Watford - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Watford - Stoke

Innlegg centauri » 27 Nov 2016, 16:02

Av og til skulle jeg gjerne sett Arnie spille med bedre medspillere.
(ref. f.eks pasningen som var et fransk tynnslitt k.sehår fra Jonathan)
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 27 Nov 2016, 16:12

Morten T. skrev:Meget bra gjennomføring og klart sesongbeste etter mitt syn.
Imbula, Shaqiri, Arnautovic, Indi og Adam får en ekstra stjerne i boka. Walters og Diouf jobber som vanlig sokkene av seg.

Meget god førsteomgang, som garantert var energikrevende, og derfor naturlig at det ikke vedvarer hele matchen. Watford skapte svært lite og jeg mener at mye av det skyldes at Stoke var så tighte bakover. Stoke kom under press på slutten, men smart kampplan og smarte bytter av Hughes var med på å hindre at det ble veldig farlig. Masse energi i laget i denne matchen og utfordringen nå blir å gjenskape det oftere.

Bra oppsummert Morten.
Imbula, Adam, Indi, Arnie var solide! Shaqiri lykkes med mye.
Så er det imponerende innsats av Walters og Diouf. Muniensa hang heldigvis med gjennom alle 90 min, mens Pieters nok var vårt ømme punkt defensivt. Lager frispark i noen krevende situasjoner etter å ha blitt spilt ut.
Så ble vi dypere utover 2.omgang, men det er ikke unaturlig på bortebane når vi leder. Første omgang var strålende og i tillegg hadde vi flere fine kontringer i andre halvlek.
Såååå viktige poeng med tanke på at lag bak oss rører på seg. 10 plass , ja takk !
Sist endret av Knut Ole den 27 Nov 2016, 16:21, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 27 Nov 2016, 16:14

Morten T. skrev:Meget bra gjennomføring og klart sesongbeste etter mitt syn.
Imbula, Shaqiri, Arnautovic, Indi og Adam får en ekstra stjerne i boka. Walters og Diouf jobber som vanlig sokkene av seg.

Meget god førsteomgang, som garantert var energikrevende, og derfor naturlig at det ikke vedvarer hele matchen. Watford skapte svært lite og jeg mener at mye av det skyldes at Stoke var så tighte bakover. Stoke kom under press på slutten, men smart kampplan og smarte bytter av Hughes var med på å hindre at det ble veldig farlig. Masse energi i laget i denne matchen og utfordringen nå blir å gjenskape det oftere.

Apropos energi, vi øser anergi i perioder, og det smitter over, derfor var det en Befrielse å slippe en joggende Bony i dag. Han må se og lære av Walters og Diouf som la ned store mengder løping i dag. Ellers lar jeg meg imponere av Charlie igjen. Utrolig mange lure pasninger rundt sekstenmeteren. Passer glimrende med en oppadgående Imbula i dag...
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Rune » 27 Nov 2016, 16:26

Bra kamp idag :) ..selv om det røyner på å være Stoke supporter på slutten :D
Rune
Site Admin

Innlegg Morten T. » 27 Nov 2016, 16:35

onside skrev:Apropos energi, vi øser anergi i perioder, og det smitter over, derfor var det en Befrielse å slippe en joggende Bony i dag. Han må se og lære av Walters og Diouf som la ned store mengder løping i dag.

Det stemmer og det er litt av mitt ankepunkt mot en del spillere også.
"Hardt arbeid slår talent" er det noe som heter. Det nytter ikke å flyte på gammal moro eller en finte i ny og ne. Det må jobbes hardt også. Jeg er ikke så veldig begeistra for "papirhelter" - verken på eller utenfor en fotballbane.

En klubb som Atletico Madrid har jo skjønt viktigheten av hardt arbeid. De har gode spillere, bevares, men det er et lag med mange "grå mus" som løper ufattelig mye. Det har gitt dem suksess og, viktigst etter mitt syn, at de overpresterer ut i fra forventninger og individuell kvalitet på spillertropp.

I dag synes jeg mange av spillerne jobbet hardt - og definitivt hardere enn spillerne til Watford. Det førte til et positivt resultat og for meg er det nok et bevis, i en endeløs rekke, på at i fotball så slår arbeidsinnsats og vilje fiksfakserier og fjolleri ned i støvla. 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 27 Nov 2016, 16:37

Flott kamp av alle i dag, og en svært fortjent borteseier.
Det var langt fra det jeg trodde på da jeg så lagoppstillingen, :shock:
Men en fenomenal kollektiv innsats gjorde at hjemmelaget omtrent ikke hadde målsjanser.

Bare én ting irriterer enormt, at vi ikke spiller i rødt og hvitt i dag :evil:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg centauri » 27 Nov 2016, 16:47

vegar56 skrev:Flott kamp av alle i dag, og en svært fortjent borteseier.
Men en fenomenal kollektiv innsats gjorde at hjemmelaget omtrent ikke hadde målsjanser.

Pussig nok så spilte de i ei lyseblå trøye som jeg tilfeldigvis har liggende på soverommet mitt :shock: :D
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Nov 2016, 17:35

vegar56 skrev:Flott kamp av alle i dag, og en svært fortjent borteseier.

Vet ikke om det stemmer, men har vel lest noen ganger i årenes løp at det er en del av avtalen som klubbene gjør med utstyrsleverandører dette med at de må stille i bortedrakter et x-antall ganger i løpet av en sesong.
Drakter har jo blitt en voldsom inntektskilde både for klubber og leverandører og det er selvfølgelig ikke tilfeldig at klubbene gjør noen marginale endringer på designet fra sesong til sesong. Dette er god butikk og selges enkelt og til overpris til folk som "bare må ha det". ;)

Med det kommersielle fokuset som nesten gjennomsyrer fotballen fullstendig i dag så ville i hvertfall ikke jeg blitt veldig forbauset hvis det faktisk viser seg at det finnes et slikt avtalepunkt et eller annet sted....
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 27 Nov 2016, 17:35

Tre solide poeng i en vanskelig bortekamp, det er kjempebra ! :D

Enig i at første omgangen nok var årsbeste, da var vi skikkelig gode. Mindre fornøyd med andre omgang, rent spillemessig. Da synest jeg vi slipper oss for langt bakpå, bevisst eller ubevisst, og slipper Watford inn igjen i en kamp som vi dominerer i første omgang. I slike situasjoner vil jeg heller at vi skal gå for et mål nummer to, heller enn å prøve å forsvare det ene vi har. Men som sagt, det kan jo være en mental/ubevisst greie mer enn et bevisst valg.

Vi er veldig solide bakover, og Watford har vel knapt noe som kan kalles en skikkelig sjanse i hele kampen, i beste fall et par halvsjanser. Synest midtforsvaret med Muniesa/Indi fungerte veldig godt, og da blir det jo et spørsmål hva Hughes gjør når Shawcross er tilbake. Går vår kaptein automatisk inn igjen på laget, eller vil Hughes holde fast ved et stopperpar som gjorde det meget bra idag, og som var med på å holde nullen i en vrien bortekamp ? Jeg er kanskje tilbøyelig til det siste, selv om Shawcross i mange år har vært selvskreven i startelleveren. Og da må det også tas med i vurderingen at Shawcross denne sesongen (og forrige) nok ikke har spilt opp til vanlig standard til han å være.

Hyggelig å se at Imbula gjør en bra gjeninntreden. Det var riktig å sette han ut tidligere i høst, etter en rekke svake kamper, men i form mener jeg at Imbula er en klar styrke for laget, det viste han ved flere anledninger forrige sesong. Adam skal også ha stor kred, han har vært virkelig bra etter at han kom inn igjen i laget, og jeg synes han fungerer bedre i en dypere rolle enn når han spiller mer fremskutt. Da blir han også i større grad en god ballfordeler med sin gode pasningsfot, samtidig som han også jobber bra.

Vet ikke om jeg er helt enig i at det var riktig å sette inn Crouch i dag. Jo, han vinner dueller, og var god å ha på defensive dødballer. Personlig ville jeg vel likevel heller hatt Diouf inn på spissplass mot slutten, og satt inn Sobhi. Watford måtte frem, og det skapte stort bakrom som en spiller med Dioufs fart kunne ha utnyttet om han hadde fått de rette stikkerne. Men da har jeg jo ved den vurderingen også det utgangspunktet at det ville være bedre å gå for et mål nummer to, og langt på vei punktere kampen, enn å prøve å forsvare ett-måls ledelsen vi hadde.

Men vi vinner, og det er det viktigste. Nå får vi krysse fingrene for tre nye poeng hjemme mot Burnley neste helg, på papiret en overkommelig oppgave. Vinner vi den har vi kommet gjennom syv-kamps rekken mot "overkommelige" motstandere på en meget god måte, med bare et lite feilskjær mot Bournemouth, og vil stå igjen med 16 poeng av 21 mulige. Det vil komme godt med når vi snart går inn i en måned med kamper som teller sterke motstandere som Arsenal, Liverpool og Chelsea. Da er det fort at poengfangsten kan bli langt mer mager.

Men her og nå er det tre poeng mot Watford som er det viktigste. Vi er (så vidt) på øvre halvdel, og har et godt utgangspunkt for resten av sesongen. Det er gledelig :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Nov 2016, 18:05

Tja, jeg ville nok ikke satt inn en uerfaren 19-åring på tampen av en slik kamp som dette, men det er jo forskjellige vurderinger...
Jeg talte vel 4-5 viktige headinger ut av eget forsvar fra Den Kronisk Utskjelte i sluttminuttene. Den ene headingen førte vel også til et meget godt brudd for Stoke hvor de var nær ved å bryte i gjennom. Ellers så synes jeg at Den Kronisk Utskjelte også var flink til å holde ballen oppe i hektiske sluttminutter og servere ganske gode pass til lagkompisene - sett under ett. Jeg kan forstå at Hughes gjorde byttet, sett i lys av hva han hadde disponibelt på benken: En lite mobil og tidvis giddalaus ivorianer, en liten spanjol som plutselig kan få det for seg å slå et tversoverpass på egen 16-meter, en ung og uerfaren egypter med offensive fibre og to unggutter som var med først og fremst for å suge inn atmosfæren.

Jeg mener at byttet var en, av flere tannhjul, som gjorde at maskineriet til slutt spyttet ut tre poeng... :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest