Svein Nilsen » 24 Des 2014, 15:05
Da har jeg fått ristet av meg den verste skuffelsen etter mandagens tap. For meg er alle tap ille, spesielt på hjemmebane. Ok, vi møtte et av verdens beste lag fullspekket med spillere av den ypperste klasse. Men, jeg satt med en følelse av at Chelsea kun gjorde det de måtte, og det var dessverre ikke så mye. Selv på vår veteranfotball trening florerer ikke feilpasningene så ofte som blant Stoke spillerne i denne kampen. Det som skuffet meg mest (igjen) er viljen og det å tørre. Vi har også gode fotballspillere, de fleste viser det relativt ofte, men vi må våge mer! Det gjelder også Hughes som velger formasjon og lagoppstilling. Med Cameron og N'Zonzi som defensive midtbanespillere blir vi lett for baktunge, som vi ble nå. Ok, det er riski business å kjøre for hardt fremover mot Chelsea, men skal vi score og skal vi vinne så må vi iallefall prøve. Vi er for gode til å spille for et hederlig tap!
Jeg er ikke blant de som synes Bardsley er en tilvekst til Stoke City, han er i beste fall en middelmådig back og mot Chelsea var han heller ikke det. Riktignok møtte han Hazard, som må regnes blant de som er nærmest Messi og Ronaldo i fotballferdigheter, men man må kunne forvente mer av en godt betalt spiller i Premier League! Selv ikke på innkast klarte han å treffe en spiller i rødt og hvitt!
Charlie Adam får lite spilletid men viste i denne kampen at det er en slik type spiller vi må bruke for å få offensivt kraft fra midtbanen. Shawx får godkjent, det samme med Muniesa som vokser seg fint inn i rollen sammen med vår kaptein. Pieters litt slurvete, men hadde ok kontroll på sin side selv om han ikke ble noen offensiv trussel. N'Zonzi var bra, Cameron brukbar men de ble for defensive. Minst en av de må høyere i banen når vi skal slå innlegg i boksen. Arnie spilte ok selv om han gjorde mest nytte defensivt og spesielt tidlig i kampen hvor han vant en del dueller. Kanskje han er på gang igjen etter 9 måneders "ferie". Walters lper som vanlig mye, denne gangen mer " i mellom" enn vanlig. Han hadde dessverre lite å by på mot et så godt lag som Chelsea. Bojan er vår beste FOTBALL spiller, som ser åpninger og rom som selv mottaker av ballen ikke visste om - en fantastisk spiller på sitt beste og det var han i perioder også mot Chelsea. Når vi skriver mai 2015 tror jeg vi kan si at vi har sett en av tidenes beste Stoke spillere i aksjon, og at han er an av årets beste kjøp i Premier League. Crouch ble fryktelig alene i denne kampen og når han da heller ikke vinner duellene eller kan skape noe på egenhånd, da blir det bare litt trist. Dette er kampen som Diouf burde startet, han som kunne utfordre Cahill og Terry på fart. Og fart er et nøkkelord i vår ferd nedover på tabellen; vi har aldri hatt så mye fart i det offensive som denne sesongen. Bare synd at vi ikke får brukt den pga skader og formsvikt; Diouf, Assaidi, Moses og Odemwinge har alle fart og andre gode offensive ferdigheter som kan dra oss oppover på tabellen.
Et par smarte bytter nå mot Everton så er vi back on track!