Sunderland-Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Sunderland-Stoke

Innlegg Knut Ole » 07 Nov 2010, 16:16

Seff kan mye forbedres og Pulis har ansvaret for det! Klubben har blitt løftet vanvittig de seineste årene, men vi trenger utvikling, og Pulis behøver konstruktiv kritikk eller evalueringer (som det ofte kalles i Norge) fra deg og meg og ...... Fra å være hardt kjempende og etterhvert ganske forutsigbare i første og andre sesong. Utviklingen vil ta tid, vi har ikke ressursene til Man C eller Chelsea. I den perioden må vi antakeligvis finne oss i variable resultater. Sånn sett blir det litt perspektivløst å hyle om å tuppe manageren etter noen sure tap.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Sunderland-Stoke

Innlegg mfkpotter » 07 Nov 2010, 17:19

Supportere vil alltid ha forskjellige meninger om hva som er er best for klubben sin, det må bare aksepteres. Jeg er helt klar på at Tony Pulis har gjort alt han kan som manager for Stoke City, han har ingen flere grep å gjøre og virker til til tider helt handlingslammet i hvordan det å forandre på ting som ikke fungerer. Å påstå at jeg mener å tuppe Pulis etter noen dårlige kamper blir helt feil, dette er ikke etter noen dårlige kamper men et helhets inntrykk. Helt siden vi rykket opp i premier league har Pulis vist en helt forferdelig taktisk klokskap på bortebane, jeg vil påstå en av de dårligste på akkurat dette. Han har hatt flere sesonger på å sette sammen et lag med til dels mye penger å bruke, dette har han etter min mening ikke klart. Han har brukt flere hundre millioner kroner på spillere som etter min mening ikke holder det nivået som forventes av spillere i den prisklassen. Han har enda ikke klart å få tak i en sentral midtbane spiller som kan holde litt på ballen og klare å slå den avgjørende pasningen, han har heller ikke hentet noen backer til klubben som fatisk er backer. Det er ikke smart å spille med 4 midtstoppere der bak, vi blir trege og vi klarer aldri å doble på kantene i angrep. Kantspillerne til Stoke har også en betydelig defensiv oppgave å løse. Klubbene i premier league vet dessuten hvordan de nå skal spille mot Stoke for effektivt å stoppe våre sjanser. Når det eneste angrepsvåpenet blir en lang ball opp til Jones som skal stusse ballen videre i håp om at en annen Stoke spiller skal snappe den opp så blir det for enkelt å demme opp for.
Det som da er meget bekymringsverdig denne sesongen er å se på de andre såkalte bunnlagene, de overbeviser stort og slår til og med storlagene. Når jeg ser på hvordan WBA og Wolves spiller borte mot United så blir jeg skikkelig imponert, for ikke å snakke om Blackpool som til tider har herjet med sine motstandere.
Nå blir det spennende med to hjemmekamper på rad, vi er nødt til å vinne en av disse- hvis ikke så tror jeg faktisk at Coates vil vurdere fremtiden til Tony Pulis.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Sunderland-Stoke

Innlegg Morten T. » 07 Nov 2010, 21:24

Det med penga har jeg grunna litt på i det siste. Begynner vi å nærme oss et punkt nå hvor vi ikke kan bruke skranten økonomi som unnskylding for evt. svake resultater? Jeg mener, Stoke er en av få klubber uten gjeld. Vi har bunnsolid økonomi og vi må være en av de klubbene i PL som har handla for mest cash de 2-3 siste overgangsvinduene(?). Okei, vi kan ikke konkurrere mot ManC og Chelsea, men vi ligger faktisk brukbart an økonomisk i forhold til resten av klubbene i PL.

Vi har brukt godt med penger på Kitson, Tuncay, Huth, Collins, Whitehead, Begovic, Etherington, Beattie, Walters, Wilson og, ikke minst, Jones de siste åra. Det er lov å diskutere om alle disse har vært gode investeringer( sett i lys av prisnivå ), eller om det hadde vært smartere å bruke penga annerledes.
Sjøl mener jeg at de drøye 130 millioner norske kronene vi har brukt på f. eks. Whitehead og Jones heller burde ha blitt brukt på 1-2 fyrer som kan slå delikate pass fra midtbanesirkelen og som kan drible av et par mann. I rettferdighetens navn er det gjort noen gode kjøp også. Fuller, først og fremst, men også Shawcross, Sørensen, Whelan og Delap må sies å være bra kjøp. Prisen tatt i betraktning.

Alle skjønner at det tar tid å bygge seg opp i verdens beste liga, men det er lov å si i fra hvis man synes grunnmuren er skeiv.

Pulis får ikke sparken så lenge Coates eier klubben. Det er jeg 90% sikker på. Håpet er at Pulis ikke er så sta som vi liker å tro, men at han faktisk er like villig til å forandre seg som han jo flere ganger har uttrykt at han er.
Jeg heller mot at Pulis bør får bli og at det er for tidlig å sable han fullstendig ned( jeg har gjort det før, med dårlig resultat... :mrgreen: )
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 31 gjester

cron