Stoke City vs Swansea

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Swansea

Innlegg Lilledino » 19 Okt 2014, 19:12

Sakset fra Sky Sport :

Stoke have now won two on the bounce at home to turn the Britannia back into a fortress.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg radiola » 19 Okt 2014, 19:33

Måtte hjemmeseierrekken fortsette! Har aldri sett seier på Britannia, og kamp mot West Ham blir fjerde forsøk...
radiola
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 20 Okt 2014, 00:39

En veldig deilig seier, som gjør at ting setter seg litt med tanke på serieåpning, og at vi har rettet opp i den svake hjemmeformen.

Jeg syntes vi er det beste laget i dag, og det var synlig at flesteparten av spillerne var sugne på en hjemmeseier. Mark Hughes gjorde noen geniale bytter som fikk direkte innvirkning på kampen gjennom et flott mål, så det skal sjefen ha all honør for! Jeg syntes Charlie Adam og Shawcross(minus straffen) skilte seg ut som de beste, i tillegg til et meget bra innhopp av Cameron. Jeg skrev på et annet forum tidligere i dag at jeg gjerne ville se Cameron i en defensiv midtbanerolle, og jaggu kom han ikke inn i en "stjernedebut" i den rollen for Stoke i den samme kampen! :D Ireland var for øvrig veldig svak, og bør ikke starte neste kamp. Diouf så ikke helt kampklar ut, noe som preget hans prestasjoner og resulterte i et rettmessig bytte.

Så til straffesituasjonene: Jeg syntes det er helt greit at Shawcross blir blåst mot i dag. Han har fått kritikk mot seg utallige ganger - med rette - på at han river og sliter inne i feltet. Shawcross og Skrtel er nok de verste i ligaen på dette. Åpenbart var dommeren denne gang obs på det, og selv om Bony går lett i bakken og hjalp til, så gjorde Shawcross det enkelt for dommeren å dømme straffe. En gang måtte straffen for Shawcross' holding komme, og den kom i dag.

Straffen som gikk i vår favør var på den andre siden helt klart feildømt. Noe av det verste jeg vet er filmere, og Moses gikk denne gang rett i bakken med ett mål; å skaffe straffe. Skuffende. Greit nok at han blir holdt litt i drakten og får en liten dytt i "høy" fart, men han kunne fint ha løpt videre om han ville. Soft som faen. Dermed syntes jeg det var på sin plass av Monk å skrike ut hva han mente; Moses filmet og dommeren gjorde en feil. Han angrer nok i ettertid hvis han får bot, men jeg syntes det er tøft gjort å gi klar beskjed om at vi ikke vil ha filming i engelsk fotball.

Hughes valgte sin sedvanlige retorikk etter kampen der han forsvarer Moses og Shawcross, og det er mulig han gjør rett i det. Men akk så befriende det ville være om han hadde svart helt ærlig og sagt (slik Rodgers gjorde i februar da Sterling falt lett og fikk straffe i 5-3 kampen på The Brit), at forseelsen i feltet denne gang var "soft", og at vi er svært heldige som får straffen. For det var vi virkelig.

Men, straffespark til side, vi var uansett best og fortjente tre poeng i dag. Grattis!
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2014, 10:24

TrondG skrev:En veldig deilig seier, som gjør at ting setter seg litt med tanke på serieåpning, og at vi har rettet opp i den svake hjemmeformen.

Jeg syntes vi er det beste laget i dag, og det var synlig at flesteparten av spillerne var sugne på en hjemmeseier. Mark Hughes gjorde noen geniale bytter som fikk direkte innvirkning på kampen gjennom et flott mål, så det skal sjefen ha all honør for! Jeg syntes Charlie Adam og Shawcross(minus straffen) skilte seg ut som de beste, i tillegg til et meget bra innhopp av Cameron. Jeg skrev på et annet forum tidligere i dag at jeg gjerne ville se Cameron i en defensiv midtbanerolle, og jaggu kom han ikke inn i en "stjernedebut" i den rollen for Stoke i den samme kampen! :D Ireland var for øvrig veldig svak, og bør ikke starte neste kamp. Diouf så ikke helt kampklar ut, noe som preget hans prestasjoner og resulterte i et rettmessig bytte.

Så til straffesituasjonene: Jeg syntes det er helt greit at Shawcross blir blåst mot i dag. Han har fått kritikk mot seg utallige ganger - med rette - på at han river og sliter inne i feltet. Shawcross og Skrtel er nok de verste i ligaen på dette. Åpenbart var dommeren denne gang obs på det, og selv om Bony går lett i bakken og hjalp til, så gjorde Shawcross det enkelt for dommeren å dømme straffe. En gang måtte straffen for Shawcross' holding komme, og den kom i dag.

Straffen som gikk i vår favør var på den andre siden helt klart feildømt. Noe av det verste jeg vet er filmere, og Moses gikk denne gang rett i bakken med ett mål; å skaffe straffe. Skuffende. Greit nok at han blir holdt litt i drakten og får en liten dytt i "høy" fart, men han kunne fint ha løpt videre om han ville. Soft som faen. Dermed syntes jeg det var på sin plass av Monk å skrike ut hva han mente; Moses filmet og dommeren gjorde en feil. Han angrer nok i ettertid hvis han får bot, men jeg syntes det er tøft gjort å gi klar beskjed om at vi ikke vil ha filming i engelsk fotball.

Hughes valgte sin sedvanlige retorikk etter kampen der han forsvarer Moses og Shawcross, og det er mulig han gjør rett i det. Men akk så befriende det ville være om han hadde svart helt ærlig og sagt (slik Rodgers gjorde i februar da Sterling falt lett og fikk straffe i 5-3 kampen på The Brit), at forseelsen i feltet denne gang var "soft", og at vi er svært heldige som får straffen. For det var vi virkelig.

Men, straffespark til side, vi var uansett best og fortjente tre poeng i dag. Grattis!

Dette er jeg 100% enig i og det er rett og slett befriende å lese om supportere som tør å ta et oppgjør med egne spillere, klubb osv. - når dette er påkrevet. Det skjer dessverre, etter mitt syn, altfor sjelden og er en av årsakene til at juks og filming har fått aksept( "Samma faen bare laget MITT vinner!", "Skulle bare mangle at ikke laget har litt flaks med dommeravgjørelser" osv. osv. )
Straffen til Swansea var krystallklar, mitt ønske er dog at dommerne blåser for slike hendelser langt oftere. Gi gjerne 19 straffer i løpet av en kamp så kan jeg garantere at det preventive slår inn og at det blir 0 i neste.
Moses overspiller/filmer og etter mitt syn burde en passende straff ha vært tre kamper karantene + pengebot til veldedig formål for den hendelsen. Å komme med noe vissvass om at Moses hadde "stor fart", som Hughes brukte i sin bortforklaring etter kampen, er ikke bra. Han burde heller ha tatt et oppgjør med den slags slik som en del managere fra "den gamle skolen" så fortjenestefullt har gjort i årenes løp.

Ellers så synes jeg seieren var fortjent. Tre meget gode bytter også. Adam imponerte meg mest, men Ireland og N`Zonzi var svake og en stor årsak til problemene laget hadde i 1. omgang.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 20 Okt 2014, 10:44

Morten T. skrev:Ellers så synes jeg seieren var fortjent. Tre meget gode bytter også. Adam imponerte meg mest, men Ireland og N`Zonzi var svake og en stor årsak til problemene laget hadde i 1. omgang.

Adam spiller med hjertet utenpå drakten, og har i tillegg kvaliteter som fotballspiller. En fryd å se ! Bego holder oss inne i kampen i starten av 1. omgang, også en blomst verdig !
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Kjell Ola » 20 Okt 2014, 11:10

https://vine.co/#/v/ObAiTBiWzL2

Her blir taklinga til Shawcross soft også :o . Eg er heilt samd i at det var straffe mot oss, og også at dette er slikt det burde vore dømt på mykje oftare. Det overraskar meg at brytetaket i snutten over ikkje fører til straffe :shock: . Det ser jo ut som om dommaren står godt plassert også (trur det er frå kampen mellom Bradford og Sh. U i helga).

I mitt stille sinn håpa eg lenge at Moses hadde fått eit kakk på venstrefot i situasjonen som gjorde at vi fekk straffe, men reprise på reprise syner at det nok dessverre ikkje var slik.

Ellers; tre (vel)fortente poeng. Gler meg til neste heimekamp i PL. Den skal eg sjå live!!
Kjell Ola
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2014, 11:40

Kjell Ola skrev:https://vine.co/#/v/ObAiTBiWzL2

Her blir taklinga til Shawcross soft også :o . Eg er heilt samd i at det var straffe mot oss, og også at dette er slikt det burde vore dømt på mykje oftare. Det overraskar meg at brytetaket i snutten over ikkje fører til straffe :shock: . Det ser jo ut som om dommaren står godt plassert også (trur det er frå kampen mellom Bradford og Sh. U i helga).

I mitt stille sinn håpa eg lenge at Moses hadde fått eit kakk på venstrefot i situasjonen som gjorde at vi fekk straffe, men reprise på reprise syner at det nok dessverre ikkje var slik.

Ellers; tre (vel)fortente poeng. Gler meg til neste heimekamp i PL. Den skal eg sjå live!!

Moses blir holdt litt i trøya, men ikke nok til å falle teatralsk. Han overspiller/filmer og vi bør legge oss på minne( i den grad det å jukse betyr noe ) at også Stoke har slike spillere i sin tropp. Mye er opp til manageren og hva slags standard han setter for slike ting. Hvis manageren straffer spillere som jukser, så vil mye av uvesenet forsvinne av seg selv.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 20 Okt 2014, 12:28

Er enig i at det er på tide at det dømmes for overdreven holding i feltet, og straffen til Swansea er helt klar i så måte. Men Crouch ble helt tydelig dratt i trøya, og hindret å komme til farlig situasjon noe tidligere i kampen.....her valgte dommer/linjemann å ikke se situasjonen, noe som er et tegn på at det er veldig lite konsekvent dømming når det gjelder dette.....dommerstand og linjedommere bør ha en fast linje når det gjelder dette, ellers så blir det veldig tilfeldig når straffe dømmes og problemet vedvarer.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2014, 18:08

-Tottal- skrev:Er enig i at det er på tide at det dømmes for overdreven holding i feltet, og straffen til Swansea er helt klar i så måte. Men Crouch ble helt tydelig dratt i trøya, og hindret å komme til farlig situasjon noe tidligere i kampen.....her valgte dommer/linjemann å ikke se situasjonen, noe som er et tegn på at det er veldig lite konsekvent dømming når det gjelder dette.....dommerstand og linjedommere bør ha en fast linje når det gjelder dette, ellers så blir det veldig tilfeldig når straffe dømmes og problemet vedvarer.

Enig.
Jeg dømte jo sjøl en del år og har vært til stede på en del seminarer og samlinger FØR sesongene hvor dommerne var skjønt enige om at nå skulle det strammes inn på trøyeholding, kjeftbruk, drøying av tid, farefullt spill, spillere som "stjeler" meter på frispark/innkast etc. Det som aldri slo feil var de intensjonene holdt 2-3 serierunder inn i den nye sesongen før det nesten umerkelig ble vendt tilbake til gamle rutiner, eller synder om du vil.
MEN, det jeg vil til livs i forhold til dommere er at de BEVISST dømmer mot, eller for, en spesifik klubb. Det er en seiglivet myte som ikke har rot i virkeligheten. Dommere gjør feil og kommer til å gjøre feil. Det er faktisk slik at hvis man teller opp alle feil som blir begått av alle aktørene på banen så kommer dommerne nesten alltid best ut. Problemet er at dommere av og til gjør synlige, eller matchavgjørende, feil og da begynner konspirasjonsteoriene å rulle.

Spillerne gjør også feil og det er okei, men det er IKKE okei når de jukser! I 2014 finnes det teknologi som kan benyttes til å avsløre jukserne i ETTERKANT av matchene og derav gi de harde straffer som garantert hadde virket preventivt.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 21 Okt 2014, 19:38

Litt fra sidelinjen her, men jeg er helt enig at juks ikke hører hjemem noen steder, uansett om det er ditt lag eller ei.

Er også enig med Morten at holding bør slås ned på og at Shax har vært heldig lenge med å unngå straffe mot oss. Vi får se til helgen da.

Da tar vi 3 poeng til !
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest