Stoke - West Ham

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - West Ham

Innlegg mfkpotter » 19 Sep 2010, 08:57

Svein Nilsen skrev:Fikk dessverre kun sett den første timen i dag grunnet et annet fotball arrangement. Men, har sett høydepunktene fra den siste halvtimen - dvs. våre to avslutninger i treverket nå i kveld.
Skuffende resultat og veldig skuffende første omgang. Ok at vi tar et poeng men hjemme mot bunnlaget skal det helst bli tre.......
Ikke veldig imponert over TP i dag, dessverre. Walters var vår dårligste spiller mot Villa. I dag starter han og henviser igjen Fuller til benken. Og Delap......ok, han kaster langt og jobber hardt, men vi må da ha andre valg! Det er hevet over tvil at vi mangler en midtbane dirigent, som f.eks. West Ham har. Og vi må slutte å bruke Huth som høyreback. Er han ikke god nok som stopper (noe jeg definitivt synes han er!), får han sitte på benken. En back som ikke bidrar noe offensivt i det hele tatt (bortsett fra på dødballer), holder ikke PL nivå. Heller ikke Collins holder PL nivå - offensivt. Slår nesten alltid lange baller uten adresse. Og tacklingen som ga frisparket som førte til West Ham målet var fullstendig unødvendig!
Bra at han tør å starte med to kantspillere som faktisk ER kantspillere. Med en spiller som Jones som spiss og mange innlegg fra kantene så vil det bli mange mål. Gi Jones støtte fra Ric så blir dette veldig bra! Det er på sentral midtbane og på back siden vi sliter. Får vi rettet på det så blir dette veldig bra!


Det du skriver her Svein håper jeg alle Stoke supportere i verden også kan se, hvis Stoke skal ha noen som helst sjanse til å forbedre seg så må dette tas tak i. Nå er det dessverre flere måneder til det er mulig å forsterke stallen igjen.
Det som skuffer meg aller mest er jo at dette har vært problemet i lang tid, men allikevel så kjører Pulis i eksakt det samme sporet.

Snakket med et par andre Stoke supportere på Tordenskiold i går som ikke helt var enig med meg i min kritiske dom over Pulis, det er selvfølgelig opp til hver enkelt supporter og ha sin egen mening.
Jeg fikk allikevel et spørsmål om å nevne noen såkalte dårlig kjøp Pulis hadde gjort i Premier league, jeg vil da nevne følgende:

Tom Soares 2 mill
M. Tonge 2 mill
Kitson 5.5 mill
Andrew Davies 1,5 mill
Whitehead 5 mill
Collins 5 mill
Tuncay 5 mill
Olofinajana 3 mill
Sonko 2 mill

Dette er over 30 millioner pund og dette er mye penger rett ut av vinduet. Jeg må selvfølgelig si at jeg synes Tuncay er en av Stokes aller beste spillere og burde ha spilt hver eneste kamp, men jeg vil karaktisere det som et tabbekjøp når han åpenbart ikke passer inn i Stoke i det hele tatt under Tony Pulis.
Nå skal det sies at Pulis har vært dyktig på salg\kjøp også, men når han endelig har penger å bruke så er jeg ikke super imponert.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke - West Ham

Innlegg Morten T. » 19 Sep 2010, 10:40

Olofinjana er faktisk ikke så dårlig kjøp, men bare fordi man greide å videreselge bomkjøpet for ufattelige 3,5 mill. pund til Hull(!). Det er Hull som bør føle seg snytt....

Men ellers enig i det meste. Whitehead og Collins er det litt for tidlig å felle noen dom over, men jeg tror nok Sunderland skal være meget godt fornøyd med betalingen de har fått på spillere som går til Stoke.
Det dårligste kjøpet er nok Andrew Davies. Fulgt av Soares, Kitson, Tonge og Tuncay. Sonko har vi heldigvis greid å få lånt bort. Det dårligste kjøpet til Pulis overall er Pericard.
Beste kjøp i PL er Etherington, Faye og Sørensen( som kom gratis )
Beste kjøp overall er Fuller.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - West Ham

Innlegg torage » 19 Sep 2010, 12:19

Jeg er ikke enig i at Tuncay er noe bomkjøp, greit nok at han ikke er noen stor goalgetter, men det er hevet over enhver tvil at han har fotballferdigheter som går over de aller aller fleste i stokestallen. Og han skaper noe og kommer til sjanser... Jeg synes han har vært positiv hver gang han har kommmet inn (med noen få unntak), for så å bli benket neste kamp, ja sågar satt ut av hele troppen. Det gjelder også det vi har sett av han de første kampene denne sesongen. Må være utrolig frustrerende. Hadde Tuncay fått like mange sjanser som Sidibe og Delap har fått, er jeg overbevist om at det hadde blitt flere mål enten ved Tuncay selv eller at han har skapt sjanser for andre som hadde gitt resultater.
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Stoke - West Ham

Innlegg Morten T. » 19 Sep 2010, 12:25

torage skrev:Jeg er ikke enig i at Tuncay er noe bomkjøp, greit nok at han ikke er noen stor goalgetter, men det er hevet over enhver tvil at han har fotballferdigheter som går over de aller aller fleste i stokestallen. Og han skaper noe og kommer til sjanser... Jeg synes han har vært positiv hver gang han har kommmet inn (med noen få unntak), for så å bli benket neste kamp, ja sågar satt ut av hele troppen. Det gjelder også det vi har sett av han de første kampene denne sesongen. Må være utrolig frustrerende. Hadde Tuncay fått like mange sjanser som Sidibe og Delap har fått, er jeg overbevist om at det hadde blitt flere mål enten ved Tuncay selv eller at han har skapt sjanser for andre som hadde gitt resultater.

Tror du misforstår litt her. Ingen tvil i min sjel om at Tuncay er astronomisk mye bedre fotballSPILLER enn Sidibe og Delap og at han ha blitt forbigått av Pulis en drøss av ganger. Og det er nettopp derfor jeg mener han er et bomkjøp. Han blir altfor lite brukt i forhold til innkjøpspris og lønnsutgifter.
Jeg liker f.eks. også Tonge veldig godt og mener at han er den klart beste ballbehandleren vi har på midtbanen, men han er likevel et bomkjøp fordi han aldri blir brukt.

Skjønner? ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - West Ham

Innlegg torage » 19 Sep 2010, 14:55

Morten T. skrev:
torage skrev:Jeg er ikke enig i at Tuncay er noe bomkjøp, greit nok at han ikke er noen stor goalgetter, men det er hevet over enhver tvil at han har fotballferdigheter som går over de aller aller fleste i stokestallen. Og han skaper noe og kommer til sjanser... Jeg synes han har vært positiv hver gang han har kommmet inn (med noen få unntak), for så å bli benket neste kamp, ja sågar satt ut av hele troppen. Det gjelder også det vi har sett av han de første kampene denne sesongen. Må være utrolig frustrerende. Hadde Tuncay fått like mange sjanser som Sidibe og Delap har fått, er jeg overbevist om at det hadde blitt flere mål enten ved Tuncay selv eller at han har skapt sjanser for andre som hadde gitt resultater.

Tror du misforstår litt her. Ingen tvil i min sjel om at Tuncay er astronomisk mye bedre fotballSPILLER enn Sidibe og Delap og at han ha blitt forbigått av Pulis en drøss av ganger. Og det er nettopp derfor jeg mener han er et bomkjøp. Han blir altfor lite brukt i forhold til innkjøpspris og lønnsutgifter.
Jeg liker f.eks. også Tonge veldig godt og mener at han er den klart beste ballbehandleren vi har på midtbanen, men han er likevel et bomkjøp fordi han aldri blir brukt.

Skjønner? ;)


Da er vi enig :)
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Stoke - West Ham

Innlegg Morten T. » 19 Sep 2010, 22:59

Har sett noen rykter i dag på at Tuncay forlot Britannia før kampen i går. Har også sett noen syltynne rykter på at han ikke var med i troppen pga. forkjølelse/influensa.

Men hvis Pulis fortsetter å utelate han fra bruttotroppen så er det like ille som hver gang han bruker Sidibe...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron