Everton - Stoke 30.10.10

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Everton - Stoke 30.10.10

Innlegg Lilledino » 30 Okt 2010, 17:28

1-0 !!

Tilbake i gjørma !! fra 7 plass til 4 siste på 3 matcher !
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Everton - Stoke 30.10.10

Innlegg Lilledino » 30 Okt 2010, 17:32

Pennant inn. Kanskje han klarer å skape noe fra høyre kanten nå
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Everton - Stoke 30.10.10

Innlegg O2Stokie » 30 Okt 2010, 18:00

Vel, vel... vi mangler en spiller som kan skåre mål, ellers så spiller vi faktisk en veldig bra kamp. Walters er vel den eneste jeg kommer på nuh som ikke leverte, han var grusomt dårlig defensivt i første. Jones gjorde vel ingenting, men fikk han noe å gjøre noe med?
Whelan hadde et forferdelig dårlig innhopp, og jeg håper ikke vi får se han i Stoke-drakta igjen. Er lei av dårlig tempo og grusomme feilpasninger.
Og kampen skulle egentlig endt 1-1, hvordan Tuncay sitt mål ble annulert kan vel bare dommeren forstå.
Lukter nedrykkskamp nå....
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Everton - Stoke 30.10.10

Innlegg Sven-Erik » 30 Okt 2010, 18:05

Kjedelig å igjen tape en jevn kamp, vi burde hatt minst U i dag. Håper Jones & co snart er kvitt virus og andre ulumskheter og gir alt i neste kamp.
Ikke gøy å ligge nede i sumpa!
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1624
Registrert: 08 Aug 2010, 12:03
Bosted: Jarlsø, Tønsberg

Re: Everton - Stoke 30.10.10

Innlegg gunny » 30 Okt 2010, 18:09

Ja det blir en tøff sesong. Vi må bli mer effektive på de få målsjansene vi skaper på bortebane. Selv om Tuncay får feilaktig annullert sin scoring, så var vi heldige som slapp straffe like før da Whitehead tacklet inni vår 16-meter.

Det ser ut til å bli svært tett på nedre halvdel og vi har en del tøffe kamper i november, så jeg frykter vi blir liggende i sumpa første halvdel av sesongen.

Shawcross var god i dag.
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Everton - Stoke 30.10.10

Innlegg mfkpotter » 30 Okt 2010, 18:54

De andre såkalte bånnlagene fortsetter å slå storlagene, Stoke fortsetter å tape kamper i samme stil. Hvor lenge går det før Coates mister tålmodigheten med Pulis.
Vi skapte ikke en sjanse etter at Everton scoret 1-0, vi ble til tider utspilt og Tony Pulis skjønner fortsatt ingen ting. Fortsetter vi sånn så er det championship 2011.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Everton - Stoke 30.10.10

Innlegg Morten T. » 31 Okt 2010, 00:25

Spillemessig synes jeg det var jevnt, men ett skudd på mål i løpet av drøye 90 mins er altfor dårlig. Har vært inne på det før: Sjanseskaping er det viktigste i fotball og vanligvis så trengs det 6-13 sjanser for å putte ballen i kassa. Med så få kvalifiserte sjanser så blir man avhengig av, nettopp, FLAKS. Derfor er ANGREPStaktikken til Pulis ganske dårlig. Uansett seier eller tap. Ja, Tuncays mål skulle sannsynligvis vært godkjent, men det er allikevel noe illevarslende over et lag som skaper så lite kvalifiserte målsjanser. Defensivt er det mye bedre, synes jeg.
I dag ble jeg skuffa over Wilson. Han er ikke god nok foreløpig. Whelan hadde et svakt innhopp. Walters er gråstein og 8 millioners-mannen Jones taper veeeeeldig mange dueller( i forhold til antatt hode-, duell- og fysisk styrke ) og får ikke til noe som helst. Dels pga. måten Stoke spiller på og dels pga. at mannen så definitivt har sine begrensninger. Han burde snart få seg en hvil og gjøre plass til "drømmeparet" Tuncay/Fuller. Men det skjer nok neppe. Stygt redd for at Jones har fått utdelt ett av Pulis sine klippekort. Jeg synes Begovic gjorde en godkjent match bakerst. Whitehead gjorde det også greit. Det samme med Tuncay, men vår suverent beste var Shawcross.
Synd at vi røyk igjen, og vi må snart komme tilbake på vinnersporet igjen. Det første som må gjøres er å klekke ut en idè som gjør at laget SKAPER mer sjanser. Da kommer målene. Og seirene.
Summasummarum: Vi hang med greit i banespillet i perioder, men skaper svært lite.

Synes våre tre beste var:
Shawcross
Whitehead
Faye

Forøvrig: Hyggelig på Tordenskiold. Tipper vi var 10-20 pers. der.
Hilser til "-Tottal-" også som tok den rimelig drøye turen fra Ringsaker. Imponerende! :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Everton - Stoke 30.10.10

Innlegg gunny » 31 Okt 2010, 08:57

Jeg er sikkert i mindretall her, men jeg liker Wilson. Han prøver tross alt å slå pasning fremover langs bakken. OK, han har en del feilpasninger, men det vil det alltid bli med en som prøver på mange pasninger. Og ja, han virker litt treg. Men jeg synes han skal få spille litt og så ser vi om han klarer å tilpasse seg tempoet i PL.

Med fire tap på rad tviler jeg på om Pulis fokuserer på å skape flere sjanser i kommende kamper. Jeg tipper vil bli jobbet knallhardt med det defensive for å holde nullen i de neste oppgjørene.
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Everton - Stoke 30.10.10

Innlegg Knut Ole » 31 Okt 2010, 11:57

God oppsummering, Morten. Enig i spillerne du gir mye ros til.
Kjapp supplering:
"Kred." til stabeistet Pulis som må ha hatt kamel på frokost menyen. Begovic og Tuncay i start-11 :-) Fint for oss som har etterspurt litt forandringer spes. Tunc, (var Sørensen skadet?).
Så til sjansjeskaping. Ble litt annerledes kamp uten kastene, og dermed i mindre grad nedfallsfrukt og ditto færre sjanser/halvsjanser. Det positive i går er at vi går høyere på utebane enn tidligere og har "instrumentene" i gode flankespillere, men det blir litt tilfeldig der oppe. Synes vi har skapt en del mer i høst enn før, men i går ble det veldig spedt med avslutninger mot deres keeper.
Råd til Pulis og prioriteringer på treningsfeltet til uka: tren opp backene til i større grad bli med opp. Everton gav leksjon i dette i går. Collins har noen spede forsøk. MER! Higgi vil; giv han sjansen. Overlapp, bredde, variasjon, bind opp flere spillere til motstanderne. Jones venter på flere presise innlegg fra kant. Gi han rett næring!
Overgangene våre er generelt svake. Flere ganger vi surret bort mulighetene i går, enten upresise pasninger eller helst å stoppe opp og spille støtte. Everton sa thank you thank you thank you very much. Vi andre sa neiiii og f#$£n. Med Fuller frisk i skuldere vil vi ha et raskt rettvendt alternativ (samtidig er vel knærne hans så skjøre at han ikke er å regne som en 90-min. alternativ).
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Everton - Stoke 30.10.10

Innlegg -Tottal- » 31 Okt 2010, 20:53

Surt at vi ikke fikk godkjent målet til Tuncay, der hadde vi fortjent å få en godkjent gåll.
Spillemessig var vi på høyde med Everton, og det begynner å bli litt bittert av vi stadig får disse knepne og til dels ufortjente tapene, samtidig som vi spiller til tider god fotball.

Jones burde vinne mange flere dueller, og det virker som om han er veldig on eller off.
Igjen er det veldig synlig at vi mangler en hødving på midtbanen, og jeg savner fortsatt en eller to backer på et høyere og mer offensivt nivå.

Det positive er at Tuncay er å finne fra start, og at vi faktisk har blitt et mye mer spillende lag i forhold til tidligere knokkelsesonger. Har fortsatt trua på at vi kan gjøre en brukbar sesong, og etterhvert går resultatene også i vår favør.

Det ble en hyggelig og fuktig aften på Tordenskiold til tross for tap, og håper det blir noe av fellestur etterhvert.
Hilser spesiellt til Morten, og tar gjerne flere diskusjoner og hyggelig preik.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron