Stoke City vs Sheffield Wednesday kvartfinale Ligacupen

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Sheffield Wednesday kvartfinale Ligacupen

Innlegg Morten T. » 01 Des 2015, 23:43

JonC skrev:Semifinale i boks. Lurer på hvem som fortjener å møte oss i finalen???

Før den tid så håper jeg på Everton eller Southampton i semifinalen. Dette er lag Stoke fint kan hamle opp med. Liverpool hadde heller ikke vært å forakte, mens ManC over to kamper ville ha blitt meget tøft, sannsynligvis for tøft.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Des 2015, 23:49

bjørn123 skrev:
Morten T. skrev:[..

Javel...
To semifinaler gjør det vanskeligere for underdogs, men da får man i hvert fall en finale mellom to lag som har gjort seg fortjent til det.

Jo da. Men hvor rettferdig er det og evt spille alle kampene frem til semifinalen hjemme f.eks. Jeg holder med underdogs og vil for alltid gjøre det.[/quote]
Nei, det er heller ikke rettferdig, men med to semifinaler så er det etablert et filter som gjør at man i større grad sitter igjen med finalister som fortjener det.

Pussig det der, men både i Champions League og Europa League så praktiseres det hjemme-og bortekamper allerede fra innledende kvalifiseringsrunder og til og med semifinalen( Bortsett fra mellomspillet så er alt det andre organisert som cup ).
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Des 2015, 00:10

Lenge siden jeg har hatt såpass lav puls på en Stoke-kamp. Ikke fordi kampen ikke var viktig, men fordi jeg følte vi hadde full kontroll gjennom 90 minutter (stort sett) ;) Vi viste oss som et mye bedre lag enn Sheffield Wednesday i dag og vinner helt fortjent.

Synest kanskje Afellay fortjener bestemannsprisen i dag. Ikke bare scorer han et veldig flott mål, men jeg synest han dominerer midtbanen og fremstår som vår "playmaker". Synest også at Van Ginkel var god i dag, og Arnie skaper alltid uro i motstandernes forsvar.

Det blir tøft i semifinalen uansett hvem vi møter, men jeg vil aller helst unngå Man.C. Det blir nok for tøft over to kamper.

Apropos to kamper, så er jeg ikke så begeistret for det. Joda, det betyr kanskje at vi får en vinner som fortjener det mest, men samtidig har jo noe av sjarmen med cupen nettopp vært at det er en turnering hvor de "mindre" lagene kan pille de store på nesen. Og det blir vanskeligere over to kamper enn èn. Et element av tilfeldigheter vil det uansett alltid være med cup, fordi elementer som hvilket lag man trekker, og om man får borte- eller hjemmekamp også kan ha betydning for hvor langt man når.

Og når man har "overlevd" vinn eller forsvinn over mange runder, så har man kanskje fortjent å vinne cupen likevel, selv om man bare spiller semifinalen èn gang ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 02 Des 2015, 00:14

Fantastisk deilig er det iallefall. Går vi hele veien til finalen er det vel mange som kunne tenkt seg biletter. Blir det evt et like stort problem likt som en fa-cup finale?
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Des 2015, 00:46

Torstein Norevik skrev:Apropos to kamper, så er jeg ikke så begeistret for det. Joda, det betyr kanskje at vi får en vinner som fortjener det mest, men samtidig har jo noe av sjarmen med cupen nettopp vært at det er en turnering hvor de "mindre" lagene kan pille de store på nesen. Og det blir vanskeligere over to kamper enn èn. Et element av tilfeldigheter vil det uansett alltid være med cup, fordi elementer som hvilket lag man trekker, og om man får borte- eller hjemmekamp også kan ha betydning for hvor langt man når.

Og når man har "overlevd" vinn eller forsvinn over mange runder, så har man kanskje fortjent å vinne cupen likevel, selv om man bare spiller semifinalen èn gang ? ;)

Det er et greit syn(som vel også bjørn123 innehar, men jeg er ikke enig )
Jeg har for eksempel aldri vært borte i at noen har klaget over dette i de europeiske cupturneringene som Champions League og Europa League. Hvorfor det, mon tro?
Det kunne jo ha vært kult å få Hafnarfjordur mot Benfica i for eksempel en CL-finale, eller hva? ;)

Og apropos, er det rettferdig at topplag først kommer inn i ligacupens tredje runde, når vi først er inne på cup og tilfeldigheter? Dette fratar jo nettopp muligheten til flere såkalte "underdogs" å skrelle mot større klubber tidlig i turneringen.

Jeg synes ordningen de har i England er grei. I Norge har man jo et system hvor det nasjonale forbundet setter opp de tidlige cuprundene og etter hvert bestemmer hvem som skal få hjemmekamp i for eksempel en semifinale. Mang et lag fra Trøndelag har jo uomtvistelig nytt godt av det i årenes løp... :mrgreen:
Det er det norske "filteret", men i England har man det filteret med to semifinaler i stedet. Jeg synes det er helt greit.

For øvrig enig i matchanalysen din. Dette var grei skuring. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 02 Des 2015, 08:50

Her kan du se høydepunktene fra gårsdagens kamp:
http://footyroom.com/stoke-city-2-0-she ... y-2015-12/
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 02 Des 2015, 08:51

bjørn123 skrev:Fantastisk deilig er det iallefall. Går vi hele veien til finalen er det vel mange som kunne tenkt seg biletter. Blir det evt et like stort problem likt som en fa-cup finale?

Styret er på ballen, men skulle det eventuelt bli en finale vil det garantert bli et enormt trykk for billetter. Først må vi vinne semifinalen, så skal styret gjøre hva vi kan for at flest mulig nordmenn får vært med på kamp :)
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Des 2015, 09:45

Hvisomatte-dersomatte det blir en finale og Stoke skulle slumpe til å tape, så ser det ut til at fra og med denne sesongen så vil det ikke automatisk kvalifisere for spill i Europa:

In October 2013, UEFA announced that from the 2015–16 season, finishing runner-up would no longer qualify teams for European Competitions should the winner otherwise qualify and instead the places in Europe would be awarded based on league position.

Jeg er dog ikke brennsikker på at det stemmer...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 02 Des 2015, 10:49

Dette var rett og slett jævla gøy! :D Takker for link, Richard.
Endelig en semi-finale igjen, og et realistisk håp for finale på Wembley og nytt sølvtøy i trofe' skapet.
Kult at spesiellt Affelay endelig fikk en gåll. Håper det gir mersmak og selvtillit for flere i løpet av sesongen.

Hughes bør absolutt satse på vårt beste mannskap når neste runde skal spilles.
Noen som vet når det er trekning og når det skal spilles ?
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Des 2015, 14:00

-Tottal- skrev:Dette var rett og slett jævla gøy! :D Takker for link, Richard.
Endelig en semi-finale igjen, og et realistisk håp for finale på Wembley og nytt sølvtøy i trofe' skapet.
Kult at spesiellt Affelay endelig fikk en gåll. Håper det gir mersmak og selvtillit for flere i løpet av sesongen.

Hughes bør absolutt satse på vårt beste mannskap når neste runde skal spilles.
Noen som vet når det er trekning og når det skal spilles ?

Første semifinale spilles mot Liverpool på Britannia tirsdag 5. januar, med returmøte på Anfield tirsdag 26. januar. ;)
Sist endret av Torstein Norevik den 04 Des 2015, 12:17, endret 2 ganger.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest