers nest sist på en gåll. Deilig, deilig.....men det var først og fremst vilje som ga oss seier idag. Du verden som vi trengte dette.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Knut Ole » 10 Nov 2010, 00:01

Bra match av Fuller, ja. Målet var .....verdensklasse (i kveld er det lov å si det) og det varmet sånn at nettopp han fikk nettkjenning.
Synes Jones var god så lenge kreftene holdt, gjorde en del positivt med beina også. Pennant best av kantspillerne, men Ethrington gjør også mye bra. Gøy å se Collins involvert ved første skåring - glimrende overlapp. Mere!
Huth var omtrent over alt og kunne ha skåret og skåret..... Whitehead fortjener cred. Litt pasningsslurv er det jo, men han gjør mye positivt og er verdifull terjer. Tror innsatsen hans i kveld smittet.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg torage » 10 Nov 2010, 00:05

Sjelden har en seier smakt så godt som i kveld. Vi spiller en fantastisk 1. omgang med offensivt og flott angrepsspill, og begynner bra også i andre. Etterhvert kommer Birmingham bedre og bedre med og de får raske 2 mål. Og det må være lov å si at Pulis hadde flaks med sine (manglende) taktiske grep fra benken. Han gjør etterhvert igjen et tydelig defensivt bytte når vi er i ledelsen, med Whelan inn for Etherington som ikke bidrar til at vi fortsetter det offensive trykket vi hadde i hele 1. omgang. Det var jo det vi var gode på Pulis!! Fantastisk deilig å få 3-2, men det var vel den eneste sjansen vi hadde etter at Birmingham utlignet til 2-2. En litt merkelig kamp med andre ord, fra en helt fantastisk 1. omgang til at vi mister grepet om kampen helt i 2. omgang. Uansett, det var alt i alt en veldig fortjent seier og vi klatrer mange plasser på tabellen :)
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2010, 00:21

For en fantastisk fin og spennende fotballkamp! :D
Endelig turte vi å stå høyt fra start og trykke på. 1. omgangen var meget,meget bra og det blei jobba såpass knallhardt at jeg satt med en følelse at kreftene måtte renne ut etterhvert. Huth var jo en konstant trussel på dødballer, vingspillet var brilliant til tider og Jones og Fuller lagde trøbbel. Det eneste lille pirket var at sidebackene kanskje kunne ha vært med enda litt mer offensivt for å skape et enda større trykk, men 1. omgangen var ett stykke solid gjennomført fotballhåndverk!

2. omgangen starter bra og scoringa til Fuller er jo bare SÅÅÅÅ høy klasse. Bare Tuncay( og muligens en Gudjohnsen i knallform ) kan gjøre noe tilsvarende i klubben vår. Så virker det som kreftene går slutt( holdt på å si at det bare skulle mangle ), men jaggu fikk vi ikke pirka inn en på slutten der. Dette var så utrolig morro og jeg visste at når vi TØR så kommer også sjansene. Og målene.

Begovic sto utrolig bra og Sørensen kommer ikke inn igjen hvis han fortsetter sånn.

Mye er sagt om dommere den siste tida, men i dag synes jeg dommeren var en av banens beste aktører. Han var utrolig god til å bruke fordelsparagrafen til begge lag.

Dette var helt klart en lagseier og alle fortjener skryt, men i dag synes jeg de tre målscorerne var våre tre beste:
Whitehead
Fuller
Huth

Synes også Pulis fortjener ros for laguttaket fra start.

Håper vi snur det nå og Grattis alle Stoke-fans! :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Knut Ole » 10 Nov 2010, 00:26

torage skrev:Sjelden har en seier smakt så godt som i kveld. Vi spiller en fantastisk 1. omgang med offensivt og flott angrepsspill, og begynner bra også i andre. Etterhvert kommer Birmingham bedre og bedre med og de får raske 2 mål. Og det må være lov å si at Pulis hadde flaks med sine (manglende) taktiske grep fra benken. Han gjør etterhvert igjen et tydelig defensivt bytte når vi er i ledelsen, med Whelan inn for Etherington som ikke bidrar til at vi fortsetter det offensive trykket vi hadde i hele 1. omgang. Det var jo det vi var gode på Pulis!! Fantastisk deilig å få 3-2, men det var vel den eneste sjansen vi hadde etter at Birmingham utlignet til 2-2. En litt merkelig kamp med andre ord, fra en helt fantastisk 1. omgang til at vi mister grepet om kampen helt i 2. omgang. Uansett, det var alt i alt en veldig fortjent seier og vi klatrer mange plasser på tabellen :)

........for Pennant, som muligens var ganske tom. Var en del her inne som etterlyste bytter ute i 2.omg.
Hadde selvsagt vært gøyere å sette i Tunny. Vel, det holdt inn og det var greit med friske bein de siste 5-6 minuttene.
Er det litt enkelt å si at vi/Stoke gjorde så mye feil? Vi møter tross alt et annet profilert lag med kapable spillere og høye forventninger rundt seg.
Jeg tenkte / fryktet at den veldige energien vi viser i hele 1 omg. og litt ut i 2.omg ville slite på og at motstander derfor etterhvert kan komme tilbake og få overtak og press når våre bein blir trøttere.... Uansett - SÅ DEILIG det smakte! Grattis Tor Åge
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Knut Ole » 10 Nov 2010, 00:31

Mye er sagt om dommere den siste tida, men i dag synes jeg dommeren var en av banens beste aktører. Han var utrolig god til å bruke fordelsparagrafen til begge lag.

Sant! Dommern var god!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg torage » 10 Nov 2010, 00:51

Knut Ole skrev:
torage skrev:Sjelden har en seier smakt så godt som i kveld. Vi spiller en fantastisk 1. omgang med offensivt og flott angrepsspill, og begynner bra også i andre. Etterhvert kommer Birmingham bedre og bedre med og de får raske 2 mål. Og det må være lov å si at Pulis hadde flaks med sine (manglende) taktiske grep fra benken. Han gjør etterhvert igjen et tydelig defensivt bytte når vi er i ledelsen, med Whelan inn for Etherington som ikke bidrar til at vi fortsetter det offensive trykket vi hadde i hele 1. omgang. Det var jo det vi var gode på Pulis!! Fantastisk deilig å få 3-2, men det var vel den eneste sjansen vi hadde etter at Birmingham utlignet til 2-2. En litt merkelig kamp med andre ord, fra en helt fantastisk 1. omgang til at vi mister grepet om kampen helt i 2. omgang. Uansett, det var alt i alt en veldig fortjent seier og vi klatrer mange plasser på tabellen :)

........for Pennant, som muligens var ganske tom. Var en del her inne som etterlyste bytter ute i 2.omg.
Hadde selvsagt vært gøyere å sette i Tunny. Vel, det holdt inn og det var greit med friske bein de siste 5-6 minuttene.
Er det litt enkelt å si at vi/Stoke gjorde så mye feil? Vi møter tross alt et annet profilert lag med kapable spillere og høye forventninger rundt seg.
Jeg tenkte / fryktet at den veldige energien vi viser i hele 1 omg. og litt ut i 2.omg ville slite på og at motstander derfor etterhvert kan komme tilbake og få overtak og press når våre bein blir trøttere.... Uansett - SÅ DEILIG det smakte! Grattis Tor Åge


Joda, Knut Ole, jeg skal være enig i at en må kunne glede seg over at vi vant i kveld og det på en meget god kveld. Jeg skal også være enig i at med det voldsomme trykket vi opprettholdt i hele 1. omgang, så kunne en ikke forvente at det ville holde kampen ut. Og jeg skal også gi ros til at Pulis for at han startet veldig offensivt med et høyt og aggressivt press. Og når jeg kan tillate meg å rose Pulis for at han har gitt Tuncay sjansen et par kamper før denne, så har jeg vel gått ganske langt i å rose Pulis :D Men jeg står nok fast på at Tuncay hadde vært et mye bedre bytte for Pennant som du ganske riktig påpeker, enn Whelan som også i de tidligere kampene har vært veldig anonym.... :D
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Stoke - Birmingham

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2010, 10:02

Ser at det her er snakk om en mulig hands i forkant av Whiteheads mål:
http://www.teamtalk.com/birmingham-city ... edge-Blues

Jevner seg ut? ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester