Lenge siden jeg har hatt såpass lav puls på en Stoke-kamp. Ikke fordi kampen ikke var viktig, men fordi jeg følte vi hadde full kontroll gjennom 90 minutter (stort sett)

Vi viste oss som et mye bedre lag enn Sheffield Wednesday i dag og vinner helt fortjent.
Synest kanskje Afellay fortjener bestemannsprisen i dag. Ikke bare scorer han et veldig flott mål, men jeg synest han dominerer midtbanen og fremstår som vår "playmaker". Synest også at Van Ginkel var god i dag, og Arnie skaper alltid uro i motstandernes forsvar.
Det blir tøft i semifinalen uansett hvem vi møter, men jeg vil aller helst unngå Man.C. Det blir nok for tøft over to kamper.
Apropos to kamper, så er jeg ikke så begeistret for det. Joda, det betyr kanskje at vi får en vinner som fortjener det mest, men samtidig har jo noe av sjarmen med cupen nettopp vært at det er en turnering hvor de "mindre" lagene kan pille de store på nesen. Og det blir vanskeligere over to kamper enn èn. Et element av tilfeldigheter vil det uansett alltid være med cup, fordi elementer som hvilket lag man trekker, og om man får borte- eller hjemmekamp også kan ha betydning for hvor langt man når.
Og når man har "overlevd" vinn eller forsvinn over mange runder, så har man kanskje fortjent å vinne cupen likevel, selv om man bare spiller semifinalen èn gang ?