Stoke - Man U

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Man U

Innlegg -Tottal- » 24 Okt 2010, 16:58

mfkpotter skrev:Det er et øyeblikk som kan nevnes for Stoke sin side i denne kampen, og det er Tuncay sitt glimrende mål. Han viser jo at han skal spille kamper og ikke sitte på tribunen, hører du det Tony Pulis. Stoke skaper 1 sjanse på hjemmebane, og blir til tider utspilt av et Manchester lag som hittil i år har fremstått nervøse. I fjor hadde vi ingen målsjanser hjemme og vi skaper hele 1 hel målsjanse mer enn i fjor.Jeg innser at sjansen til å slå de beste lagene er lik 0 slik som Stoke fremstår under Tony Pulis. Walters og Jones er ikke noe spisspar, hvis ikke Pulis innser det snart så er jeg redd at dette kan bli en tung sesong. Dette var en av de dårligste hjemmekampene jeg har sett på lenge, og det er kun en ting jeg vil huske fra denne kampen, og det var Tuncay sitt fantastiske mål.


Er ikke enig at vi spillte en dårlig kamp. Dette var faktisk mye bedre enn fjorårets hjemme mot ManU. Dessverre hadde Jones en dårlig dag, og Ethers kom heller ikke til slik at han gjort i de andre kampene denne sesongen. Når også Delap sine innkast ikke lenger er spesiellt farlige, blir det vanskelig mot et United som var veldig godt forberedt mot en fysisk Stoke lag.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke - Man U

Innlegg mfkpotter » 24 Okt 2010, 17:42

-Tottal- skrev:
mfkpotter skrev:Det er et øyeblikk som kan nevnes for Stoke sin side i denne kampen, og det er Tuncay sitt glimrende mål. Han viser jo at han skal spille kamper og ikke sitte på tribunen, hører du det Tony Pulis. Stoke skaper 1 sjanse på hjemmebane, og blir til tider utspilt av et Manchester lag som hittil i år har fremstått nervøse. I fjor hadde vi ingen målsjanser hjemme og vi skaper hele 1 hel målsjanse mer enn i fjor.Jeg innser at sjansen til å slå de beste lagene er lik 0 slik som Stoke fremstår under Tony Pulis. Walters og Jones er ikke noe spisspar, hvis ikke Pulis innser det snart så er jeg redd at dette kan bli en tung sesong. Dette var en av de dårligste hjemmekampene jeg har sett på lenge, og det er kun en ting jeg vil huske fra denne kampen, og det var Tuncay sitt fantastiske mål.


Er ikke enig at vi spillte en dårlig kamp. Dette var faktisk mye bedre enn fjorårets hjemme mot ManU. Dessverre hadde Jones en dårlig dag, og Ethers kom heller ikke til slik at han gjort i de andre kampene denne sesongen. Når også Delap sine innkast ikke lenger er spesiellt farlige, blir det vanskelig mot et United som var veldig godt forberedt mot en fysisk Stoke lag.


Når vi skaper 1 målsjanse på hjemmebane i løpet av 90 minutter, og taper 80% av alle duller så klarer ikke jeg å bli imponert. Det som skremmer meg er å se hvordan lag som WBA er bedre enn United på Old Trafford, men vi står med lua i hånda på hjemmebane. Nei dette er ikke bra nok, og når jeg ser de andre såkalte nedrykkslagene spille så bra som de gjør, så kan dette bli ekkelt.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke - Man U

Innlegg TrondG » 24 Okt 2010, 23:35

mfkpotter skrev:
-Tottal- skrev:
mfkpotter skrev:Det er et øyeblikk som kan nevnes for Stoke sin side i denne kampen, og det er Tuncay sitt glimrende mål. Han viser jo at han skal spille kamper og ikke sitte på tribunen, hører du det Tony Pulis. Stoke skaper 1 sjanse på hjemmebane, og blir til tider utspilt av et Manchester lag som hittil i år har fremstått nervøse. I fjor hadde vi ingen målsjanser hjemme og vi skaper hele 1 hel målsjanse mer enn i fjor.Jeg innser at sjansen til å slå de beste lagene er lik 0 slik som Stoke fremstår under Tony Pulis. Walters og Jones er ikke noe spisspar, hvis ikke Pulis innser det snart så er jeg redd at dette kan bli en tung sesong. Dette var en av de dårligste hjemmekampene jeg har sett på lenge, og det er kun en ting jeg vil huske fra denne kampen, og det var Tuncay sitt fantastiske mål.


Er ikke enig at vi spillte en dårlig kamp. Dette var faktisk mye bedre enn fjorårets hjemme mot ManU. Dessverre hadde Jones en dårlig dag, og Ethers kom heller ikke til slik at han gjort i de andre kampene denne sesongen. Når også Delap sine innkast ikke lenger er spesiellt farlige, blir det vanskelig mot et United som var veldig godt forberedt mot en fysisk Stoke lag.


Når vi skaper 1 målsjanse på hjemmebane i løpet av 90 minutter, og taper 80% av alle duller så klarer ikke jeg å bli imponert. Det som skremmer meg er å se hvordan lag som WBA er bedre enn United på Old Trafford, men vi står med lua i hånda på hjemmebane. Nei dette er ikke bra nok, og når jeg ser de andre såkalte nedrykkslagene spille så bra som de gjør, så kan dette bli ekkelt.


Vel, etter det jeg så i dag er ikke dette så hakkende gale. Vi holdt forholdsvis godt bakover og hadde ballen mye, spesielt i første omgang. Problemet var åpenbart det siste leddet i angrepene våre, vi skapte utrolig få sjanser og jeg mener også at mye av grunnen til dette var en lite synlig Etherington og en Jones som ikke hadde dagen. Når vi da i tillegg ikke har Fuller på banen blir det tynt helt fremst på banen. Tuncay var alikevel et frisk pust og viste med prakt hvorfor han fortjener mer spilletid; jeg håper Pulis tar det til etterretning.

Jeg er ikke spesielt bekymret for denne sesongen, selv om jeg ikke tror vi havner høyere på tabellen enn neste år. Slik jeg ser det er vi rett og slett for stabil til å havne i nedrykksstriden. Det at "de mindre" klubbene klarer å slå de store på bortebane betyr ikke at de vil prestere slik i de resterende kamper resten av sesongen.

På onsdag skal vi uansett slå guttene fra Øst London, det er jeg overbevist om.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Stoke - Man U

Innlegg Morten T. » 25 Okt 2010, 09:07

Ser at Pulis bruker ekstremt mye energi på dommere igjen. Ja, det var feil å ikke vise ut Neville. Ingen tvil. Like liten tvil som da Huth handset etter et Evra-innlegg og United ble snytt for en soleklar straffe( som selvfølgelig ikke nevnes av hverken Pulis eller eller andre som har sett kampen med spesielle briller....)
For å gjøre det klart en gang for alle: Dommere har gjort feil, de gjør feil og de kommer til å gjøre feil. Men å bruke massevis av tid og energi på å forsøke å oppkonstruere konspirasjonsteorier om de svartkledde, ja det lukter det nedrykk av lang vei. Han må heller begynne å fokusere på viktigere ting som f.eks. hvorfor laget skaper så få sjanser, oppsett av lag, kjøp/salg, taktikk osv. Det er nemlig noe mannen KAN få gjort noe med.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Man U

Innlegg pål - lillehammer » 25 Okt 2010, 12:09

Ser at noen på forumet synes at vi til tider ble utspilt av Man U. Jeg skjønner ikke det men vi skapte litt for lite det er det ingen tvil om. Men United skapte ikke mye de heller og det hadde ikke vært noe å si på om det hadde blitt uavgjort. Jeg synes faktisk vi prøvde å spille fotball i denne kampen mens United kun spilte langt for å prøve å løpe fra vårt forsvar eller komme i angrep før våre midtstoppere var kommet tilbake etter frispark, cornere osv.
Når det gjelder dommern så er det påfallende at Neville ikke blir utvist etter de 2 situasjonene. Jeg er enig med Pulis om at på Old Trafford hadde vi fått rødt kort i en sånn situasjon. Vi bør sikkert ikke ha sånn fokus på dommern men nå begynner det å bli litt mange kamper med avgjørende dommersituasjoner. Synes sammenligningen med spesielt Huth situasjonen ikke er spesielt god. Å få skutt ballen opp i hånda gir heldigvis sjelden straffe. Delap/Evra situasjonen er mer tvilsom men Neville situasjonen er ikke tvilsom i det hele tatt. Mottoet at United kan gjøre som dem vil lever videre.

I går var begge kantene våre veldig gode, Jeg synes Delap hadde en langt bedre kamp enn tidligere og Tuncay var outstanding. "Desverre scora han et praktfullt mål så da er det nok tribuna på han neste uke".
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 340
Registrert: 06 Aug 2010, 18:49

Re: Stoke - Man U

Innlegg mfkpotter » 25 Okt 2010, 17:08

Supportere vil alltid ha forskjellig syn på mye av det som skjer i sin favotitt klubb, noen vil alltid like Tony Pulis uansett, mens andre ikke er helt begeistret for mannen. Når det gjelder kampen mot Man utd, så er det skuffende at vi alltid går i den samme fella mot de såkalte storlagene. Jeg mener at Tony Pulis kanskje er den dårligste manageren av alle i premier league når det gjelder det å møte et topplag, hans styrke er å slå de lagene han kjemper i mot på hjemmebane. I sum så har dette gitt overlevelse i premier league 2 år på rad og kreditt til han for det.

Når det gjelder det Morten nevner om at vi Stoke supportere glemmer et par andre situasjoner i kampen så er jeg delvis enig. Når det gjelder handsen til Huth så mener jeg at det aldri i verden er straffespark, han tar hendene bak ryggen for ikke å bli truffet , og at ballen blir skutt opp i hånden fra den avstanden kan ikke bestraffes med straffespark. Når det gjelder dytten til Delap så er det et soleklart straffespark, er så unødvendig å gjøre dette når Sørensen uansett hadde tatt den ballen. Det er ikke første gang Delap lager straffespark på denne måten, det er prisen vi må betale med å ha en så treg fotballspiller på midtbanen.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke - Man U

Innlegg Knut Ole » 25 Okt 2010, 22:49

Bruker en kalori på dette jeg og....Synes ikke handsen til Huth var straffe (mange andre situasjoner Huth burde vært straffa for i Stoke, men ikke denne gangen). At Neville ikke blir utvist er 101% feil beslutning! Jepp det kunne vært straffe mot Delap ca 60-40 situasjon. Var ikke den situasjonen i etterkant av dommerns fatale feilvurdering av Neville? og i så fall muligens en "kompensasjon" (skjønnsmessig vurdering), eller?
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Man U

Innlegg mfkpotter » 26 Okt 2010, 17:08

Knut Ole skrev:Bruker en kalori på dette jeg og....Synes ikke handsen til Huth var straffe (mange andre situasjoner Huth burde vært straffa for i Stoke, men ikke denne gangen). At Neville ikke blir utvist er 101% feil beslutning! Jepp det kunne vært straffe mot Delap ca 60-40 situasjon. Var ikke den situasjonen i etterkant av dommerns fatale feilvurdering av Neville? og i så fall muligens en "kompensasjon" (skjønnsmessig vurdering), eller?


Tror det er korrekt observert, Marriner skjønte allerede i pausen at han skulle ha sent av Neville. Da blir det fort til at dette henger i bakhodet på dommeren hele kampen, tror også det var en kompensasjon ved straffesituasjonen til United.
Men på et generelt grunnlag så er det ingen tvil om at storklubbene får fordeler av tvils tilfeller, det være seg i premier league eller Tippeligaen, sånn er det bare.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke - Man U

Innlegg JonC » 26 Okt 2010, 21:36

Tidligere dommer Graham Poll er enig med Tony Pulis etter Marriners fadese på lørdag. De beste lagene får "bedre behandling" enn underdogene. Sier en dommer som har 329 PL-kamper på samvittigheten, men kanskje huskes best for å gi samme spiller 3 gule kort i en og samme kamp under VM 2006 (Croatia vs Australia).
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sp ... green.html
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Stoke - Man U

Innlegg Morten T. » 28 Okt 2010, 10:37

pål - lillehammer skrev: Vi bør sikkert ikke ha sånn fokus på dommern men nå begynner det å bli litt mange kamper med avgjørende dommersituasjoner.

Gjør det? Har du noengang vært bort i lag eller supportere som ikke mener omtrent det samme? Tap og elendighet trengs mange ganger å bortforklares med faktorer man ikke er herre over. Istedenfor å gå i seg sjøl og kritisere taktikk, innsats, laguttak osv. For meg blir det en bjørnetjeneste. Lag som taper holder stort sett på med slik surving og konstruering av konspirasjonsteorier. Jeg tviler på at det er spesielt lurt, men det føles muligens litt bedre...?

Synes sammenligningen med spesielt Huth situasjonen ikke er spesielt god. Å få skutt ballen opp i hånda gir heldigvis sjelden straffe. Delap/Evra situasjonen er mer tvilsom men Neville situasjonen er ikke tvilsom i det hele tatt. Mottoet at United kan gjøre som dem vil lever videre.
Jeg synes motsatt. Delap/Evra er skulder mot skulder og ville vært hardt idømt. Huth har hånda litt ute fra kroppen og ballen treffer den slik at han hindrer en mulig målsjanse. Om ballen blir skutt, heada eller trilla i sakte fart betyr nada. Han stopper ballen med hånda innafor 16-meteren og det er straffe.
Men poenget er: Istedenfor å lete med lys og lykte for å få bekreftet sine selvoppfyllende profetier, så synes jeg heller manager og spillere bør jobbe med taktikk, individuelle ferdigheter, oppsett av lag osv.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 35 gjester

cron