Liverpool - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Liverpool - Stoke

Innlegg Lars Frode » 27 Des 2016, 21:26

Han bamsen med stripete skjegg er hairy potter...han er ikke fra Norge
Lars Frode
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Des 2016, 21:32

18 kamper spilt og 21 poeng tatt. Bare den første sesongen( 08/09 ) i PL har vi vært svakere poengmessig etter likt antall kamper. Den gangen hadde vi 20 poeng etter 18 spilte kamper.

Ut i fra forventningene som mange har og utviklingen som tross alt har skjedd siden den gang, så vil jeg anta at dette er skuffende for de aller fleste. :|
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 27 Des 2016, 21:39

Var hyggelig til å begynne med, ikke så mye etterhvert.

Personlige feil feller oss igjen, Johnson, Imbula, Shawcross.
Helt enig i Thorstvedts analyse av Indi i pausen, han er sjelden der han skal være.

Noen legger som vanlig ned manns arbeide, Allen, Walters, Crouch +
Hyggelig å se Afellay tilbake, hodet hans virker hurtigere enn de fleste, finner stadig gode løsninger. Imbula mister ballen for ofte, han er ikke en mann å spille fra start ennå, håper han blir det etterhvert.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Des 2016, 21:52

vegar56 skrev:Personlige feil feller oss igjen, Johnson, Imbula, Shawcross.

Ja, jo det er personlige feil, men jeg mener, og har lenge ment, at flere av disse feilene kommer som en KONSEKVENS av måten Stoke har valgt å spille på og som har blitt applaudert av mange i flere år nå.

HVORFOR header Imbula ballen på tvers, noe som sekunder senere fører til scoring?
HVORFOR spiller Shawcross ballen tilbake og ikke framover i banen?
HVORFOR renser ikke Johnson bare unna?

Det kunne ha vært gitt flere eksempler, men disse tre ga tellende resultat - feil vei.

Jeg mener vi må tilbake til det enkle - spesielt defensivt. Offensivt er det helt okei å være uforutsigbar, men bakover må vi ha fokus på struktur, disiplin og enkelhet og det har vi gjennomgående ikke hatt på en stund. Dessverre...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 27 Des 2016, 21:58

Som jeg skrev før kampen, så ville dette laget aldri vunnet i dag. Håper flere satset på handikapp på oddsen.

Det er skremmende å se nivået på flere av spillerne, det er faktisk så dårlig at jeg lurer på hva som egentlig skjer på treningsfeltet. Som jeg skrev for noen uker siden, så er det bare Indi som holder mål helt bakerst. Stoke har pr i dag kanskje det aller dårligste forsvaret i premier League. Når samhandlingen fremover ikke eksisterer heller, så kan faktisk Stoke til tider fremstå som det dårligste laget i premier League. Tar vi så med at Mark Hughes fremstår som totalt handlingslammet og famlende, så ser det hele skummelt dårlig ut. Nå står Peter Coates foran en viktig avgjørelse, skal han la Mark Hughes få flere pundsedler i januar vinduet, eller kaste han på dør. Jeg mener at Hughes bør få fyken nå.

Dagens kamp føyer seg bare inn i rekken av helt håpløse kamper, med elendig taktikk og laguttak av manageren.

Grant- Burde tatt 1-1 målet, og var dårlig på tilbakespill. Ikke like selvsikker som tidligere
Johnson - Mega klønete på 1-1 og ikke god i dag
Shawcross - Veldig dårlig kamp, og latterlig på 4-1. Langt unna toppformen.
Indi - Best bakerst, men usikker i dette systemet.
Pieters - Fint legg på 0-1, men er en spiller jeg håper forsvinner i januar. Er helt ute av form
Diouf - Stokes raskeste spiller og beste hodespiller, plasseres helt håpløst på kant. Ikke på nett i dag.
Whelan - Er det mulig å bli dårligere, hvorfor i huleste starter denne spilleren.
Imbula - Er ikke mulig å bli verre enn Whelan, men dette var tett på. Håpløs kamp igjen, bomkjøp.
Allen - Stokes beste spiller, men det skulle ikke mye til i dag.
Walters - En god ballberøring i hele kampen, og det var scoringen. Utover det håpløs treig og elendig kamp.
Crouch - Dette var ikke kampen for Crouch, ikke hans skyld, men idioten Hughes.

Hughes - Har mistet det totalt, og bør være arbeidsledig 1.januar.

Nå venter et nytt tap på brua, før Watford venter hjemme. Den må vinnes for å unngå marerittet.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Des 2016, 22:59

mfkpotter skrev:Hughes - Har mistet det totalt, og bør være arbeidsledig 1.januar.

Jeg synes han bør sitte ut sesongen. Det er mer risikabelt å bytte nå enn å la være.

Og selv om følelsene mine også sier at Hughes bør sparkes akkurat nå(!) så sier fornuft og ervervet kunnskap om dette rundt trenerbytter noe annet.

Hughes er en ok manager som har ført klubben til tre strake sesonger midt på tabellen. Han har over tid gjort en ok/god jobb, også når jeg tar med i betraktningen at han overtok nøklene til en flott bopel med en meget solid grunnmur som ble bygget før hans tid i klubben. Han har kommet inn og holdt huset ved like, byttet noen gardiner og et par lamper. Noe nok en god del andre managere også ville ha klart.

Jeg er trygg på at det ikke blir nedrykk, men samtidig så ser det mørkt ut i forhold til å oppfylle forventningene mange etter hvert har fått. Forventninger kan være av det gode, men det kan også være ødeleggende for fotballklubber og historien er full av eksempler på dette. Supportere legger press på eierne og forlanger et skifte, og selv om eierne kan være uenige så sparker de allikevel trenere for å vise "handlekraft" overfor fansen, selv om mye forskning viser at slike sparkinger veldig ofte er kontraproduktive( virker mot sin hensikt ).
Eksemplet som ofte brukes for å illustrere dette er hvor sannsynlig det er for en keeper å redde straffespark. I følge statistikk så ville en keeper ha reddet klart flest straffespark ved å stå stille på strek, men for å ikke virke "handlingslammet" overfor omgivelsene( supportere etc. ) så velger han å slenge seg i en av hjørnene. Han redder færre straffer enn han ville ha gjort hvis han sto i ro, men får allikevel kred av mange fordi han velger å gjøre en handling. Det samme kan sies om eiere som sparker trenere: Avgjørelsen er ikke nødvendigvis gunstig, men den viser om ikke annet fram en kar som "tar grep" og det kan jo ha en verdi i seg selv - på kort sikt. Jeg skal allikevel ikke være bombastisk her, for det er ikke hogget inn i stein at et skifte av manager nå nødvendigvis behøver å være negativt, men i de aller fleste tilfeller har det lite eller ingenting for seg.

Hughes er ikke min favoritt, jeg liker en annen type fotball enn det han vil at Stoke skal spille, men jeg mener det vil være riktig å la han sitte ut sesongen, evaluere, og så gi han fyken.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 27 Des 2016, 23:05

Stygt tap på Anfield, og Liverpool vinner fortjent, selv om kanskje resultatet lyver litt. Det er full match store deler av første omgang, og vi er nære på å sette 2-0 da Allen kommer fri, og Crouch nesten får en tå på returen. Da kunne det ha blitt en helt annen kamp. Og apropos marginer, Firminos scoring treffer to stolper før den ruller sakte over streken. Små marginer der det er snakk om et par små centimetre før det hadde vært stang ut.

Jeg er ikke enig i at spillestilen er problemet, og jeg vil for alt i verden ikke tilbake til "gamle tider". Men vi rammes ofte av personlige feil - ikke bare i denne kampen - men i mange kamper. Så også i denne kampen, der i alle fall tre av scoringene kan tilordnes kategorien "personlige feil", og det koster oss dyrt.

Vi spiller på høyere risiko, ja, men jeg tror heller ikke Hughes mener at det var klokt av Johnson å prøve å dempe i presset situasjon to meter fra mål. Det handler ikke om spillestil, men om et feilvalg av Johnson. Som det var av Shawcross da han sender et tilbakespill nærmest i blinde og forærer Liverpool et mål.

Men...jeg mener at det virker som Hughes famler litt i blinde nå, både med hensyn til laguttak, taktikk og bytter, og det virker som han har problemer med å finne den rette startelleveren. Jeg mener at Hughes i langt større grad burde dyrke spillerne som passer best i den spillestilen han tilstreber, i stedet for stadige skifter både av spillertyper og taktikk. Det er noe med at man må våge for å vinne. Hughes må være tro mot spillestilen, og vil han ha en slik stil så må spillere som Imbula, Bojan og Shaqiri velges foran spillere som Walters, Whelan og Crouch, selv om Walters idag scoret et fint mål. Og de må få sjansen over tid, til å spille seg sammen og ikke skiftes ut med en gang det kommer et par resultater imot. Når Arnie, Bojan og Shaqiri fungerer er vi veldig gode. Når de ikke gjør det er vi klart svekket.

Så er jeg enig i at forsvarsarbeidet ikke er bra for tiden, og spesielt når vi møter gode lag som Arsenal, Man.C, Liverpool og Tottenham, der vi til sammen har sluppet inn 15 mål på fire kamper. Shawcross er langt fra den spilleren han var før han ble skadet, Pieters har vært relativt svak i år, selv om han var bra i dag. Johnson er ujevn, veldig god innimellom, men gjør en del rart også. Indi har kanskje vært best bakerst, selv om han heller ikke var god idag. Så Hughes har mye å jobbe med.

I mine øyne kunne kanskje dette være en oppstilling som kunne ha vært satset på over tid, også om det kommer noen resultater feil vei... ;)

Butland
Johnson - Indi - Cameron - Muniesa
Shaqiri - Imbula - Allen - Afellay - Arnie
Bojan

Dette er spillere som alle passer godt inn i den filosofien Hughes forfekter, spillere med gode individuelle ferdigheter som er godt egnet til å utøve den mer "spillende" stilen som Hughes har gitt uttrykk for at han ønsker, og som vi til tider - men likevel for sjelden - har sett.

Statistikken per i dag viser kanskje at vi er i ferd med å gjøre en relativt svak sesong, sammenlignet med tidligere tider. Men det er viktig å huske på at dette snur veldig fort, og det er ikke så mange kamper siden situasjonen var den motsatte.

Jeg mener at vi har mer å gå på, og jeg tror at det er mulig å ta lengt flere poeng utover vårsesongen enn tilfellet har vært i høst. I dette ligger også at jeg mener at vi har underprestert denne høsten sett i forhold til spillerstallen vi har tilgjengelig. Dette er selvsagt også mye Hughes`ansvar, fordi en av hans viktigste oppgaver som manager er å få mest mulig ut av den stallen han til enhver tid besitter, enten den består av elegante varmblodstravere eller trauste kaldblods arbeidshester. Og det er et betimelig spørsmål om Hughes virkelig makter dette, når dagens stall vurderes opp mot resultatene denne sesongen. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Des 2016, 23:27

Torstein Norevik skrev:Jeg er ikke enig i at spillestilen er problemet, og jeg vil for alt i verden ikke tilbake til "gamle tider". Men vi rammes ofte av personlige feil - ikke bare i denne kampen - men i mange kamper. Så også i denne kampen, der i alle fall tre av scoringene kan tilordnes kategorien "personlige feil", og det koster oss dyrt.

Vi spiller på høyere risiko, ja, men jeg tror heller ikke Hughes mener at det var klokt av Johnson å prøve å dempe i presset situasjon to meter fra mål. Det handler ikke om spillestil, men om et feilvalg av Johnson. Som det var av Shawcross da han sender et tilbakespill nærmest i blinde og forærer Liverpool et mål.

Jepp, det er spillestilen som er en del av problemet. Spillernes individuelle ferdigheter varierer sterkt og samhandlingen er svak. Flere av valgene som tas er feil og med et annet system så ville spillerne også ha tatt andre valg. For dette med "personlige feil" er vel strengt tat noe som kan benyttes, og kunne benyttes, som unnskyldning både før, nå og uansett manager - eller hva? For ja, ganske riktig finnes det personlige feil i fotball, men noen av de kunne ha vært unngått hvis måten å spille på hadde vært annerledes. 2- 3 av Liverpool sine scoringer i dag var et godt eksempel på dette.
Det er heller ikke slik at det er enten Hughes eller "gamle tider". Det finnes en del andre retninger som kunne ha fungert bedre enn disse to.

Jeg også tror at det snur til det bedre etter hvert, men spørsmålet er uansett om det vil være nok til å tilfredsstille forventningene som mange har kreert? Vil det for eksempel være okei med 42 poeng og en 13. plass? Jeg tror ikke det og ser at flere og flere nå blir skeptiske til Hughes - og taktikken og spillesystemet hans. Og som alle sikkert har erfart: Hvis mange nok er for eller mot noe, så kommer det forandringer - uavhengig om det å foreta disse forandringene er rett eller feil.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 28 Des 2016, 08:37

Torstein Norevik skrev:
Butland
Bojan

Dette er spillere som alle passer godt inn i den filosofien Hughes forfekter, spillere med gode individuelle ferdigheter som er godt egnet til å utøve den mer "spillende" stilen som Hughes har gitt uttrykk for at han ønsker, og som vi til tider - men likevel for sjelden - har sett.

Backene du har valgt holder desverre ikke mål. Intersessant med ShawX ute av laget. Det er jo som å banne i kirka her inne
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 28 Des 2016, 09:29

Torstein Norevik skrev:Butland
Bojan

Butland er et usikkerhetsmoment, kommer han tilbake dit han var ?
Johnson er god, men gjør sine feil
Indi er en løs kanon på dekk, som Torstvedt så godt forklarte i går
Cameron er en spiller jeg har sans for !
Muniesa og Pieters er omtrent i samme klasse, men Pieters fortjener ikke klippekortet
Shaquiri burde hatt flere kamper, lurer på hvorfor han ikke slipper til nå ?
Imbula klarer ikke å legge av seg det "kontinentale", håper han snart klarer å tilpasse seg tempoet i PL. Ellers må han selges videre.
Allen - kongespiller !
Afellay - viste i går hvorfor han har vært savnet, kjapp i hodet og i beina
Arnautovic - håper vi beholder han !
Bojan - ser ikke han som spiss, må ha en "tyngre" spiller der.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest