Stoke City vs Manchester United

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Manchester United

Innlegg gunny » 26 Des 2015, 16:43

Grattis alle Stokies!!
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg centauri » 26 Des 2015, 16:44

Nå må vi slå antatt dårligere lag - da hadde vi ledet PL :D
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 26 Des 2015, 16:45

Yessss!
Roligere 2.omg. men ganske rolig puls egentlig.
Grattis!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 26 Des 2015, 16:49

centauri skrev:Nå må vi slå antatt dårligere lag - da hadde vi ledet PL :D

WBA, Watford, Crystal Palace hjemme....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg centauri » 26 Des 2015, 17:08

Forrige lørdag satt jeg på engelsk fotball-pub på Tenerife.
De sendte alle kamper som gikk samtidig, og jeg satt alene på bordet hvor de sendte Stoke.
(På nabobordet var det en fyr som fulgte skjermen med WBA)
På storskjermen gikk imidlertid ManU - Norwich
- eneste kampen med lyd - og der var der vel 15-20 karer.

Hadde vært stas om det var dagens kamp som ble spilt forrige lørdag....
:D :D
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Des 2015, 17:09

Flott kamp av våre gutter mot et overraskende svakt Manchester United.
Butland med mange gode redninger, Wollscheid og Shawcross meget stødige i midtforsvaret og en meget god Johnson på høyreback. Veldig rutinert og fint i forkant av det første målet da han serverer et ferdigscoret til Krkic.
Cameron meget, meget god på midtbanen, både offensivt og defensivt. Han hadde veldig mange gode og presise pass fremover i dag.
Shaqiri litt opp og ned, men god. Afellay var også god selv om faller ut litt i perioder, men flink til å utfordre og skape rom.
Krkic også meget god, selv om han mislykkes en del med det han prøver på, men i sum var det bra. Dessverre så får han et kjempeminus av meg for å forsøke å filme seg til straffe og fikk et helt fortjent gult kort for det. Jeg er vel en av de få som har tatt opp slike ting før( enten det blir seier, uavgjort eller tap ) og her er jeg helt konsekvent uavhengig om man spiller for Stoke, Skeid, ManU, Brann osv., den slags juks må lukes ut av fotballsporten og straffes knallhardt.
Arnautovic et konstant uromoment og er så flink til å finne rom mellom stopperne til motstanderen. Excellent skudd også som vel blåste opp i sånn ca. 400 km/t før det fant nettmaskene.
Byttene var ok, men van Ginkel fortsetter å skuffe litt dessverre. I dag synes jeg også Pieters hadde en liten nedtur etter storspillet i det siste.
Fin matchplan av Hughes og 2. omgang var godt og kontrollert gjennomført, spesielt i omgangens andre halvdel.

Uansett, topp jul dette og nå er det bare å få tømt unna de få dråpene som er igjen i akevittflaska. :) :) :)

Synes våre tre beste var:
Shawcross
Cameron
Arnautovic
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 26 Des 2015, 18:00

Enig, Cameron og Johnson var meget bra! Shawcross og Wollscheid er stødige og viktig der foran Butland. Englands no. one, fantastisk keeper vi har. Ser en bort fra den sleipe filmingen av Bojan synes jeg han spillemessig har en STOR match. Deilig arrogant tunnel ved skåringen. Samme Bojan er forøvrig vår mest effektive nå med skåring hver 196 minutt. Arnie gjør ny flott match. Bra med ball , smarte løp samt knallbra jobbing. Du verden for en lekkerbisken :-)
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Des 2015, 19:26

Knut Ole skrev:Enig, Cameron og Johnson var meget bra! Shawcross og Wollscheid er stødige og viktig der foran Butland. Englands no. one, fantastisk keeper vi har. Ser en bort fra den sleipe filmingen av Bojan synes jeg han spillemessig har en STOR match. Deilig arrogant tunnel ved skåringen. Samme Bojan er forøvrig vår mest effektive nå med skåring hver 196 minutt. Arnie gjør ny flott match. Bra med ball , smarte løp samt knallbra jobbing. Du verden for en lekkerbisken :-)

Enig Knut Ole, Krkic var god, men jeg kan ikke se bort i fra filmingen og det gjør at totalkarakteren blir svakere, dessverre.

Og var det tunnel? Det så mer ut som et tupp som gikk mellom beina til siste forsvarer. I min verden har tunnel alltid vært å spille ballen mellom beina på motstanderen for dernest å ta den igjen på andre siden. Altså en kontrollert bevegelse. Jeg har både gitt, og spesielt fått :lol: , noen tunneler i årenes løp i både fotball og ishockey og her i Oslo var det jo før i mange miljøer større fokus på å dra flest mulig tunneler enn å vinne selve matchene. :mrgreen:

Men samma det, Stoke vant og pokker ta meg ny match om snaue to dager.

Happy Days og fortsatt God Jul! ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 26 Des 2015, 19:40

Deilig seier mot et forventet svakt Manchester United lag. Vi tok gassen av pedalen den siste timen, men det holdt lenge med en halvtime god fotball! Vi har en fantastisk keeper, et stødig forsvar, en arbeidssom midtbane og en angrepsrekke som kommer til å score bøtter med mål fremover!
Og, flere som er bastante på filmingen til Bojan leser jeg, men var det egentlig/nødvendigvis filming? Han fikk en dytt falt fremover og prøvde å komme seg opp med en gang! Det går faktisk an å falle UTEN at det er filming ELLER straffespark. Midt blodrøde hjerte med hvite striper sier at dette sannsynligvis ikke var filming :D
(så før Morten sier noe; jeg er VELDIG motstander av filming på alle, uansett lag og spiller - gjelder også Stoke City.)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Des 2015, 20:04

Nei, han fikk ingen dytt og jeg synes faktisk dommeren så dette korrekt fra god posisjon. Reprisene viste jo også at det ikke var kontakt. Slike fall har jeg sett en del av i f.eks. spansk fotball( hvor Krkic kommer fra ), og jeg liker det ikke.
Jeg kan også se det teatralske fallet med rødhvite briller, men da må jeg også akseptere at fans av andre klubber ser det med sine beduggede briller i tilsvarende situasjoner. Min agenda er å få jukset bort fra fotballen( slik at man nærmer seg æreskodeksen til den flotte idretten ishockey ). Det standpunktet medfører imidlertid at man av og til også må stå oppreist når det blåser og fordømme handlingene til spillere på eget lag.

Men teatralsk fall fra Bojan eller ei, Stoke vant kampen meget fortjent og da er man happy! :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest