Swansea City vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Swansea City vs Stoke City

Innlegg Josef » 02 Okt 2011, 18:12

Lurer på hvorfor vi er så jævla dårlige på bortebane??!!
En veldig svak forestilling. Å en ting som irriterer meg noe jævli er å se Sidibe på benken...
Mener å ha lest for noen dager siden at sidibe sa han fortsatt var langt ifra kampklar til premier league, men boff der satt han.
Nei jeg har ikke noe imot sidibe som person, men tror han hadde gjort en bedre figur som tupperware instruktør.
Josef
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 02 Okt 2011, 18:14

Pennant var den som skuffa mest idag. Merkelig at han gang på gang sliter med å få høyde på ballen når han slår frispark fra ekstremt gode posisjoner. Når vi ikke har vinger som skaper sjangser, blir veldig vi statiske og har bare Crouch som skal prøve å flikke videre til Walters. Crouch vant forøvrig 90 % av side dueller, men det var nok mest for at Swansea først og fremst hadde bestemt seg for å vinne andreballen.....Wilco spillte seg opp i andre og vi ble litt vassere når Delap fikk hvile....som forøvrig virker sliten, umotivert og trur nok han har blitt for gammel for å få spille alle kampene vi har på programmet. Når innkastene også ikke lenger har samme virkning, er det på tide å tenke nytt......
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Josef » 02 Okt 2011, 18:16

Er det slik det er i kulissene?

http://www.youtube.com/watch?v=7AXycB-KUkE
Josef
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Okt 2011, 18:30

Skuffende forestilling, og langt under pari på de aller fleste. Tror ikke det nødvendigvis har så mye med Europaligaen å gjøre, for vi har vært som natt og dag borte og hjemme siden vi rykket opp. Tror heller det har noe med taktikk og innstilling å gjøre hjemme kontra borte. Hjemme er det full pedal hele veien, med høyt press og høy aggressivitet. Borte er vi langt mer avventende og blir ofte for baktunge og lar motstanderen styre. Da greier vi sjelden å stå i mot i 90 minutter, samtidig som vi skaper lite sjøl. Er det forresten bare jeg som blir fryktelig frustrert over at Whelan stadig, i gode bruddsituasjoner, skal snu seg å slå ballen bakover, slik at motstanderen i mellomtiden rekker hjem ? Har lagt merke til dette flere ganger, og det irriterer meg grenseløst, da vi har fått en del fine kontrings-muligheter ødelagt med det. Synest også at Huth bør inn igjen i midtforsvaret. Woodgate/Upson har for så vidt vært bra, men begge - og kanskje spesielt Woodgate - har gjort en del stygge feil. Shawcross har vært bedre i år enn i fjor, men om det skyldes inntreden fra rutinerte Woodgate/Upson ved sin side, er vel et mer åpent spørsmål. Shawcross er vel mer tilbake der han var for et par sesonger siden, og så merkes det kanskje positivt fordi det er stor forbedring fra i fjor....Uansett Huth er ingen back, og heller ingen benkesliter, det er misbruk av ressurser. Han må inn igjen i midtforsvaret, slik at vi kan dra nytte av mannen som var vår desidert beste spiller i fjor. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2011, 18:39

Josef skrev:Er det slik det er i kulissene?

http://www.youtube.com/watch?v=7AXycB-KUkE

:lol: Det der er neppe så veldig langt unna sannheten, faktisk. :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Sven-Erik » 02 Okt 2011, 18:47

JonC skrev:
Morten T. skrev:Utrolig dårlig! Whelan og Whitehead beviser at de ikke er Xavi og Iniesta og Woodgate misser helt på tacklinga.

En virkelig svak forestilling av Stoke!

Men Skeid derimot, har fått full uttelling mot Tønsberg.

Hva skal jeg si da!! Tap både for FK-Tønsberg og Stoke :(
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie

Innlegg Carsten » 02 Okt 2011, 20:50

ADVARSEL ADVARSEL...... STÆRKT KRITISK INDLÆG, SÅ LÆS IKKE VIST I ER NÆRTAGENDE !!!!

Magen til mere ELENDIG SKAMFULD KATASTOFAL, LAM, FIASKO,UACCEPTABEL, FYRINGSBERETTIGEDE OG HELT IGENNEM DÅRLIG INDSATS skal man da lede længe efter :twisted: :twisted: .Jeg troede at bunde var nåede da vi tabte i Sunderland men idag blev det slået med flere længder ! Vi blev fuldstændig kørt langt ned under græstæppet på Liberty Stadium af et middelmådigt men godt kæmpende Swansea mandskab som med en boldbesiddelse på næsten 60% fik os til at ligne et 4 division hold som løb forvillet rundt, som en høne uden hoved efter halshugning....TIL EN OPRYKKER !! ?????? General synes jeg vores start på sæsonen har været fin, selv om det bestemt ikke er min form for bold vi spiller og når vi så spiller som vi gør idag gør det bare mine frustrationer endnu større + at det underbygger min mening om at spillerre over 1,90 ikke kan spille bold, men general er vores form for fodbold kedelig, elendig , forusigelig OG ENORMT frustrerne at se på.
Jeg ved godt at det er resultater der tæller men som sagt før så ser jeg os hellere i 2 division med et hold der prøvet at spille bold og ikke kun fysik, høje bolde og dødbolde
Ja jeg er PISSESKUFFET, men kom ikke og sig i ikke var advaret og det er bestemt ikke rette mod nogen herinde (medmindre i er med til at sætte holdet :lol: )
Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det
Bill Shankly
Carsten
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2011, 21:30

Carsten skrev:ADVARSEL ADVARSEL...... STÆRKT KRITISK INDLÆG, SÅ LÆS IKKE VIST I ER NÆRTAGENDE !!!!

Magen til mere ELENDIG SKAMFULD KATASTOFAL, LAM, FIASKO,UACCEPTABEL, FYRINGSBERETTIGEDE OG HELT IGENNEM DÅRLIG INDSATS skal man da lede længe efter :twisted: :twisted: .Jeg troede at bunde var nåede da vi tabte i Sunderland men idag blev det slået med flere længder ! Vi blev fuldstændig kørt langt ned under græstæppet på Liberty Stadium af et middelmådigt men godt kæmpende Swansea mandskab som med en boldbesiddelse på næsten 60% fik os til at ligne et 4 division hold som løb forvillet rundt, som en høne uden hoved efter halshugning....TIL EN OPRYKKER !! ?????? General synes jeg vores start på sæsonen har været fin, selv om det bestemt ikke er min form for bold vi spiller og når vi så spiller som vi gør idag gør det bare mine frustrationer endnu større + at det underbygger min mening om at spillerre over 1,90 ikke kan spille bold, men general er vores form for fodbold kedelig, elendig , forusigelig OG ENORMT frustrerne at se på.
Jeg ved godt at det er resultater der tæller men som sagt før så ser jeg os hellere i 2 division med et hold der prøvet at spille bold og ikke kun fysik, høje bolde og dødbolde
Ja jeg er PISSESKUFFET, men kom ikke og sig i ikke var advaret og det er bestemt ikke rette mod nogen herinde (medmindre i er med til at sætte holdet :lol: )
Ja, "det ska vær` no for øyet" som Morten Olsen sier.... ;)

Vi har hatt en fin åpning og kampene mot Man U og Besiktas var veldig gode( spesielt var de over 190 cm flinke ), men i dag var det ikke bra.
Av og til må man også berømme de man spiller mot og Swansea minna meg en god del om Blackpool fra forrige sesong. Flinke med ball, tør å prøve og har offensiv innstilling. Det er tøft gjort å spille slik med det mannskapet de har. Allikevel har vi kvalitet nok i troppen til å skulle få med oss poeng derifra.

Jeg synes problemet til Stoke er den kameleonforvandlinga som skjer borte kontra hjemme. Jeg kan ikke fatte og begripe at forskjellen skal være SÅ stor! Okei, det er noen timer i en buss på vei til kamp, annen farge på veggen i garderoben og en haug med gærninger kledd i andre farger enn de som vanligvis treffes på Britannia, men er de greiene der viktige faktorer? Jeg mener nei. Det ligger til dels på en altfor passiv inngang og taktikk til kampen kontra det Stoke gjør hjemme. De få gangene vi virkelig TØR å prøve på bortebane så får vi ofte resultater også.

Om spillere er over, eller under, 190 cm betyr null og niks. Det viktigste er å finne en god miks som gjør at laget presterer maksimalt.

Ta deg "en lille en" så kommer du deg igjennom kvelden. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 02 Okt 2011, 22:13

-Tottal- skrev:Pennant var den som skuffa mest idag. Merkelig at han gang på gang sliter med å få høyde på ballen når han slår frispark fra ekstremt gode posisjoner. Når vi ikke har vinger som skaper sjangser, blir veldig vi statiske og har bare Crouch som skal prøve å flikke videre til Walters. Crouch vant forøvrig 90 % av side dueller, men det var nok mest for at Swansea først og fremst hadde bestemt seg for å vinne andreballen.....Wilco spillte seg opp i andre og vi ble litt vassere når Delap fikk hvile....som forøvrig virker sliten, umotivert og trur nok han har blitt for gammel for å få spille alle kampene vi har på programmet. Når innkastene også ikke lenger har samme virkning, er det på tide å tenke nytt......

Enig med deg. Vi hadde to vinger utpå der i dag, men Delap var forferdelig og Pennant virket ikke helt på. Whelan sin svakhet kom og til syne i dag, han er ikke så god når ballen går fort rundt han. Hadde det vært en ide med Huth og Woodgate i midten? Shawcross har hatt to dårlige bortekamper nå, og han bør vel få hvile han også av og til. Et paradoks at Crouch og Walters er de to spillerne som løper mest ila kampen...
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Foffern » 05 Okt 2011, 08:56

Da har det gått noen dager, og jeg sitter fortsatt igjen med skuffelsen fra søndags fadese. Så langt i sesongen har prestasjonene svingt noe voldsomt, og laget er jo som natt og dag borte mot hjemmebane. Etter å ha sett og ledd meg skakk av det Ut i vår hage-innslaget, så skulle man jo nesten tro at det lå en del sannhet i det:

‎"Hvorfor skal vi yte dårligere bare fordi omgivelsene er annerledes?! Det er ikke no spesielt med bortebane! Det er en grønn matte, det er to mål, og det er 11 mot 11, OG DET ER EN BALL SOM SKAL I KASSA!" :D

Dette til side virket størstedelen av laget noe uinspirert og lite fokusert på oppgaven som ligger framfor dem når kampen blåses igang på bortebane. Naturlignok skal man forvente at profesjonelle spillere på et av de høyeste nivåene i fotball skal kunne klare å spille kamp hver tredje dag i en periode, men jeg sitter med en følelse av at det likevel er utfordrene, og noe uvant, for spillerne å omstille seg og ha fullt fokus til hver eneste kamp; det er jo PL, LC og EL i ei sarlig blanding annenhver uke. Dette kan på ingen måte tilgis, men det forstås at det for enkelte av spilleren blir en liten tøff overgang og utfordrene start på sesongen. Det kan nesten virke som at så lenge spillerne vet at Stoke er uslåelige hjemme, har de alt å vinne på bortebane noe som kan resultere i 90% innsats framfor de 100% man viser hjemme, og det er ikke godt nok! Er man ikke helt på stasjon og fullt fokusert til hver bidige kamp blir det smeller som vi så sist mot Swansea på dette nivået.

Det Shawcross gjør når han lager straffespark er noe forunderlig når man tenker på at han nå har bikket 100 kamper i PL. Det å takle en spiller slik på vei vekk fra mål er jo noe hodeløst og preget av lite konsentrasjon; her skal vi kunne forvente en mer gjennomtenkt løsning av vår kaptein. Når det gjelder Woodgate har jeg så langt ikke latt meg imponere stort av stopperen. Syns han fort blir for svak og for ofte innvolvert i motstandernes scoringer. Hadde han vært litt mer på hugget og hatt sterkt nok fokus hadde han ikke foretatt en slik puslete klarering som serverer Swansea-spillerens scoring. Alt for ofte når motspillere står umarkert i feltet er det Woodgate som er nærmeste mann, men som har mistet markeringen.

I førsteomgangen mot Swansea mottar våre spillere flere gule kort for ganske så hårreisende taklinger som man ofte kan se på en hvilken som helst bedriftsfotballarena når kampen går mot full tid og spillerne er trøtte og slitne, og ikke henger meg i spillet. Igjen tyder dette på lite fokus på kampen og situasjonene. Wilkinsons takling blir jo fryktelig stygg når han klomsette og hodeløst kaster seg inn i taklingen. Whelan var jo også farlig nær to gule da han hele tiden var på etterskudd i en uinnspirert oppvisning; Whelan på bånn etter min mening. Pennant viste heller ikke prov på fullt fokus da han gang på gang klarer sløse vekk nærmest hver bidige dødball; det må da kunne forventes at han klarer å løfte ballen litt mer! Huth er selvfølgelig ingen back, og svakheten kommer stadig til syne når ballen blir spilt mellom stopper og back, og Huth halsende fem meter bak. Besiktas-målet er godt eksempel på dette.

Er det en spiller som bør løftes fram og som alltid har fokus i hver kamp så langt i år, så er det Begovic. Mulig det er lettere for en keeper å omstille seg, hvor han også vet og er forberedt på at han spiller alle PL-kamper. Han er heldigvis vist seg som tryggheten selv der bak, men syns ikke forsvaret er så behjelpelig alltid.

Stoke har vel nesten for vane å gjør noe dårligere kamper rett før en større pause hvor vi må vente i bitter skuffelse i to uker før neste kamp. Har god tro på tre poeng hjemme mot Fulham for Britannia har for alvor blitt et fort denne sesongen, men det er jo så lenge til kamp! :D
Foffern
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest