Å tape 3-1 på bortebane mot et lag som kjemper om gullet, er på papiret helt greit. Men kampen spilles ikke på papir, men på en strøken gressbane. Stoke har vært sjanseløse mot Arsenal på bortebane 8 av 8 ganger, men i går så hadde de tidenes sjanse. Arsenal spilte en av sine dårligste hjemmekamper, men når Stoke spillerne slurver så til de grader, så er de sjanseløse. Med presisjon i siste leddet og trua på seier, så kunne Stoke ha vunnet i går. Det kunne faktisk ha stått 0-2 til pause hvis Allen og Shaquri hadde satt sine giga sjanser.
Etter pause så skuffer Stoke meg stort, det virker som de hadde lagt igjen all tro på poeng i garderoben. Rett og slett veldig skuffende. I går så var det opp til flere spillere som falt i gjennom, deriblant en av mine favoritter Adam. Ta med Shaquiri, Imbula og Pieters som også skuffet stort.
Jeg savner at Hughes tar noen grep etter timen, når ting absolutt ikke fungerer. Byttene kommer for sent, og han bytter helt feil også. Diouf skulle ha blitt igjen på banen, og Shaquri var den som skulle ha røket først.
Når dette er sagt så var Stokes store problemer i går defensivt på venstre siden, Pieters trenger mer hjelp defensivt når han stadig vekk er helt ute av posisjon. Generelt så vil jeg si at for øyeblikket, så er det bare Indi som holder mål i bakre fireren. Han var Stokes beste spiller i går også, og det med brukket kjeve som hemmet han noe.
Veldig synd at denne julen inneholder kamper på både Anfield og Stamford Bridge, kan gå i mot en meget mager jul for Stoke når det kommer til poeng