Stoke - Aston Villa

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg Knut Ole » 14 Sep 2010, 11:09

Jeg synes det er flott at han kaster så langt. Vi har vel ca 20 mål på 2 sesonger etter kastene hans og det er definitivt ikke tragedie etter min smak. At han ellers er en spiller på det jevne kan jeg leve godt med. Ingen spiller har vært direkte eller indirekte bak så mange scoringer som Rory Delap. Lik det eller ikke lik det men det er et faktum.

Det er sånn det er! Uten at jeg har dokumentasjon på det vil jeg anta at vi ikke hadde spilt mot A-Villa i går og opplevd total lykke, men heller på nivået under. Kastene som har skapt frustasjon, sjanser og altså to-sifret antall mål bidro sterkt til fornyet kontrakt 08/09. Nå må Stoke selvsagt tenke utvikling og i større grad basere oss på sjanser og mål på andre vis også - jfr. gårsdagens to mål. Alikevel framstår kastene som et vesentlig alternativ også i årets sesong. Imidlertid er det ikke sagt at Delap bør ha klippekort i startellveren. Det blir en totalvurdering i forhold til en stall som er styrket. Jeg ble overrasket at han startet på kant i går, men det er muligens for tidlig å benytte Pennant i 2 * 45 min?
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg JonC » 14 Sep 2010, 11:25

Pennant-Ja, han var brukbar, men... Jeg har lest 13 sider nå med meninger om matchen og at dommeren ikke ga Stoke straffe( som han jo burde ha gjort ), men hvorfor er det ingen her som henger ut dommeren/Pennant etter at han bedriver et skuespill av en annen verden som fører til at Stoke får frispark og 2-1???

Enig i dette. Men man blir jo selvsagt rimelig subjektive i slike situasjoner. Rett før (sekunder) ballen traff armen til Collins og vi SKREIK på straffe, hadde jo Huth armen(e) godt rundt og over skuldrene til Reo-Cocker inne i feltet og vant duellen pga det. Normalt ville dette også vært frispark i mot, men dommeren lot også den gå.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg Morten T. » 14 Sep 2010, 12:01

JonC skrev:
Pennant-Ja, han var brukbar, men... Jeg har lest 13 sider nå med meninger om matchen og at dommeren ikke ga Stoke straffe( som han jo burde ha gjort ), men hvorfor er det ingen her som henger ut dommeren/Pennant etter at han bedriver et skuespill av en annen verden som fører til at Stoke får frispark og 2-1???

Enig i dette. Men man blir jo selvsagt rimelig subjektive i slike situasjoner. Rett før (sekunder) ballen traff armen til Collins og vi SKREIK på straffe, hadde jo Huth armen(e) godt rundt og over skuldrene til Reo-Cocker inne i feltet og vant duellen pga det. Normalt ville dette også vært frispark i mot, men dommeren lot også den gå.
Jepp, og det at vi er subjektive er selvfølgelig 101% ålreit. Vi er supportere og skal være det, men av og til får jeg en følelse at noen tror at dommerstanden har sittet i sin "frimurerlosje" og kokt sammen konspirasjoner mot Stoke. Å fokusere for mye på slike faktorer blir å dra fokuset bort fra det som er viktig: prestasjon.
Slike ting som dommerfeil og flaks/uflaks jevner seg ut over tid. For alle lag. Punktum. Finale. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg Morten T. » 14 Sep 2010, 12:16

Knut Ole skrev:
Jeg synes det er flott at han kaster så langt. Vi har vel ca 20 mål på 2 sesonger etter kastene hans og det er definitivt ikke tragedie etter min smak. At han ellers er en spiller på det jevne kan jeg leve godt med. Ingen spiller har vært direkte eller indirekte bak så mange scoringer som Rory Delap. Lik det eller ikke lik det men det er et faktum.

Det er sånn det er! Uten at jeg har dokumentasjon på det vil jeg anta at vi ikke hadde spilt mot A-Villa i går og opplevd total lykke, men heller på nivået under. Kastene som har skapt frustasjon, sjanser og altså to-sifret antall mål bidro sterkt til fornyet kontrakt 08/09. Nå må Stoke selvsagt tenke utvikling og i større grad basere oss på sjanser og mål på andre vis også - jfr. gårsdagens to mål. Alikevel framstår kastene som et vesentlig alternativ også i årets sesong. Imidlertid er det ikke sagt at Delap bør ha klippekort i startellveren. Det blir en totalvurdering i forhold til en stall som er styrket. Jeg ble overrasket at han startet på kant i går, men det er muligens for tidlig å benytte Pennant i 2 * 45 min?
Kastene hans er og blir farlige. De er hvassere enn en corner. Men han er jo ikke god nok lenger på alt det andre. Han er minst dårlig sentralt, bra defensivt og jobber hardt. Resten bør forbigås i stillhet. Jeg er brennsikker på at det er kastene som gjør at han holder plassen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg Stoke - HamKam » 14 Sep 2010, 12:33

Er kjempefornøyd med resultatet i gårsdagens kamp, men spillemessig synes jeg at vi fortsatt har mye å gå på. Synes vi vant fortjent, kampen sett under ett, men dette var også en kamp som vi fort kunne ha tapt med et par mål !

Scoringen til Huth på overtid, lignet veldig på den berømte scoringen til Solskjær i Champions league finalen for en del år tilbake i tid … Utover dette var Huth en skygge av seg selv i går.

Shawcross gjorde periodevis mye rart i går, og har langt igjen til storformen. Synes han spiller på for små marginer i forsvar, og før eller siden straffer dette seg … slik det har gjort før.

Flere har trukket frem ”fallet” til Pennant som noe negativt og noen har stilt spørsmålstegn ved dommeren som ga oss frispark for det mange mener var en felling. Frisparket ble riktignok ikke gitt for fellingen, men for obstruksjon, og det Pennant gjorde var egentlig bare å synliggjøre dette tydelig for alle og enhver… Frisparket var således riktig etter min mening. Pennant overbeviste ikke i de minuttene han fikk, men det er likevel tydelig at han gir oss flere alternativer på høyrekanten. Blir spennende å følge utover høsten.

Delap spilte etter min mening en av sine beste kamper i går, og da mener jeg ”spilte” og ikke ”kastet”. Hans betydning for laget mht lange innkast er uvurderlig, men i går SPILTE han også en jevnt bra kamp, hadde noen heldige dragninger og dummet seg heller ikke ut med pasningsspillet sitt. Synes likevel det var rart at han fikk spille såpass lenge som han gjorde, og jeg forsto ingen ting av hvorfor han ble flyttet innover på banen og ikke ut av banen når Pennant kom inn.

Savnet av Tuncay er alltid stort ! Gleder meg også til å så Gudjohnsen i rødt og hvitt etter hvert.

Resten av spillerne var på det jevne i går, kanskje med unntak av Fuller og Etherington som sprudlet. Ellers var det kollektivet som vant i går.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 171
Registrert: 18 Aug 2010, 21:07

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg Morten T. » 14 Sep 2010, 12:48

Jeg leser jo en god del engelske sider og alle skjønner at det Pennant gjorde i gå var en "quality dive"( som han muligens har lært i Spania? ).

Fra en engelsk fan:
It really was a quality dive, that ultimately led to us winning the game.

It will be interesting to know how TP reacts to it ... will he be having a word in Jermaine's shell like about cutting that sort of stuff out, or will it remain unmentioned (for the time being)?


Pulis har gått hardt ut mot slikt før, blir spennende å se hva han gjør nå.

Vi bør ha slike ting i bakhodet neste gang Tevez o.l. faller lett mot oss og snart skjønne at slike ting jevner seg ut.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg Stoke - HamKam » 14 Sep 2010, 14:06

Morten T. skrev:Jeg leser jo en god del engelske sider og alle skjønner at det Pennant gjorde i gå var en "quality dive"( som han muligens har lært i Spania? ).


Det er vel ikke nødvendigvis slik at om 1, 2 eller 3 engelske aviser skriver at det Pennant gjorde i går van en "quality dive" så er det den eneste og fulle sannhet, ... men jeg er enig i at han falt veldig lett og trolig uten at det var berøring i det hele tatt. Claus Lundekvam uttalte imidlertid på TV i gårsdagens TV-studio (uten å bli motsagt) at han forstå veldig godt hvorfor dommeren blåste, og at det var pga obstruksjon og ikke felling. Jeg skal ikke påstå at Claus Lundekvam nødvendigvis eier sannheten heller, men det viktigste er vel å slå fast at man kan se dette på forskjellige måter. Som spiller på toppnivå var han rimelig klar i sin tale. Jeg er personlig enig med Lundekvam om at Pennant ble uregelmessig hindret og at motstanderen var mer opptatt av å stå i veien for Pennant enn å ta ballen/mannen, og i henhold til regelverket er vel det frispark, er det ikke ?
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 171
Registrert: 18 Aug 2010, 21:07

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg Morten T. » 14 Sep 2010, 14:55

Morten T. går igjennom supportersider fra England og Norge samt aviser fra England og Norge, i tillegg til å danne seg et eget synspunkt utifra hva han har sett. Om flere har gjort det samme spiller ingen trille. Det viktigste er sannheten, og sannheten er at Pennant bedrev skuespill. Da hjelper det ikke at han hadde på seg rød-og hvitstripete drakt for anledningen...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg Morten T. » 14 Sep 2010, 16:12

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg Stoke - HamKam » 14 Sep 2010, 16:14

Morten T. skrev:Morten T. går igjennom supportersider fra England og Norge samt aviser fra England og Norge, i tillegg til å danne seg et eget synspunkt utifra hva han har sett. Om flere har gjort det samme spiller ingen trille. Det viktigste er sannheten, og sannheten er at Pennant bedrev skuespill. Da hjelper det ikke at han hadde på seg rød-og hvitstripete drakt for anledningen...


Skuespill, ... tja ... det er sikkert riktig ... men hvis dommeren blåste for obstruksjon så er frisparket uansett riktig - og det er tross alt det viktigste i denne saken.

Noen ganger får vi dommeravgjørelser med oss - andre ganger mot oss. Noen ganger filmer andre lag seg til straffespark mot oss - andre ganger er det vi som får straffe. I går skulle vi egentlig hatt en straffe pga hands mens Aston Villa trolig skulle hatt to straffer pga hands. Mot Spurs scoret vi et mål som likevel ikke ble dømt som mål. Vel, - dette er endel av fotballens realiteter og juks, fanteri og feilaktige dommeravgjørelser har en tendens til å jevne seg ut i løpet av en lang sesong.

Jeg liker heller ikke skuespill ... men det er og har alltid vært en del av fotballen ... og hvis vi i Stoke skal være snillere enn alle andre så taper vi fort mange poeng (uten at det nødvendigvis blir mer legalt av den grunn). Fuller er etter min mening den værste på Stoke til å drive skuespill ... men vi elsker ham jo likevel. Gerrard som av mange ses på som en ærlig og oppriktig fotballspiller, er etter min mening en av de største juksemakerne i PL og vi finner hans like i alle kluber. Tror neppe Pennant er noe værre enn mange andre spillere hverken i Stoke eller i andre klubber til å drive skuespill, og jeg ønsker i allefall ikke å stille meg i hylekoret bak de som kritiserer gårsdagens lette fall .... Men ikke misforstå meg, - jeg liker ikke det jeg ser av juks men jeg vil heller ikke lukke øynene for at dette er en del av fotballens realiteter på samme måte som facebook er endel av tiden vi lever i.

Hva er det vi egentlig diskuterer ? Er det om Pennant falt merkelig lettvint (JA) eller om dommeravgjørelsen var feil (NEI). Jeg vet hva som er viktig for meg, og så får det være opp til hver og en og finne ut hva de mener er viktigst for seg.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 171
Registrert: 18 Aug 2010, 21:07

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 45 gjester

cron