Flott kamp av våre gutter mot et overraskende svakt Manchester United.
Butland med mange gode redninger, Wollscheid og Shawcross meget stødige i midtforsvaret og en meget god Johnson på høyreback. Veldig rutinert og fint i forkant av det første målet da han serverer et ferdigscoret til Krkic.
Cameron meget, meget god på midtbanen, både offensivt og defensivt. Han hadde veldig mange gode og presise pass fremover i dag.
Shaqiri litt opp og ned, men god. Afellay var også god selv om faller ut litt i perioder, men flink til å utfordre og skape rom.
Krkic også meget god, selv om han mislykkes en del med det han prøver på, men i sum var det bra. Dessverre så får han et kjempeminus av meg for å forsøke å filme seg til straffe og fikk et helt fortjent gult kort for det. Jeg er vel en av de få som har tatt opp slike ting før( enten det blir seier, uavgjort eller tap ) og her er jeg helt konsekvent uavhengig om man spiller for Stoke, Skeid, ManU, Brann osv., den slags juks må lukes ut av fotballsporten og straffes knallhardt.
Arnautovic et konstant uromoment og er så flink til å finne rom mellom stopperne til motstanderen. Excellent skudd også som vel blåste opp i sånn ca. 400 km/t før det fant nettmaskene.
Byttene var ok, men van Ginkel fortsetter å skuffe litt dessverre. I dag synes jeg også Pieters hadde en liten nedtur etter storspillet i det siste.
Fin matchplan av Hughes og 2. omgang var godt og kontrollert gjennomført, spesielt i omgangens andre halvdel.
Uansett, topp jul dette og nå er det bare å få tømt unna de få dråpene som er igjen i akevittflaska.
Synes våre tre beste var:
Shawcross
Cameron
Arnautovic