Jeg så heller ikke kampen idag, men er jo litt bekymret når jeg hører sjansestatistikken, og ut fra rapportene har jeg fått inntrykk av at Everton kjørte mye av kampen og hadde oss under skikkelig press i første omgang. Men Everton på Goodison Park er alltid en vanskelig motstander.
Jeg synest derfor det - som i fjor - er altfor tidlig å krisemaksimere etter tre kamper. I fjor fikk vi vår første tre-poenger mot Bournemouth i slutten av september, og lå likevel an til å kjempe om en plass i Europa ved årets utgang. Det kan skje igjen, selv om ett poeng på tre kamper er i underkant av forventningene. Men...vi har hatt to vanskelige bortekamper og en vanskelig hjemmekamp, og vi visste at vi hadde et tøft kampprogram i åpningen.
Men...jeg mener det er et absolutt "must" å få inn en ny spiss som kan score mål. Det har vært mangelvare under hele vår PL-karriere. Vi bør også få på plass en midtstopper. Wolly og Joselu ser ut til å være på vei bort, og de må erstattes med noen som er bedre.
Som jeg har gitt uttrykk for ved en rekke anledninger er jeg tilhenger av den nye spillestilen, og veldig glad for at vi har skiftet fra "Pulis-fotball" til "Hughes-fotball". Men...det betyr ikke at stilen ikke kan eller bør justeres. Slik den praktiseres i dag blir det for mange formålsløse pasninger på kryss og tvers. Det bør spilles oftere og raskere i lengderetningen, med stor bevegelse fremover og rundt ballfører, og ikke bare på tvers og bakover. Det er ikke snakk om noe stilskifte slik jeg ser det, men mer en justering av den nåværende stilen for å få den mer effektiv.
Så skal vi ikke glemme at vi ennå ikke har mønstret vår beste mannskap i en eneste kamp. Butland og Johnson har ennå ikke spilt, og Shaqiri har kun spilt åpningskampen. Så at vi har mye mer å gå på er jeg ikke det minste i tvil om. Så jeg sover ennå godt om natten, i alle fall frem til overgangsvinduet stenger. Så spørs det om jeg vil sove like godt etter dette er lukket, om vi ikke skulle ha greidd å hente inn en spiss (og eventuelt en stopper)...