Stoke vs Liverpool

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke vs Liverpool

Innlegg Morten T. » 08 Apr 2017, 19:38

erodsa@broadpark.no skrev:
Morten T. skrev:
centauri skrev:For your information:
Dere kan kalle Stokes tidligere materialforvalter, "Nello, for en klovn.
Han har vært det :lol: :lol: :lol:

En herlig fyr som klarte å få til mye med et vanskelig utgangspunkt
Har man selvironi og bestemmer seg for å ikke ilegge andre injurierende kraft så kan det meste passere. Det var Nello et av mange bevis på :)

Skjønner at det er en del her inne som sliter med at jeg er frustrert over manageren til Stoke FC. Beklager sef om jeg har støtt noe sarte sjeler her inne ,det var ikke meningen. Men om et debattforum ikke tåler uttalelser som klovn mm ,bør jeg helt klart avstå fra kommentarer her inne så lenge Mr.Hughes er manager . Avslutter med litt facts fra virkeligheten til mitt kjære Stoke de siste 19 kampene :17 poeng ..målforskjell 18-30... Ha en fortsatt dannet helg ,helt uten "overtramp" på debattforumet!

Jeg tror de aller fleste tåler et klovn i ny og ne, så kjør på. 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg erodsa@broadpark.no » 08 Apr 2017, 19:41

Morten T. skrev:
vegar56 skrev:
Morten T. skrev:Veldig skuffa! :x

Du er ikke alene... men vi begynner å bli vant til det :(

Ja, det å være Stokesupporter har aldri vært noen dans på roser, men de ti siste åra har uansett vært bra hvis man gjør øvelsen og setter det opp mot tidligere tiår...

Den perioden jeg personlig har likt best er den tiden da andre lags supportere og kjønnsløse nøytrale sofatilskuere mislikte og hata Stoke. Da storkosa jeg meg faktisk, og hadde ikke vært spesielt lei meg om Stoke som klubb hadde havnet der igjen. Jeg likte også begynnelsen av 90-tallet da jeg reiste over for første gang. Sportslig var det håpløst, ingen tvil om det, men stemninga var noe eget på den tida.

Helt enig Morten ,those were the days......
erodsa@broadpark.no
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 08 Apr 2017, 19:55

Nytt surt tap, det begynner nesten å bli en vane. Surt fordi vi i første omgang har bra kontroll mot et svakt og reservespekka Liverpool-lag.

Annen omgang blir et helt annet kapittel. Og viser etter mitt syn det jeg har prøvd å si en rekke ganger, viktigheten av spillere med gode ferdigheter. Liverpool blir et helt annet lag med Firmino og Coutinho på banen, og det er ikke tilfeldig at kampbildet snur totalt etter at de to har entret banen. Og det er heller ikke tilfeldig at det er disse to som scorer de avgjørende målene. Fordi de begge er kvalitetsspillere, som har ferdigheter som går utenpå de fleste på banen.

Jeg synest Shaqiri - som er vår mest kreative spiller, sammen med Arnie - er best hos oss, så lenge kreftene holder. Veldig bra forspill til scoringen, og så skal Walters ha kred for at han er på rett plass til rett tid og får avsluttet bra.

Jeg synest også historien gjentar seg når det gjelder defensive bytter når vi leder. Hughes tar ut en spiss og setter inn en defensiv midtbanespiller, i håp om å demme opp og ri på 1-0 ledelsen. Det straffer seg nesten uten unntak. Da blir vi presset bakover og til slutt brister demningen. Idag gikk det bare ett minutt, og ironisk nok var det mannen som ble byttet inn for å forsvare ledelsen - Whelan- som foretok en slurvete klarering rett i beina på Coutinho som scorer.

Vi fikser ikke å ligge å ri på ledelser i håp om at det skal holde helt inn, for det gjør det veldig sjelden. Faktum er at vi var langt bedre igjen etter at Liverpool gikk opp til 2-1, og Stoke måtte satse fremover for å få mål. Da satte vi Liverpool under press - og ikke motsatt - slik det hadde vært det meste av annen omgang.

Så viser kampen igjen med all tydelighet hva som er vårt giga-problem, evnen til å score mål. At ikke Adam og Berahino scorer på sine megasjanser er ubegripelig, men symptomatisk, og viser igjen hvor skoen trykker.

Jeg er ikke bekymret for nedrykk og tror vi slår Hull. Men da vil jeg gjerne se Ramadan, Arnie og Shaqiri på banen samtidig. For mot Hull må det scores mål, og bør det scores mål. For greier vi ikke å slå Hull på hjemmebane så er det noe alvorlig galt fatt et sted. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 08 Apr 2017, 20:10

Da var jeg tilbake på Bet365, og i dag var en av de beste dagene noensinne i Stoke. 20 grader, sol fra skyfri himmel og alt var veldig fint. Så finner Mark Hughes ut at han skal sette inn Glenn Whelan, og alt er ødelagt.

Jeg tok gåturen fra stadion inn til Hanley, en times gåtur forbi gamle Victoria Ground. Jeg håpet jeg skulle treffe på Peter Coates på veien for å spørre han om han virkelig ønsker å ta klubben tilbake til nivå to. Det er der det ender opp hvis denne idioten av en manager for holde på litt til. Begredelige greier, merker at interessen blant de jeg snakker med ikke er veldig stor. heller.

I dag gleder jeg meg over været, og at hjemme og bortedrakt kunne kjøpes til smått utrolige 12 pund pr stk :D :D
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Apr 2017, 21:05

mfkpotter skrev:Da var jeg tilbake på Bet365, og i dag var en av de beste dagene noensinne i Stoke. 20 grader, sol fra skyfri himmel og alt var veldig fint. Så finner Mark Hughes ut at han skal sette inn Glenn Whelan, og alt er ødelagt.

Jeg tok gåturen fra stadion inn til Hanley, en times gåtur forbi gamle Victoria Ground. Jeg håpet jeg skulle treffe på Peter Coates på veien for å spørre han om han virkelig ønsker å ta klubben tilbake til nivå to. Det er der det ender opp hvis denne idioten av en manager for holde på litt til. Begredelige greier, merker at interessen blant de jeg snakker med ikke er veldig stor. heller.

I dag gleder jeg meg over været, og at hjemme og bortedrakt kunne kjøpes til smått utrolige 12 pund pr stk :D :D

Fortsatt fin tur og påske, Rune. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg erodsa@broadpark.no » 09 Apr 2017, 00:07

Torstein Norevik skrev:Nytt surt tap, det begynner nesten å bli en vane. Surt fordi vi i første omgang har bra kontroll mot et svakt og reservespekka Liverpool-lag.

Annen omgang blir et helt annet kapittel. Og viser etter mitt syn det jeg har prøvd å si en rekke ganger, viktigheten av spillere med gode ferdigheter. Liverpool blir et helt annet lag med Firmino og Coutinho på banen, og det er ikke tilfeldig at kampbildet snur totalt etter at de to har entret banen. Og det er heller ikke tilfeldig at det er disse to som scorer de avgjørende målene. Fordi de begge er kvalitetsspillere, som har ferdigheter som går utenpå de fleste på banen.

Jeg synest Shaqiri - som er vår mest kreative spiller, sammen med Arnie - er best hos oss, så lenge kreftene holder. Veldig bra forspill til scoringen, og så skal Walters ha kred for at han er på rett plass til rett tid og får avsluttet bra.

Jeg synest også historien gjentar seg når det gjelder defensive bytter når vi leder. Hughes tar ut en spiss og setter inn en defensiv midtbanespiller, i håp om å demme opp og ri på 1-0 ledelsen. Det straffer seg nesten uten unntak. Da blir vi presset bakover og til slutt brister demningen. Idag gikk det bare ett minutt, og ironisk nok var det mannen som ble byttet inn for å forsvare ledelsen - Whelan- som foretok en slurvete klarering rett i beina på Coutinho som scorer.

Vi fikser ikke å ligge å ri på ledelser i håp om at det skal holde helt inn, for det gjør det veldig sjelden. Faktum er at vi var langt bedre igjen etter at Liverpool gikk opp til 2-1, og Stoke måtte satse fremover for å få mål. Da satte vi Liverpool under press - og ikke motsatt - slik det hadde vært det meste av annen omgang.
Info til deg Thorstein...sist vi møtte Hull hjemme tapte vi (i cupen) er redd styrkeforholdet mellom lagene ikke har endret seg mye siden den gang ,men det er jo sef lov å håpe .....Be loyal.be ...

Så viser kampen igjen med all tydelighet hva som er vårt giga-problem, evnen til å score mål. At ikke Adam og Berahino scorer på sine megasjanser er ubegripelig, men symptomatisk, og viser igjen hvor skoen trykker.

Jeg er ikke bekymret for nedrykk og tror vi slår Hull. Men da vil jeg gjerne se Ramadan, Arnie og Shaqiri på banen samtidig. For mot Hull må det scores mål, og bør det scores mål. For greier vi ikke å slå Hull på hjemmebane så er det noe alvorlig galt fatt et sted. :?
erodsa@broadpark.no
Ivrig Stokie

Innlegg erodsa@broadpark.no » 09 Apr 2017, 00:37

Ja Torstein,er veldig enig med deg . Dessverre er det slik at sist vi møtte Hull hjemme, røk vi hodestups ut av cupen mot det vi alle mente var et møkkalag. Er ikke så sikker på om styrkeforholdet mellom de to lagene har endret seg nevneverdig siden den gang,dessverre. Håper sef for Stokes fremtid at historien ikke gjentar seg ,om det gjør det kan det faktisk begynne å se virkelig stygt ut,men regner med geniet Mr. Hughes legger en kamplan guttene makter å gjennomføre . Forventer faktisk at manageren også har en plan B og C også, om ting ikke funker som forventet!! En god påske ønskes til alle Potters-fan ,om du er en soss ,slaur eller en gammel sliter som undertegnede.
erodsa@broadpark.no
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 09 Apr 2017, 10:47

erodsa@broadpark.no skrev:Ja Torstein,er veldig enig med deg . Dessverre er det slik at sist vi møtte Hull hjemme, røk vi hodestups ut av cupen mot det vi alle mente var et møkkalag. Er ikke så sikker på om styrkeforholdet mellom de to lagene har endret seg nevneverdig siden den gang,dessverre. Håper sef for Stokes fremtid at historien ikke gjentar seg ,om det gjør det kan det faktisk begynne å se virkelig stygt ut,men regner med geniet Mr. Hughes legger en kamplan guttene makter å gjennomføre . Forventer faktisk at manageren også har en plan B og C også, om ting ikke funker som forventet!! En god påske ønskes til alle Potters-fan ,om du er en soss ,slaur eller en gammel sliter som undertegnede.

Godt poeng, selv om Hull på den tiden lå plassert midt på tabellen og vi lå helt sist med bare ett poeng etter fem kamper. ;) Etter den tid har jo rollene blitt skiftet helt om, men i de siste kampene har Hull vist langt bedre form enn Stoke, så det blir nok ingen "walk in the park". Det er ingen kamper i PL som er det.

Men jeg mener likevel at Hull er et lag vi bør slå, spesielt på eget gress. Om vi virkelig greier det er en helt annen sak... ;)

Ønsker deg en riktig god påske også :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 09 Apr 2017, 12:16

Fotball er enkelt, men samtidig komplisert og krevende. Altså..... noen grep og prinsipp vet man kan gi uttelling, begge veier. Av de mer kompliserte faktorene er bl.a. spill vs motspill.
Til gårsdagens affære. Vår skåring var et eksempel på førstnevnte, altså enkelt. Et angrep med hurtig framdrift. Ikke mange touch, da det øker risikoen for at et av leddene (gjerne det svakeste), gjør en feil. Johnson, bedre enn på lenge i går, spiller en fin presis pasning i lengderetningen til Shaqiri. Han bruker teknikk og tempo og fører ballen videre i lengderetning. Ofte ser jeg han skal dra av en mann mer enn nødvendig, men ikke nå. Suser forbi sin mann og gjør et teknisk perfekt innlegg fra kant. Vår mann Walers kommer seg fri av oppasser (som skjærer i retning xs) og lukter hvor innlegget havner. Vi er heldige i at ikke deres andre forsvarer føler Walters i rygg, og dermed er SuperJon på blank goal. Eneste han skal unngå er å gjøre Mignolet god, DVs, heade i kroppen hans, og Walters gjør i setdet det han skal. 1-0! Tidlig i omgangen hadde vi også et fint direkte angrep, den gang på høyresiden, som endte i mål - dessverre avblåst for marginal offside. Giga-sjansen til 2-2....igjen enkelt prinsipp kombinert med strålende teknikk. Meget bra forarbeid av Arnie på kanten og innlegget er strålende eknisk utført i bue forbi forsvarer og utenfor keeprs rekkevidde Og der, endelig! dukker Berahino opp. Vinner duellen og er sååå uheldig at han ikke får nettkjenning, noe som kan ha pyntet på selvtillitt og innsats.
Vi var best i første mot et tamt og reservepreget Liverpool. At vi ville få kjørt oss i andre omgang lå i kortene, når de bytter inn brassene. Har vi motspill til dette da? Byttet vi gjør virker i alle fall som en feil vurdering (understatement). Vi blir presset dypere på banen og motspillerene vår står høyt, gjenvinner + vinner andreballer, vi har få oppspillpunkter. Jo mer kvalitet de har framover samtidig som vi gir dem dette rommet, jo større er risikoen for at vi mister grep og havner bakpå. Symptomatisk at det er nettopp Whelan som feiler og har assisten på 1-1. Alternative bytter for Walters hadde vært Diouf, som både har enorm løpskapasitet med offensive og defensive fibre. Eller Ramadan. Vårt motspill i går var klassisk, å falle dypere og dypere. Dels fordi vi ble utfordret av et langt bedre lag i 2.omg. med kvalitet og agressivitet, men også fordi vi dekker bordet med å bytte angresspiller mot å prioritere defensiv midtbane.
Syns! Denne gangen hadde vi faktisk motstanderne i kne.

PS Glad for å se Shaqiri lykkes bedre i går. Men hva i svarte er det han tillater seg et stykke ut i 2.omg? Første del er helt herlig - drar av to motspillere. I boksen ligger vår spiss å venter på innlegget (jf. skåringen i første omg.). Men så skal han gjøre en latterlig Alpenes Messi sak med å dra av disse gutta flere ganger, og mister natuligvis ballen og Stoke sin mulighet for å gjøre en avslutning når vi er så høyt oppe i banen. Ødelegger for lagkompis og for laget. Dersom slikt skyldes egosentrisk behov for å lykkes med enda flere dragninger, som tilhørerer happing på løkka, bør han få seg en skikkelig heftig korreks. Dette er lagspill Shaqiri!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Apr 2017, 13:28

Knut Ole skrev:Fotball er enkelt, men samtidig komplisert og krevende. Altså..... noen grep og prinsipp vet man kan gi uttelling, begge veier. Av de mer kompliserte faktorene er bl.a. spill vs motspill.
Til gårsdagens affære. Vår skåring var et eksempel på førstnevnte, altså enkelt. Et angrep med hurtig framdrift. Ikke mange touch, da det øker risikoen for at et av leddene (gjerne det svakeste), gjør en feil. Johnson, bedre enn på lenge i går, spiller en fin presis pasning i lengderetningen til Shaqiri. Han bruker teknikk og tempo og fører ballen videre i lengderetning. Ofte ser jeg han skal dra av en mann mer enn nødvendig, men ikke nå. Suser forbi sin mann og gjør et teknisk perfekt innlegg fra kant. Vår mann Walers kommer seg fri av oppasser (som skjærer i retning xs) og lukter hvor innlegget havner. Vi er heldige i at ikke deres andre forsvarer føler Walters i rygg, og dermed er SuperJon på blank goal. Eneste han skal unngå er å gjøre Mignolet god, DVs, heade i kroppen hans, og Walters gjør i setdet det han skal. 1-0! Tidlig i omgangen hadde vi også et fint direkte angrep, den gang på høyresiden, som endte i mål - dessverre avblåst for marginal offside. Giga-sjansen til 2-2....igjen enkelt prinsipp kombinert med strålende teknikk. Meget bra forarbeid av Arnie på kanten og innlegget er strålende eknisk utført i bue forbi forsvarer og utenfor keeprs rekkevidde Og der, endelig! dukker Berahino opp. Vinner duellen og er sååå uheldig at han ikke får nettkjenning, noe som kan ha pyntet på selvtillitt og innsats.
Vi var best i første mot et tamt og reservepreget Liverpool. At vi ville få kjørt oss i andre omgang lå i kortene, når de bytter inn brassene. Har vi motspill til dette da? Byttet vi gjør virker i alle fall som en feil vurdering (understatement). Vi blir presset dypere på banen og motspillerene vår står høyt, gjenvinner + vinner andreballer, vi har få oppspillpunkter. Jo mer kvalitet de har framover samtidig som vi gir dem dette rommet, jo større er risikoen for at vi mister grep og havner bakpå. Symptomatisk at det er nettopp Whelan som feiler og har assisten på 1-1. Alternative bytter for Walters hadde vært Diouf, som både har enorm løpskapasitet med offensive og defensive fibre. Eller Ramadan. Vårt motspill i går var klassisk, å falle dypere og dypere. Dels fordi vi ble utfordret av et langt bedre lag i 2.omg. med kvalitet og agressivitet, men også fordi vi dekker bordet med å bytte angresspiller mot å prioritere defensiv midtbane.
Syns! Denne gangen hadde vi faktisk motstanderne i kne.

PS Glad for å se Shaqiri lykkes bedre i går. Men hva i svarte er det han tillater seg et stykke ut i 2.omg? Første del er helt herlig - drar av to motspillere. I boksen ligger vår spiss å venter på innlegget (jf. skåringen i første omg.). Men så skal han gjøre en latterlig Alpenes Messi sak med å dra av disse gutta flere ganger, og mister natuligvis ballen og Stoke sin mulighet for å gjøre en avslutning når vi er så høyt oppe i banen. Ødelegger for lagkompis og for laget. Dersom slikt skyldes egosentrisk behov for å lykkes med enda flere dragninger, som tilhørerer happing på løkka, bør han få seg en skikkelig heftig korreks. Dette er lagspill Shaqiri!

Vakkert skrevet, Knut Ole. Bifalles!
Dette med spill og motspill er uhyre interessant - og komplekst. Og det er her jeg synes Hughes feiler litt for ofte og at han ikke er pragmatisk nok. Han burde selvfølgelig tatt grep i går, først og fremst i pausen hvor han han hadde en gylden mulighet til å ta taktiske grep - underveis i kampene er det ikke alltid like lett, eller i hvertfall vanskeligere. Han er fotballmann og burde ha ant hva som kom til å skje i 2. omgang i går.
Så gjør Liverpool noe smart også. De begynner å løfte en del baller inn i Stoke sitt bakrom. Er disse ballene lissepasninger? Nei, de spilles inn i et rom som spillerne kan løpe i og som gir de plass og tid mot forsvarsspillere som ser altfor mye på ball og glipper i sin sonemarkering. Liverpool sitt siste mål er et eksempel på dette: Stoke har 3-4 spillere i området hvor langballen faller ned, mens Liverpool har en. Det har derfor lite med hvorvidt Firmino er et teknisk vidunder eller ei å gjøre, det målet kommer etter slapt, svakt og dårlig organisert forsvarsspill fra Stoke sin side som gir han mye mer tid enn han skal få og som dermed får han til å virke bedre enn han er.
En annen faktor er den av noen forhatte "førsteforsvareren". Hadde vi hatt en løpssterk spiller fremme som kunne ha forstyrret spilleren som sto for det matchavgjørende oppspillet i bakrom, så er det ikke sikkert at ballen hadde havnet der.

Alt henger sammen med alt.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest