Stoke - Man U

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Man U

Innlegg Morten T. » 28 Okt 2010, 10:43

mfkpotter skrev:Når det gjelder det Morten nevner om at vi Stoke supportere glemmer et par andre situasjoner i kampen så er jeg delvis enig. Når det gjelder handsen til Huth så mener jeg at det aldri i verden er straffespark, han tar hendene bak ryggen for ikke å bli truffet , og at ballen blir skutt opp i hånden fra den avstanden kan ikke bestraffes med straffespark. Når det gjelder dytten til Delap så er det et soleklart straffespark, er så unødvendig å gjøre dette når Sørensen uansett hadde tatt den ballen. Det er ikke første gang Delap lager straffespark på denne måten, det er prisen vi må betale med å ha en så treg fotballspiller på midtbanen.

Jeg mener, som nevnt over, motsatt.

Når det gjelder det at jeg mener at vi glemmer: Ja, vi gjør det, men alle supportere gjør det. Og det er egentlig ikke så farlig. Farlig begynner det først å bli hvis trenere, managere og spillere får for mye fokus slike situasjoner. Det jevner seg ut i løpet av en sesong. Og hvis noen hadde tatt seg bryet med å sjekke ut samtlige kamper til samtlige lag i løpet av en sesong, så ville de ha funnet ut at det stemmer.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Man U

Innlegg Morten T. » 28 Okt 2010, 10:51

JonC skrev:Tidligere dommer Graham Poll er enig med Tony Pulis etter Marriners fadese på lørdag. De beste lagene får "bedre behandling" enn underdogene. Sier en dommer som har 329 PL-kamper på samvittigheten, men kanskje huskes best for å gi samme spiller 3 gule kort i en og samme kamp under VM 2006 (Croatia vs Australia).
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sp ... green.html

Da leser jeg Poll litt annerledes:
Poll, in a radio interview with talkSPORT, added: "Having been a referee for 329 Premier League games, I'd always argued against any notion of bias.

"But after watching that game I was left with the feeling that had it been a Stoke defender making those two challenges, they would have been left with 10 men.
Her sier han jo at han i løpet av sine 329 kamper som PL-dommer ALLTID har argumentert mot påstander om påvirkning, deretter tar han for seg denne enkeltstående hendelsen( uten at han kjenner til hvorfor Marriner gjorde som han gjorde ).
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Man U

Innlegg Morten T. » 28 Okt 2010, 10:55

Knut Ole skrev:Bruker en kalori på dette jeg og....Synes ikke handsen til Huth var straffe (mange andre situasjoner Huth burde vært straffa for i Stoke, men ikke denne gangen). At Neville ikke blir utvist er 101% feil beslutning! Jepp det kunne vært straffe mot Delap ca 60-40 situasjon. Var ikke den situasjonen i etterkant av dommerns fatale feilvurdering av Neville? og i så fall muligens en "kompensasjon" (skjønnsmessig vurdering), eller?

Hvis dommere "kompenserer", så er de dårlige. 1 feil + 1 feil = 2 feil og ikke null feil. Slike dommere er svake og har ingenting på toppnivå å gjøre. Det synes jeg er legitim kritikk av dommere, men det blir sjelden fokusert på det, dessverre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Man U

Innlegg Morten T. » 28 Okt 2010, 12:08

I Norge har vi hatt gående en såkalt "sofatabell":
http://www.dagbladet.no/sport/2008/11/04/552704.html
Den viser vel ganske klart at "urettferdigheten" er jevnt fordelt?
Noe tilsvarende har man også i Italia og England.

På denne tabellen fra 08/09 fant jeg at Stoke urettmessig hadde fått tildelt 3 poeng for MYE etter 24 spilte kamper( !!!!! ). United har 0( altså korrekt antall poeng ), Liverpool 1 poeng for mye, Chelsea 1 poeng for lite, Arsenal 5 poeng for mye og sist plasserte Blackburn 4 poeng for mye:
http://unitednorge.com/2009/02/03/en-uv ... ofatabell/

Nei, folkens. Spotlighten bør rettes mot andre temaer enn teorien om "Den Konspirerende Dommerstand". Det er en blindvei, dessverre. :cry: :ugeek:

Da har jeg mer sansen for å kritisere enkeltavgjørelser uten at det på død og liv må settes i sammenheng med noe kjempesvære greier som det ikke er i nærheten av å ha noe hold for å mene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 32 gjester

cron