Stoke City-Chelsea

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City-Chelsea

Innlegg centauri » 07 Nov 2015, 22:08

Fra Nettavisen Live:
Stoke viste derimot i dag hva som bor i laget. Den gjengen der kommer til å klatre jevnt og trutt på tabellen utover vinteren, og jeg blir ikke overrasket om Mark Hughes menn ender opp i toppen når alt er over.
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 07 Nov 2015, 22:16

centauri skrev:Fra Nettavisen Live:
Stoke viste derimot i dag hva som bor i laget. Den gjengen der kommer til å klatre jevnt og trutt på tabellen utover vinteren, og jeg blir ikke overrasket om Mark Hughes menn ender opp i toppen når alt er over.

Nice3.no !!!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 08 Nov 2015, 09:25

Sovet av seg litt av rusen fra i går kveld, men gliset er like bredt og blodet bruser enda.
Bare en liten refleksjon på at det er vidunderlig å se at den defensive organiseringen er strammet inn. Betydningen av at Shawcross er tilbake er åpenbar. Han er stor mann, sterk, kontant og god til å posisjonere seg. Utstrålingen og ledererfaringen hans som kaptein er selvsagt vesentlig. Og så må Wollscheid gis kred. Jeg har pirket mang en gang på han, men nå er han god - veldig god i går. Strålende harmoni i lag med Shawx. Vi er mye tryggere på dødballer mot. Backene i går var såååå "vakre". Pieters blir min mom - i ren Dennis Smith stil knekker han nesa på plass og han går kompromissløs inn i alle dueller. Og gjør det meget bra! GJ jager som vanlig bra offensivt og i går satt innleggene, ikke minst INNLEGGET! En spiller til å framheve er Shaqiri. Det tar tid å komme seg helt inn i dette Stoke-laget, og det gjelder også for Shaqiri. I går gjorde han livet surt for deres venstreback og viste teknikk av høy europeisk klasse. Keep on!
For øvrig.....ALLE GUTTA! Mark Hughes Marching Army :-)
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 08 Nov 2015, 13:31

Oddvin skrev:Ser ikkje det så ofte, Remy prøver å nå ballen i stedet for å gå legge seg når Butland kommer ut. Gir han litt kred for den.

Enig. Og strengt tatt synes jeg dommerne bør gi straffer i slike situasjoner. Gjør de det, vil det kanskje bli færre "divings". Dommerne er på en måte med å fremprovosere skuespill når de ikke gir straffer til ærlige spillere.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Nov 2015, 15:23

gunny skrev:Sjølv om Stoke aldri vinner noko tittel, så er det slike kveldskamper som dette som gjer det STORT å ha the Potters som favorittlag! Grattis alle! Me kan vera, og er, stolte Stoke supportere :)

Helt enig, Gunnar! Det er kvelder og kamper som dette man( eller i hvertfall jeg ) lever for. Forventninger har tatt knekken på mang en klubb og flink manager, men hvis man forstår essensen av det du er inne på her så mener jeg man er på rett spor. Okei, alle forstår at Chelsea er på sitt svakeste på mange, mange år, men allikevel er det stort og vinne over dem, spesielt når man faktisk ser på kvaliteten i laget i tillegg til at de har det som sannsynligvis er verdens beste manager( eller definitivt blant de fem ).

Kampen i går var meget god. Stoke lot Chelsea bedrive ørkesløs trilling av ball og spilte selv meget smart og godt defensivt i tillegg til å inneha en meget god keeper helt bakerst. I tillegg så liker jeg at Stoke kjører såkalte "counterattacks" hvor laget kommer fort i lengderetningen når de vinner ballen. Scoringen var et fint eksempel på det hvor Shaqiri finner Johnson med en fin stikker og derpå et fint innlegg hvor ballen havner tilfeldig hos Arnautovic og deretter pang! Utsøkt angrep helt etter mitt fotballhjerte.

Mange gode spillere på Stoke i går, en veldig god laginnsats. Shaqiri leverte også i går og gjorde kanskje sin beste match så langt i Stoketrøya. Arnautovic på den andre kanten er nesten alltid en trussel, han er så uforutsigbar. Fortsatt en del av og på, men det er hans måte å spille på, på godt og vondt.
Pieters var også fantastisk. Den nesa så rimelig herja ut og det er utrolig bra å, ikke bare spille videre, men også gjøre det så bra.
Whelan og Adam blir også bare bedre og dekker store rom og er selve limet i forsvarsspillet.
Shawcross og Wollscheid med veldig stødig spill og bakerst sto Butland utrolig bra.
Eneste lille minuset i går var kanskje Walters og Krkic, som begge ble litt borte og hadde litt for mange balltap eller svake avslutninger, men pytt-pytt.
Bra bytter og en meget god kampplan av Hughes i denne matchen.

Super kveld på Tordenskiold også. Vi var vel over 40 supportere og det ble selvfølgelig stor stemning og veldig moro der! :)

Mine tre beste:
Pieters
Shaqiri
Shawcross
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Nov 2015, 15:29

JonC skrev:
Oddvin skrev:Ser ikkje det så ofte, Remy prøver å nå ballen i stedet for å gå legge seg når Butland kommer ut. Gir han litt kred for den.

Enig. Og strengt tatt synes jeg dommerne bør gi straffer i slike situasjoner. Gjør de det, vil det kanskje bli færre "divings". Dommerne er på en måte med å fremprovosere skuespill når de ikke gir straffer til ærlige spillere.
Jeg er også enig. Det er ikke ofte man ser slik opptreden nå for tiden og det bør heises opp og skrytes av. Også enig i at dommere bør gi straffe på slike, nettopp fordi det da ikke blir så attraktivt å bedrive juks. På motsatt side har du en fyr som Costa som ikke går av veien for å bruke alle tjuvtriks i boka. En motbydelig fyr som kunne vært klipt rett ut av scene hvor Dirty Harry sa: "Go ahead punk! Make my day!". Vanligvis gikk det ikke så bra med de fyrene han sa det til og det er å håpe at også Costa får lide litt etter hvert... :evil:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest