bjørn123 skrev:Har ikke sett episoden mer enn en gang live (opptak på kvelden uten å vite resultat) og en gang i reprise - men dersom Cameron dytter/river spilleren ned med å være nær hode mener jeg det kan forsvares å gis direkte rødt.
Torstein Norevik skrev:bjørn123 skrev:Har ikke sett episoden mer enn en gang live (opptak på kvelden uten å vite resultat) og en gang i reprise - men dersom Cameron dytter/river spilleren ned med å være nær hode mener jeg det kan forsvares å gis direkte rødt.
Helt enig i at det kan forsvares, fordi det etter regelboka vel kan gis direkte rødt dersom en spiller hever armen mot en annen (som en reaksjon) og det er kontakt. Men poenget her er vel at Yakob er usportslig fordi han tilsynelatende prøvde å påvirke dommeren til å gi rødt kort der han kanskje ellers ville ha nøyd seg med gult, eller til og med kanskje bare et frispark, fordi Yakob med sin voldsomme overspilling fikk hele episoden til å virke langt styggere enn den i realiteten var.
For var det i realiteten noe annet enn en solid dytt ? Kontakten var heller ikke i ansiktet, men bak i nakken, ettersom Yakob stod med ryggen til, uten at jeg er sikker på om det utgjør noen forskjell etter regelboka. Men det forekommer jo stadig vekk under kamper at det dyttes, til dels kraftig, uten at det dermed straffes med rødt kort. Og det kan jo spørres om det hadde blitt gitt noe kort overhodet, dersom Yakob hadde prøvd å spille videre i stedet for å hive seg langflat straks han merker det er kontakt ?
Morten T. skrev:Cameron sitt røde kort er annulert og det betyr at han kan delta mot Liverpool i morgen:
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... paign=1490
Knut Ole skrev:vegar56 skrev:Nå er jeg svært spent på når Cameron skal sone, kan bli slitsomt mot Liverpool uten han
Behøver å se episoden nøyere, men første inntrykk er vanvittig overreaksjon av wba spiller. Cameron reagerte i sinne og skal såklart ha advarsel. Men var det skuespill som endret fargen fra gult til rødt bør Stoke protestere slik at Cameron karantene reduseres (i bestefall strykes)
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest