Stoke-Liverpool

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Morten T. » 06 Jan 2016, 00:00

Dette var en frustrerende kveld hvor alt ble feil, dessverre.
Hughes bommet og Klopp traff med taktikken. Spillerne til Stoke virket slitne og faktisk lite motivert og absolutt ingen leverte.
Det er fortsatt 90 minutter igjen på Anfield, men utgangspunktet Stoke har gitt seg sjøl er veldig vanskelig.

Jeg mener at de to siste kampene er et rimelig godt bevis for at lystgassflaska nå kan skrus igjen og at vi som lag ikke er helt der oppe - ennå.
Nå blir det å komme seg ned på jorda igjen, brette opp ermene og rokere litt etter behov på laget.

Veldig skuffa, for dette reduserte laget til Liverpool burde Stoke ha klart å ta på eget gress. :(
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 06 Jan 2016, 00:07

Trist!
Var vi påmeldt til denne? Kastet bort 44 minutter. Blottet for energi og smartness.
Utfordret vi Mignolet i det hele tatt? Jo, en gang... Ubegripelig å ikke utnytte deres svake midtforsvar.
Bojan - er det mulig å framstå så ubehjelpelig etter en, i hovedsak, strålende høst? Ikke stort bedre av Arnie og Shaqiri.
Brutal start på 2016!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Jan 2016, 00:25

Knut Ole skrev:Trist!
Var vi påmeldt til denne? Kastet bort 44 minutter. Blottet for energi og smartness.
Utfordret vi Mignolet i det hele tatt? Jo, en gang... Ubegripelig å ikke utnytte deres svake midtforsvar.
Bojan - er det mulig å framstå så ubehjelpelig etter en, i hovedsak, strålende høst? Ikke stort bedre av Arnie og Shaqiri.
Brutal start på 2016!

Enig, og jeg er overbevist om at vi ville ha sjokkert Liverpool - og Klopp - i langt større grad hvis vi hadde vraket for eksempel Shaqiri og Bojan fra start og stilt med Walters og Crouch( evt. Joselu ) i stedet. Klopp og Liverpool virket veldig godt forberedt på det som mer og mer har fremstått som Stoke sin foretrukne førsteellever og klarte å forstyrre Stoke i den saktegående oppbygginga av angrepsspill som de på død og liv skal gjennomføre. Det gjorde at Stoke aldri kom skikkelig inn i matchen og etter hvert bredte usikkerheten seg også.

Jeg håper allikevel at vi kan snu dette på Anfield - Det MÅ vi jo håpe på.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Jan 2016, 00:38

I flg. denne journalisten leverte heller ikke publikum i kveld og han konkluderer med at Britannia ikke lenger er et "Bear Pit" og et fryktet sted å komme til for motstanderne...:
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... paign=1490

Trist lesning... :( :x
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 06 Jan 2016, 01:46

Dette var en nitrist forestilling og noe av det svakeste jeg har sett av Stoke i år, særlig i første omgang. Synd det skal skje i en så viktig kamp, bare ett hinder fra Wembley.

Det er nesten ikke til å tro at dette er det samme mannskapet som herjet med Manchester City for akkurat en måned siden, for i kveld var det noe tamt og uengasjert over hele laget i en kamp der feilpasningene florerte, fremdriften manglet og tempoet på ball var fraværende.

Stjernetroikaen Arnie/Shaqiri/Bojan var langt under pari og spesielt Bojan var regelrett svak og traff knapt med en eneste pasning i første omgang. Og når heller ikke resten av laget hadde noen god dag på jobben så måtte det gå som det gikk.

Kanskje har Hughes - som en del av dere har vært inne på - kjørt for lenge med den samme elleveren, i stedet for å bruke styrken han har i en bred og jevn tropp ? Spesielt mot et fysisk lag som WBA kunne det kanskje ha vært lurt å bruke spillere som Joselu/Crouch, Walters og Adam/van Ginkel og latt den tekniske stjernetrioen hvile for at de skulle hatt mest mulig sprut i beina til kveldens kamp. Dette var et dilemma for Hughes inn mot WBA-kampen, målt opp mot passusen "never change a winning team".

I etterpåklokskapens tegn er det lett å si at han nok burde ha brukt en større del av troppen gjennom juleprogrammet, i stedet for en fast ellever, det tette kampprogrammer tatt i betraktning. Samtidig så er det ingen av oss som ville ha beklaget oss dersom det hadde gått veien også mot WBA og Liverpool.

Og ser vi høsten under ett så har vi vært et av de aller beste lagene i PL de siste tre månedene, vi har spilt frisk angrepsfotball, vært pottetett bak og plukket masse poeng. Det kan være godt å ta med seg inn til returmøtet. Får vi det til å klikke der så er dette ikke kjørt. Liverpool var ikke bedre enn at de er mulige å komme på talefot med selv på Anfield. Og det er ikke mer enn ett mål om å gjøre før det er full match igjen.

Så det er ingen grunn til å kansellere London-turen i slutten av februar ennå. Men det forutsetter at våre menn kjenner sin besøkelsestid om tre uker, og leverer en helt annen forestilling enn tilfellet var i kveld... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Jan 2016, 11:40

Torstein Norevik skrev:Samtidig så er det ingen av oss som ville ha beklaget oss dersom det hadde gått veien også mot WBA og Liverpool.

Det er jo helt sant, men det standpunktet kan man jo, og kunne man jo, på generelt grunnlag ha om det meste som har skjedd eller skjer, ikke sant?

Jeg synes Hughes bommet med taktikken her - og at Klopp traff veldig godt. Liverpoolspillerne var aggresive og lot aldri Stoke få lov til å bygge opp spillet bakfra. Klopp har selvfølgelig sett at Stoke har blitt glad i å gjøre det på den måten de siste sesongene og - en taktiker av rang som han er - fant mottrekk mot det i går kveld. Personlig har jeg vært litt overrasket over at ikke flere har forsøkt det samme mot Stoke før, spesielt når laget spiller uten target-man slik at det kan varieres i oppspillsfasen, men i stedet velger å kjøre inn to karer på 165-170 cm. som skal motta enten en lang pooler eller et upresist pass. Det blir selvfølgelig en veldig vanskelig oppgave for Shaqiri og Krkic som jo begge to trenger både plass og pasningsalternativer for å blomstre.
Stoke er flinke når de kan kontre andre lag i senk, men i går kom aldri den fotballen noen av oss liker fordi ballen skulle innom flere og trilles på kryss og tvers med stor risiko i stedenfor og heller dytte ballen fort fremover i lengderetningen og evt. pådra seg ufarlige balltap.

Nå venter selveste Doncaster til helga og Stoke må faktisk opp et par hakk fra gårsdagen hvis det skal bli avansement.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 06 Jan 2016, 12:02

En skremmende svak 1. omgang. Spillerne virker slitne og uinspirerte.
Ingenting lignet på at det ble spilt om en finale på Wembley. Ikke bra :?
Kan et veldig tett spilleprogram være årsaken til det vi ser nå ?

Vi har faktisk en del spillere på reservebenken som kan prestere, og syntes
at spillet ble noe vassere når Walters og Croach ble byttet inn.

Tror nok Sparky bør hvile trekløveret mot f.eks en gigant som Doncaster, og heller
la noen andre få lov til å slippe til.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 06 Jan 2016, 12:24

-Tottal- skrev:Kan et veldig tett spilleprogram være årsaken til det vi ser nå ?

Det tror jeg det kan ha, særlig sett i lys av at Hughes har skiftet lite på mannskapet de siste ukene, antakelig fordi ting har gått litt på skinner.

Men vi har en sterk, bred og jevn tropp, i den forstand at vi har mange på benken som kan komme inn og gjøre en jobb uten at startelleveren egentlig svekkes noe særlig, og det er konkurranse i mange posisjoner om en startplass.

Jeg tror det nå kan være lurt av Hughes å bruke bredden i troppen mer enn han har gjort de siste ukene, selv om det selvsagt har vært fristende å kjøre videre med startelleveren som har gjort det så godt. Kanskje betaler vi prisen nå ?

Hva gjelder Diouf ser jeg det går rykter i sosiale medier om at han har ramlet ut med Hughes. Jeg håper det ikke stemmer, men synest det er merkelig at han ikke en gang har vært å finne på benken de siste kampene, om han da ikke er skadet, noe jeg ikke kan huske å ha sett. Noen som vet mer ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Jan 2016, 13:04

Torstein Norevik skrev:Hva gjelder Diouf ser jeg det går rykter i sosiale medier om at han har ramlet ut med Hughes. Jeg håper det ikke stemmer, men synest det er merkelig at han ikke en gang har vært å finne på benken de siste kampene, om han da ikke er skadet, noe jeg ikke kan huske å ha sett. Noen som vet mer ? :?

Jeg har sett noen rykter på at han fortsatt sliter litt rundt dette med morens tragiske dødsfall i høst. Hvis det er noe hold i de ryktene så har jeg full forståelse for det. Sorgprosesser er individuelle og må respekteres og utvises empati for.

Hvis det derimot ikke er noe i ryktene, så synes jeg det er merkelig at Hughes utelater han( fra troppen ). Jeg synes Diouf er den beste spissen vi har for tiden og han ble jo faktisk klubbens toppscorer forrige sesong.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 06 Jan 2016, 14:21

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Hva gjelder Diouf ser jeg det går rykter i sosiale medier om at han har ramlet ut med Hughes. Jeg håper det ikke stemmer, men synest det er merkelig at han ikke en gang har vært å finne på benken de siste kampene, om han da ikke er skadet, noe jeg ikke kan huske å ha sett. Noen som vet mer ? :?

Jeg har sett noen rykter på at han fortsatt sliter litt rundt dette med morens tragiske dødsfall i høst. Hvis det er noe hold i de ryktene så har jeg full forståelse for det. Sorgprosesser er individuelle og må respekteres og utvises empati for.

Hvis det derimot ikke er noe i ryktene, så synes jeg det er merkelig at Hughes utelater han( fra troppen ). Jeg synes Diouf er den beste spissen vi har for tiden og han ble jo faktisk klubbens toppscorer forrige sesong.

Helt enig, Morten, når det gjelder sorgen rundt morens dødsfall, og at det må vises både empati og respekt for sorgprosessen rundt det.

Er heller ikke uenig i at han er vår beste/farligste spiss, og at han i alle fall burde ha vært på benken og kanskje startet. Men jeg har likevel litt vanskelig for å se han som løsningen på våre problemer med å score mål. Han er flink til å komme til sjanser og skal ha kreditt for det. Men jeg synest han brenner altfor mange av de til at han får toppscore hos meg. Han virker rett og slett ikke kald nok i avgjørende situasjoner til å fremstå som en storscorer (15-20 ligamål per sesong), og jeg mener derfor at spissplassen er den viktigste plassen å styrke i januar-vinduet dersom vi skal hente inn nye spillere. Faktum er vel at vi ligger på femte plass når det gjelder produserte "clear-cut"-sjanser denne sesongen (kilde:Opta), men likevel er vi blant lagene som scorer aller minst. Problemet er altså ikke at vi ikke produserer sjanser, men at vi ikke greier å avslutte de på skikkelig vis. :? Hører jeg noen nevne Charlie Austin... ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest