onside skrev:Gode oppsummeringer Torstein og Morten, vil bare legge til et par setninger om Charlie Adam. Egentlig ikke min favorittspiller, men har stor sans for Adam i de to siste kampene. Han måtte slite benken mye av fjoråret og også starten på denne sesongen. Det har vel bare blitt to veldig små innhopp uten at noen hoppet i taket av den grunn. Forrige helg ble det 90 fullkomne minutter mot Swansea og han balanserte den baker midtbanen sammen med Whelan på en rolig sikker måte. Gode langpasninger, enkle fintebevegelser og ikke minst han signatur: to kanonskudd i stolpen.
Han fortsatte også i går med gode pasninger, kloke avskjerminger, gode taklinger uten å være grisete. Snur spillet elegant og kom også i går til korte veggpasninger og holdt på å gå helt igjennom å score i går. At har blir løpt opp fordi han er litt treig, får så være, uansett ble han kåret til Man of the Match av Sky Sports.
Imponerende i de to siste kampene både individuelt og ikke minst som lagspiller. Dette er godt nytt for Hughes, gleder meg til de neste kampene som er Bournmouth, Watford og Burnely.... her må det bli endel poeng!
Adam er, på sitt beste, en meget god spiller. Spesielt hvis han får rom og tid så kan han være nesten spektakulær og det var dette som skjedde da han var aldeles strålende for Blackpool.
Han jobber hardt, er klok defensivt, har et godt blikk og en god pasningsfot, og skyter godt. Svakheten er tempoet og det fører til en del unødvendige balltap og frispark i mot. Periodevis så synes jeg også at mannen ikke virker helt "fit" og har titt og ofte lurt på om han er litt for glad i egg, bacon og den skotske nasjonalretten haggis til frokost og muligens følger på med den særdeles lite appetittvekkende og skotske særegenheten "Deepfried Snickers-Bar" til lunsj...
Adam leverer ikke alltid, han er ujevn, men han er like fullt god og jeg synes han spesielt har blitt veldig mye bedre defensivt de siste årene og kompletterer den defensive strukturen fint med Whelan. Jeg synes han, sammen med en liten bukett andre spillere i troppen som ble handlet inn av det forrige regimet, undervurderes litt for ofte av enkelte.
Adam ser sånn ca. 20 år eldre ut enn lagkamerat Ibrahim Afellay, men de er faktisk like gamle( 30 år ) og det betyr nok at han kan ha 2-5 relativt gode år igjen på fotballbanen.