Burnley vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Burnley vs Stoke City

Innlegg Knut Ole » 04 Apr 2017, 22:43

Slækk innsats lørdag.
Evneveike i dag mot et ganske svakt Burnley lag med en seier på siste åtte før de såklart slår tannløse Stoke.
Det må da spøke for Mark Hughes.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Apr 2017, 22:45

Ingen plan B eller pragmatisme fra Stokelona-begrepets opphavsmann i denne heller.
Okei, Burnley spiller smart og tar sin åttende 1-0 seier denne sesongen. De trekker ned tempoet ved hver eneste anledning og spiller smart og kompakt bakover, MEN Stoke gjør det veldig enkelt for dem fordi vi mangler bevegelse og innsats. Crouch burde ha spilt fra start i denne, en klar feilvurdering å fortsette med Berahino. Jeg mener også at Sobhi burde ha startet. Godt vingspill mo lag som Burnley, kombinert med mange lange baller mot etablert forsvar, er alfa & omega mot lag som Burnley.

Dette sto til stryk dessverre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 04 Apr 2017, 22:47

Jepp, det må spøke for MH. Det er vel nå over 1 år siden(!!) vi spilte en god kamp. Vinner Hull hjemm emot Boro i morra kan det vel sies at vi er i nedrykkssumpa, iallefall veldig nære! Det hjelper heller ikke MH at han bruker penger som en full sjømann når han bare kjøper vrakgods! Nok er nok, dette kan ikke fortsette!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg centauri » 04 Apr 2017, 22:48

Jeg så siste timen av kampen, og én Burnley sjanse - og det var 1-0 :evil:
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 04 Apr 2017, 23:00

centauri skrev:Jeg så siste timen av kampen, og én Burnley sjanse - og det var 1-0 :evil:

Sant! Svakt i seg selv, men enda verre at vi virker helt helt ufarlige og nesten uinteresserte inne i deres boks. Det er så halvhjertet, liten vilje sammen med manglende samhandling og generelt lavt tempo. Synes vi tapte de fleste dueller og sjeldent luktet eller vant andre-baller.
Og tatt i betraktning middels minus motstand blir man SKUFFA og FORBANNA
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Apr 2017, 23:03

Jeg tror vel ikke akkurat på nedrykk. To seire på de syv siste kampene bør gå greit. Det er heller ikke helt umulig at klubben kan ende på en 9. plass igjen.

Jeg tviler vel også på at Mark Hughes er i Stoke neste sesong.

Den eneste jeg hittils har sett har blitt koblet til Stoke i så måte er Claudio Ranieri. Skjer det at han kommer inn så blir jeg glad. En topp-topp manager tas i mot med åpne armer og det er jo Ranieri.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Apr 2017, 23:07

Knut Ole skrev:
centauri skrev:Jeg så siste timen av kampen, og én Burnley sjanse - og det var 1-0 :evil:

Sant! Svakt i seg selv, men enda verre at vi virker helt helt ufarlige og nesten uinteresserte inne i deres boks. Det er så halvhjertet, liten vilje sammen med manglende samhandling og generelt lavt tempo. Synes vi tapte de fleste dueller og sjeldent luktet eller vant andre-baller.
Og tatt i betraktning middels minus motstand blir man SKUFFA og FORBANNA

Helt riktig.
Hvor er fandenivoldskheten og det brennende ønsket om å vinne?

Jeg synes det er merkelig at tenningsnivået til dette laget varierer så mye og synes det er snodig at Hughes ikke får skikk på det. Han var jo selv en spiller med et vanvittig tenningsnivå og vinnervilje, så han bør jo vite hva som skal til...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg erodsa@broadpark.no » 05 Apr 2017, 00:19

Stoke har stort sett vært en tragedie de siste 12 mnd ,både spillemessig og også når det gjelder å kapre poeng. På de siste 38 kampene i seriesammenheng har vi plukket 41 poeng av 114 mulige ,noe som gir et snitt på 1,08 poeng pr. kamp. Målforskjellen er heller ikke akkurat noe å skryte av; 40-63. Når en legger til tidlige cup-exiter og dårlige pre-season matcher, fatter jeg ikke hvorfor noen her inne fortsatt har tro på mannen som nå har kjørt skuten på grunn. Håper tidevannet kommer oss til unnsetning og at vi får skuten av grunna, før den synker som en stein. Uansett, en ting er klinkende klart ; Mr Hughes må gå planken, jo før jo heller!! Han har ikke bare mistet garderoben, men også troen på egne ferdigheter. Be loyal......
erodsa@broadpark.no
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 05 Apr 2017, 01:54

Fryktelig skrale greier. Svakt og passivt forsvarsspill ved scoringen, men personlig synest jeg det verste er at vi atter en gang ikke skaper stort fremover, og det mot høyst ordinær motstand. Vi er fullstendig tannløse, fremstår helt uten plan i angrepsfasen og har nå spilt fem bortekamper på rad uten å score mål. Det sier det meste om hvor skoen trykker.

I mitt hode har Hughes mistet grepet. Han har forlatt det han hadde suksess med de første sesongene, og erstattet kreative spillere, som var i stand til å skape sjanser, med arbeidshester, som skaper fint lite fremover. Arnie har heller ikke vært like god denne sesongen uten Bojan og Shaqiri til å linke opp med.

Av en eller annen grunn velger han også å plassere Ramadan på benken, etter at han har vært blant våre beste spillere de siste kampene. Ikke forstår jeg tanken bak det.

Han venter også til 20 minutter gjenstår før han gjør første skifte, og velger da å skifte en spiss mot en annen spiss, selv om vi må jage mål, i stedet for å ta ut en midtbanespiller. Neste bytte avventes til 5 minutter gjenstår, og det tredje byttet bruker han aldri, til tross for at vi ligger under og har skapt lite gjennom hele kampen.

Jeg har mistet mye av troen jeg hadde på Hughes, først og fremst fordi han har gått bort fra det som han hadde suksess med i starten og prøvd å erstatte det med noe som ikke fungerer. Og han virker fullstendig rådvill om hvordan han skal få skuta på rett kjøl igjen. Han er i ferd med å rasere det fine byggverket han hadde satt opp.

Det må jeg si at jeg synest er veldig trist.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Apr 2017, 09:23

erodsa@broadpark.no skrev:Stoke har stort sett vært en tragedie de siste 12 mnd ,både spillemessig og også når det gjelder å kapre poeng. På de siste 38 kampene i seriesammenheng har vi plukket 41 poeng av 114 mulige ,noe som gir et snitt på 1,08 poeng pr. kamp. Målforskjellen er heller ikke akkurat noe å skryte av; 40-63. Når en legger til tidlige cup-exiter og dårlige pre-season matcher, fatter jeg ikke hvorfor noen her inne fortsatt har tro på mannen som nå har kjørt skuten på grunn. Håper tidevannet kommer oss til unnsetning og at vi får skuten av grunna, før den synker som en stein. Uansett, en ting er klinkende klart ; Mr Hughes må gå planken, jo før jo heller!! Han har ikke bare mistet garderoben, men også troen på egne ferdigheter. Be loyal......

Jeg reagerer også på målforskjellen, men jeg er ikke overrasket.
Hughes har( noe som vel også noen av spillerne opp gjennom har påpekt ) nedprioritert forsvarsspillet og organiseringen rundt dette ekstremt viktige( men hos noen sterkt undervurderte ) elementet.
Det gikk en stund å maskere dette, kanskje først og fremst fordi noen av Stokespillerne allerede hadde god forsvarsorganisering i blodet, men det er klart; Hvis arbeidet rundt forsvarsspill nedprioriteres eller neglisjeres hver dag så vil også kvaliteten etterhvert forvitre.

Det er synd at det som lenge var Stoke sitt varemerke( men som de som liker å ha en jovial prat om fotball med kollegaene rundt kaffemaskinen på mandags morgen IKKE likte ) er borte. Nærmere bestemt innsats, tæl, guts, fandenivoldskhet osv.
Men klubben tok et bevisst valg. Det valget funket helt greit og akkurat som forventet en stund, men like forventet er det at dette ikke kom til å holde på sikt. Spesielt fordi Hughes er så lite pragmatisk og virker å være en smule naiv i forhold til enkelte elementer.. Dermed blir laget forutsigbart og motstanderne finner mottrekk og Stoke sine svake punkter.

Jeg synes også at han periodevis har hatt feil balanse i laget og en naiv inngang. Jeg registrerer at han kanskje forsøker å gå litt bort fra det nå, men på samme måte som Lars Lagerbäck trenger tid for å rette opp fiaskoen etter "Folkets Mann"( utrolig nok så var han det i starten av sin tid som landlagstrener ) Per Mathias Høgmo, som med sitt fokus på "underholdning" klarte å dra Norge langt ned i sumpa, så vil nok Hughes( eller en annen manager ) trenge tid på å snu "The Runaway Train" eller "Stokelona" om du vil...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest