Stoke - Wigan

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Wigan

Innlegg Torstein Norevik » 30 Jan 2013, 00:10

Nitrist å se oss bli avkledd hjemme på Britannia......av Wigan !!! :x

Pulis bekrefter en gang for alle at han er udugelig taktisk. Bytte ut N'Zonzi mot Wilkinson er jo fullstendig håpløst, når vi skal jage mål ! Skulle han først ha inn Wilko kunne han vel tatt ut Whitehead og beholdt N'Zonzi/Adam :?

Og når var det Jones spilte seg ut av laget ? Det var vel etter de 4 målene på 4 kamper ? :twisted:

Og det er ikke første gang at Pulis plustelig finner på å benke spillere som faktisk leverer - eller som for Jones - endelig begynner å levere. :(

Jeg har mista mer og mer trua på Pulis. Han fremstår mer og mer som en høyst ordinær manager, direkte svak taktisk, som har skusla bort mange av Coates millioner - i pund - uten at vi har fått så mye igjen for det.

Og er han virkelig tenkt å styrke laget i dette vinduet, etter i ukevis å ha fortalt at vi trenger å få inn to-tre nye fjes ? Han begynner å få dårlig tid til det..... :twisted: Prat hjelper ikke, handling må til - bokstavelig talt ! ;)

Mye kjeft til Pulis - etter mitt syn fortjent - men kampen idag levner heller ikke spillerne mye til ære. Direkte pinlig å se på i annen omgang, når Wigan sto og trillet ballen utenfor vår sekstenmeter, mens at Stoke-spillerne bare stod og så på og lot dem trille...

Å være Stoke-supporter er up and downs ;) Men nå i det siste har det utvilsomt vært fryktelig mye down.... :(

Hvor er det blitt av de fine taktene vi viste før jul ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2013, 00:19

Jeg skjønner behovet for å slakte manageren etter sånne matcher som i dag. Det jeg imidlertid aldri har forstått er at trenere generelt blir voldsomt mye dårligere på f.eks. to måneder. Da Stoke hadde en rekke på 10 uten tap var det jo svært få, om noen, som kritiserte manageren. Det var rimelig tyst på den fronten da, men sånn er fotballen, det svinger og ingen liker å innrømme at de har tatt feil( inklusive meg selv ;) )
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 30 Jan 2013, 00:59

Fikk bare sett ett mål i dag pga. jobb - Wigan sitt andre. Virket som Huth koblet av et par sekunder der? Kanskje burde han fått hvilt seg litt etter hodekrasjet?
Er derfor ikke like medtatt og sur som jeg pleier å være etter et tap, men det må jo sies at dette er svært svakt. Virker som at Wigan har et psykologisk overtak på oss i kampene vi spiller mot dem. Godt å se at Adam trøkket til i dag, det har jeg savnet!

Ellers håper jeg på at denne Shea kan bidra med sine offensive fibre og piske opp angrepsspillet fra backen/vingen. Helst må vi selge Crouch eller Jones (begge?) og få inn to goalgettere også. Tror det hadde gjort susen. Vi er inne i en dårlig periode, men jeg tror faktisk på topp 10 i mai uansett! Veien blir dog lettere med et par utskiftninger, vil jeg tro.

Edit: Der brukte jeg "tro" i tre setninger på rad, men det driter jeg i. nattaaaa! #badass
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 30 Jan 2013, 01:14

Morten T. skrev:Jeg skjønner behovet for å slakte manageren etter sånne matcher som i dag. Det jeg imidlertid aldri har forstått er at trenere generelt blir voldsomt mye dårligere på f.eks. to måneder. Da Stoke hadde en rekke på 10 uten tap var det jo svært få, om noen, som kritiserte manageren. Det var rimelig tyst på den fronten da, men sånn er fotballen, det svinger og ingen liker å innrømme at de har tatt feil( inklusive meg selv ;) )

Ja, i dag slakter jeg Pulis, men først og fremst på grunn av det jeg opplever som fullstendig håpløse bytter. Og jeg synest generelt - og det har jeg vel gitt uttrykk for i lang tid - at jeg synest at mannen med capsen gjør mye rart med hensyn til laguttak, taktikk og bytter. Men man irriterer seg selvsagt over dette i en helt annen grad når det går dårlig enn når det går bra, og det kommer vel derfor også oftere til uttrykk da - man får behov for å få ut frustrasjonen ;)

Som jeg har sagt før, jeg har et veldig ambivalent forhold til Pulis. Han har gjort mye bra - spesielt i forhold til resultater - men også mye rart. Men han har også hatt særdeles gode rammebetingelser, som har vært veldig avgjørende for den fremgangen vi har hatt.

Mitt syn på Pulis som manager, er vel derfor at han er sånn midt på treet, hverken håpløs (bare taktisk... :lol:) eller noe geni. Men jeg sitter vel også med en oppfatning av at han er en type manager som er flinkere til å løfte et lag ut av sumpa, enn å bringe laget videre når man først er kommet opp av sumpa....
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 30 Jan 2013, 10:45

Morten T. skrev:Jeg skjønner behovet for å slakte manageren etter sånne matcher som i dag. Det jeg imidlertid aldri har forstått er at trenere generelt blir voldsomt mye dårligere på f.eks. to måneder. Da Stoke hadde en rekke på 10 uten tap var det jo svært få, om noen, som kritiserte manageren. Det var rimelig tyst på den fronten da, men sånn er fotballen, det svinger og ingen liker å innrømme at de har tatt feil( inklusive meg selv ;) )

TP har ikke plutselig blitt en dårlig trener nå, han har stinket lenge. Jeg har advart mot denne skikkelsen fra Wales i lang tid og nå er det på tide for mannen å forlate byen.
Etter nytt år i fjor så vant Stoke 4 kamper resten av sesongen, i år så har laget vunnet 6 kamper. De vinner stort sett ikke kamper lenger, og skal slite med å karre til seg 40 poeng.
Laget har i flere år spilt den desidert dårligste fotballen av alle lag i PL, og de gjør det så til de grader fortsatt. 176 kamper i PL - 178 mål.
Bortekamper er ikke noe vits i å følge med på, det er den samme historien hver eneste gang. Tviler på at mange gidder å kaste bort tiden sin på å dra til Emirates til helgen.
Det begynner å stinke på hjemmebane også, trenden er at det blir flere og flere ledige seter på Britannia.
TP har brukt penger som en full sjømann i hele sin tid i PL, han beviser at dette er et område han ikke behersker. La han trene et lag i championship eller league 1, da kan holde på med et nivå han passer mye bedre til.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2013, 10:53

mfkpotter skrev:

TP har ikke plutselig blitt en dårlig trener nå, han har stinket lenge. Jeg har advart mot denne skikkelsen fra Wales i lang tid og nå er det på tide for mannen å forlate byen.
Etter nytt år i fjor så vant Stoke 4 kamper resten av sesongen, i år så har laget vunnet 6 kamper. De vinner stort sett ikke kamper lenger, og skal slite med å karre til seg 40 poeng.
Laget har i flere år spilt den desidert dårligste fotballen av alle lag i PL, og de gjør det så til de grader fortsatt. 176 kamper i PL - 178 mål.
Bortekamper er ikke noe vits i å følge med på, det er den samme historien hver eneste gang. Tviler på at mange gidder å kaste bort tiden sin på å dra til Emirates til helgen.
Det begynner å stinke på hjemmebane også, trenden er at det blir flere og flere ledige seter på Britannia.
TP har brukt penger som en full sjømann i hele sin tid i PL, han beviser at dette er et område han ikke behersker. La han trene et lag i championship eller league 1, da kan holde på med et nivå han passer mye bedre til.
Greit, Rune. Du er en av de som har vært skeptisk til Pulis hele veien, er fundamentalt uenig i alt mannen står for og du ga sikkert høylydt uttrykk for det da laget nådde FA-cupfinalen, spilte Europa League og hadde en rekke på 10 matcher uten tap. Det er helt fair...

Det som slår meg er imidlirtid at det i fotballens verden ikke er alle som vil være like konsekvente, og det undres jeg litt over... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 30 Jan 2013, 12:05

Som blodfan siden 75 så gleder jeg meg selvfølgelig stort når Stoke kommer seg til både cupfinale og Europa League.
Jeg har hatt mange ødelagte lørdager opp i gjennom oppveksten fordi Stoke tapte en kamp.

Poenget mitt er at bak resultatet så er det helsvart.

At Stoke kom seg cupfinalen var mer flaks med tanke på bare hjemmekamper mot svakere lag, unntaket var selvfølgelig semifinalen mot Bolton som var helt fantastisk.
Det er klart at noen enkeltkamper har vært meget bra, men totalpakka til TP klarer jeg dessverre ikke.

Men i bunn og grunn så er jeg akkurat like mye fan av Stoke som deg Morten, bare ikke TP :lol:
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 30 Jan 2013, 22:11

mfkpotter skrev:

Jeg også vil nok pårobe meg retten til at jeg ikke har snudd meg etter vinden i forhold til synet på Pulis. Har vært sterkt kritisk til Pulis over flere år, kanskje ikke så veldig aktiv her inne hele tiden, men har vært svært frustrert over at underholdningsverdien, sakte men sikkert slik jeg ser det, har forsvunnet med Pulis som manager. Og her er det absolutt lov å være uenig. Hvis mange velger å ikke se bak resultatene, men synes det er helt ok bare laget hevder seg rimelig bra i PL, så aksepterer jeg det. Men jeg må innrømme at det tærer på min entusiasme og engasjement når mitt kjære favorittlag i så mange år, som mpkpotter helt riktig skriver, over flere år har spilt den desidert dårligste fotballen av alle lag i PL. Og som jeg har skrevet flere ganger her inne, så var det nettopp underholdningsverdien og mange spennende spillertyper på midten av 70-tallet som bidro til at jeg ble Stoketilhenger. For meg skal fotball være underholdning, som betyr angrepsfotball og spillere som har noenlunde tekniske ferdigheter. Og Stoke står jo for det stikk motsatte. Og så kan kanskje mange argumentere for at det er god underholdning å se på et engelsk lag som står for det typiske som har kjennetegnet engelsk fotball, nemlig den engelske mentaliteten med stor innsats og virkelig blør for drakta. Joda, det er kanskje det, men det går en grense for hvor langt en skal tøye denne strikken. Og for min del så har denne strikken røket for lengs. Hvem søren er det som ønsker seg til Stoke av spennende spillertyper som har en viss induviduell ferdighet. Jeg vet ikke om jeg ville anbefalt noen det, så lenge Pulis er manager. Ja, jeg vil hevde at vi som følger med på Stoke og Pulis sin måte å behandle spillerne på, så kan en få en følelse av at Pulis viser såkalte psykopatiske trekk. Gjennomgående så kan det virke som enkeltspillere med individuelle ferdigheter "mobbes" av Pulis ved å bli holdt utenfor, selv om de presterer de få gangene de får muligheten i sine innhopp. Jerome er det siste beste eksemplet. Og i sum mener jeg at jeg ser ikke noe potensial til at dette Stokelaget skal bli noe bedre med Pulis som manger. Få Pulis vekk!!
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2013, 22:42

torage skrev:
mfkpotter skrev:

Jeg også vil nok pårobe meg retten til at jeg ikke har snudd meg etter vinden i forhold til synet på Pulis. Har vært sterkt kritisk til Pulis over flere år, kanskje ikke så veldig aktiv her inne hele tiden, men har vært svært frustrert over at underholdningsverdien, sakte men sikkert slik jeg ser det, har forsvunnet med Pulis som manager. Og her er det absolutt lov å være uenig. Hvis mange velger å ikke se bak resultatene, men synes det er helt ok bare laget hevder seg rimelig bra i PL, så aksepterer jeg det. Men jeg må innrømme at det tærer på min entusiasme og engasjement når mitt kjære favorittlag i så mange år, som mpkpotter helt riktig skriver, over flere år har spilt den desidert dårligste fotballen av alle lag i PL. Og som jeg har skrevet flere ganger her inne, så var det nettopp underholdningsverdien og mange spennende spillertyper på midten av 70-tallet som bidro til at jeg ble Stoketilhenger. For meg skal fotball være underholdning, som betyr angrepsfotball og spillere som har noenlunde tekniske ferdigheter. Og Stoke står jo for det stikk motsatte. Og så kan kanskje mange argumentere for at det er god underholdning å se på et engelsk lag som står for det typiske som har kjennetegnet engelsk fotball, nemlig den engelske mentaliteten med stor innsats og virkelig blør for drakta. Joda, det er kanskje det, men det går en grense for hvor langt en skal tøye denne strikken. Og for min del så har denne strikken røket for lengs. Hvem søren er det som ønsker seg til Stoke av spennende spillertyper som har en viss induviduell ferdighet. Jeg vet ikke om jeg ville anbefalt noen det, så lenge Pulis er manager. Ja, jeg vil hevde at vi som følger med på Stoke og Pulis sin måte å behandle spillerne på, så kan en få en følelse av at Pulis viser såkalte psykopatiske trekk. Gjennomgående så kan det virke som enkeltspillere med individuelle ferdigheter "mobbes" av Pulis ved å bli holdt utenfor, selv om de presterer de få gangene de får muligheten i sine innhopp. Jerome er det siste beste eksemplet. Og i sum mener jeg at jeg ser ikke noe potensial til at dette Stokelaget skal bli noe bedre med Pulis som manger. Få Pulis vekk!!
Det er et fair synspunkt, selv om det er et par ting jeg ikke er helt enig i....

Ser jeg på Barcelona, Tottenham, Bayern Munchen, Lazio eller Paris SG, så gjør jeg det for underholdinga og for å slå i hjel et par timer, men når det gjelder de to lagene jeg er supporter av( Skeid og Stoke ) så er det relativt underordna...Fotball kan spilles på mange måter og jeg er fornøyd hvis man greier å komme fram til en formel som gjør at det laget jeg er supporter av vinner 1-0. Oppgjennom historien er det mange lag som har blitt beskyldt for å spille kjedelig fotball og da spesielt italienske lag. De har hatt et utrolig bra forsvarsspill og fokusert knallhardt på det, og vært særdeles suksessfulle. Andre eksempler er Hellas da de vant EM, Chelsea da de vant Champions League i fjor, Vålerenga da de vant serien og ble trent av Gunder Bengtson. Til og med Spania blir beskyldt for å spille "kjedelig" fotball( Tiki-Taka ) og ingen verdensmester i fotball har noensinne scoret færre mål enn det spanjakkene scora i VM i Sør-Afrika i 2010.

For meg virker det som mange i dag setter opp Barcelona som mal( og de ER utenomjordiske ) og blir skuffa hvis ikke andre lag spiller på samme måte. Men bak Barcelonas suksess så ligger det langsiktig og nitidig jobbing med en filosofi som det har tatt et drøyt tiår å ferdigslipe. Skal man slå dem så må man være smartere enn de taktisk. Det er ikke lett, men et middelmådig lag som Celtic greide med sin "rævafotball" å få has på dem...

Det andre er: Pulis kjøper spillerne og da tar jeg det for gitt at han kjenner spillernes styrker og svakheter FØR han henter de inn. Hvorfor da sette i gang å mobbe spillere fordi de mangler kvaliteter som jo Pulis åpenbart må ha visst om? Gjør han det så er jeg enig i at ikke er helt bra skrudd sammen, men kan det( og dette er med et stort forbehold ) snus på og kanskje vinkles på den måten at det er spillere med en ukelønn på 350 000 kroner som underpresterer?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 30 Jan 2013, 23:41

..... Og det er helt fair å være uenig Morten :)
Ser absolutt poenget ditt med at det finnes mange gode eksempler på gode lag som bygger spillet sitt på et godt organisert forsvarsspill. Min eneste kommentar til sammenligningen med Barcelona som står for den meste ekstreme tekniske og lekne fotballen, er at det finnes en gylden middelvei. Det er bare det at Stoke er så ekstrem som det bare er mulig, helt på den andre enden av skalaen.. Og det er da det blir så frustrerende.. Da får jeg kanskje heller heie på RBK og håpe at godfoten er tilbake denne sesongen :D

Og når det gjaldt ditt andre poeng med at en skulle tro Pulis har gjort seg klare meninger hvordan han ønsker å bruke spillerne når han kjøper dem inn, ja, jeg vet sannelig ikke hva vi skal forvente fra Pulis lenger. Alle har jo kommentert byttene fra i går, men at han byttet inn Wilko når vi skulle jage et vinnermål, vil alltid fremstå som fullstendig idioti. Men i forhold til de hinsides lønningene til middelmodige fotballspillere, og knapt det, så er jeg helt enig med deg..
torage
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest