Sakset fra Sky Sport :
Stoke have now won two on the bounce at home to turn the Britannia back into a fortress.
TrondG skrev:En veldig deilig seier, som gjør at ting setter seg litt med tanke på serieåpning, og at vi har rettet opp i den svake hjemmeformen.
Jeg syntes vi er det beste laget i dag, og det var synlig at flesteparten av spillerne var sugne på en hjemmeseier. Mark Hughes gjorde noen geniale bytter som fikk direkte innvirkning på kampen gjennom et flott mål, så det skal sjefen ha all honør for! Jeg syntes Charlie Adam og Shawcross(minus straffen) skilte seg ut som de beste, i tillegg til et meget bra innhopp av Cameron. Jeg skrev på et annet forum tidligere i dag at jeg gjerne ville se Cameron i en defensiv midtbanerolle, og jaggu kom han ikke inn i en "stjernedebut" i den rollen for Stoke i den samme kampen!Ireland var for øvrig veldig svak, og bør ikke starte neste kamp. Diouf så ikke helt kampklar ut, noe som preget hans prestasjoner og resulterte i et rettmessig bytte.
Så til straffesituasjonene: Jeg syntes det er helt greit at Shawcross blir blåst mot i dag. Han har fått kritikk mot seg utallige ganger - med rette - på at han river og sliter inne i feltet. Shawcross og Skrtel er nok de verste i ligaen på dette. Åpenbart var dommeren denne gang obs på det, og selv om Bony går lett i bakken og hjalp til, så gjorde Shawcross det enkelt for dommeren å dømme straffe. En gang måtte straffen for Shawcross' holding komme, og den kom i dag.
Straffen som gikk i vår favør var på den andre siden helt klart feildømt. Noe av det verste jeg vet er filmere, og Moses gikk denne gang rett i bakken med ett mål; å skaffe straffe. Skuffende. Greit nok at han blir holdt litt i drakten og får en liten dytt i "høy" fart, men han kunne fint ha løpt videre om han ville. Soft som faen. Dermed syntes jeg det var på sin plass av Monk å skrike ut hva han mente; Moses filmet og dommeren gjorde en feil. Han angrer nok i ettertid hvis han får bot, men jeg syntes det er tøft gjort å gi klar beskjed om at vi ikke vil ha filming i engelsk fotball.
Hughes valgte sin sedvanlige retorikk etter kampen der han forsvarer Moses og Shawcross, og det er mulig han gjør rett i det. Men akk så befriende det ville være om han hadde svart helt ærlig og sagt (slik Rodgers gjorde i februar da Sterling falt lett og fikk straffe i 5-3 kampen på The Brit), at forseelsen i feltet denne gang var "soft", og at vi er svært heldige som får straffen. For det var vi virkelig.
Men, straffespark til side, vi var uansett best og fortjente tre poeng i dag. Grattis!
Morten T. skrev:Ellers så synes jeg seieren var fortjent. Tre meget gode bytter også. Adam imponerte meg mest, men Ireland og N`Zonzi var svake og en stor årsak til problemene laget hadde i 1. omgang.
Kjell Ola skrev:https://vine.co/#/v/ObAiTBiWzL2
Her blir taklinga til Shawcross soft også. Eg er heilt samd i at det var straffe mot oss, og også at dette er slikt det burde vore dømt på mykje oftare. Det overraskar meg at brytetaket i snutten over ikkje fører til straffe
. Det ser jo ut som om dommaren står godt plassert også (trur det er frå kampen mellom Bradford og Sh. U i helga).
I mitt stille sinn håpa eg lenge at Moses hadde fått eit kakk på venstrefot i situasjonen som gjorde at vi fekk straffe, men reprise på reprise syner at det nok dessverre ikkje var slik.
Ellers; tre (vel)fortente poeng. Gler meg til neste heimekamp i PL. Den skal eg sjå live!!
-Tottal- skrev:Er enig i at det er på tide at det dømmes for overdreven holding i feltet, og straffen til Swansea er helt klar i så måte. Men Crouch ble helt tydelig dratt i trøya, og hindret å komme til farlig situasjon noe tidligere i kampen.....her valgte dommer/linjemann å ikke se situasjonen, noe som er et tegn på at det er veldig lite konsekvent dømming når det gjelder dette.....dommerstand og linjedommere bør ha en fast linje når det gjelder dette, ellers så blir det veldig tilfeldig når straffe dømmes og problemet vedvarer.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest