Nytt surt tap, det begynner nesten å bli en vane. Surt fordi vi i første omgang har bra kontroll mot et svakt og reservespekka Liverpool-lag.
Annen omgang blir et helt annet kapittel. Og viser etter mitt syn det jeg har prøvd å si en rekke ganger, viktigheten av spillere med gode ferdigheter. Liverpool blir et helt annet lag med Firmino og Coutinho på banen, og det er ikke tilfeldig at kampbildet snur totalt etter at de to har entret banen. Og det er heller ikke tilfeldig at det er disse to som scorer de avgjørende målene. Fordi de begge er kvalitetsspillere, som har ferdigheter som går utenpå de fleste på banen.
Jeg synest Shaqiri - som er vår mest kreative spiller, sammen med Arnie - er best hos oss, så lenge kreftene holder. Veldig bra forspill til scoringen, og så skal Walters ha kred for at han er på rett plass til rett tid og får avsluttet bra.
Jeg synest også historien gjentar seg når det gjelder defensive bytter når vi leder. Hughes tar ut en spiss og setter inn en defensiv midtbanespiller, i håp om å demme opp og ri på 1-0 ledelsen. Det straffer seg nesten uten unntak. Da blir vi presset bakover og til slutt brister demningen. Idag gikk det bare ett minutt, og ironisk nok var det mannen som ble byttet inn for å forsvare ledelsen - Whelan- som foretok en slurvete klarering rett i beina på Coutinho som scorer.
Vi fikser ikke å ligge å ri på ledelser i håp om at det skal holde helt inn, for det gjør det veldig sjelden. Faktum er at vi var langt bedre igjen etter at Liverpool gikk opp til 2-1, og Stoke måtte satse fremover for å få mål. Da satte vi Liverpool under press - og ikke motsatt - slik det hadde vært det meste av annen omgang.
Så viser kampen igjen med all tydelighet hva som er vårt giga-problem, evnen til å score mål. At ikke Adam og Berahino scorer på sine megasjanser er ubegripelig, men symptomatisk, og viser igjen hvor skoen trykker.
Jeg er ikke bekymret for nedrykk og tror vi slår Hull. Men da vil jeg gjerne se Ramadan, Arnie og Shaqiri på banen samtidig. For mot Hull må det scores mål, og bør det scores mål. For greier vi ikke å slå Hull på hjemmebane så er det noe alvorlig galt fatt et sted.