Stoke City vs Crystal Palace

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Crystal Palace

Innlegg -Tottal- » 19 Des 2015, 19:17

Alfie skrev:For en tilværelse det er å være Stokesupporter.

Aldri, aldri går noe på skinner.

Tenker på det samme :? Hadde det blitt tre pinner i dag, hadde vi klatret med store steg oppover tabellen og ting
hadde sett så mye lysere ut ang f.eks en Top 8 plassering. Istedenfor hender det som føles ALLTID skjer med SCFC.
Vi snubler hver gang forventningene blir store og vi kan oppnå noe ekstra. Et surt og ufortjent tap. Skuffa. Igjen.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 19 Des 2015, 19:48

Arrghhhh! Fælt tap. Gnidd inn på Boothen end. Vi er best i mye , men Palace trumfer oss i det viktigste. Å putte ballen i mål. Vi mangler en smart / svær target-man. Skaper mye og har mange muligheter når ballen er i radius 10-12 meter fra deres mållinje. Men vår notoriske goalgetter dukker ikke opp der inne. Mister litt trua på prosjekter når klokka runder 70, og da er det så vidunderlig at vi får velfortjent skåring. Stadion løftes. Men spikern i kista uteblir, og igjen er det for dårlig klarering i sluttminuttene som gir dem skåring (Wollsheid slurver i første omg 45 min). Du verden som lufta gikk ut av Boothen på 1-2.
Artig å se Arnie bruke muskler. Blir helt av sånt! Pieters er også duellsterk og en stayer.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 20 Des 2015, 00:41

Det er ikke ofte det beste laget taper fotballkamper, men her fikk vi et eksempel. Det er i store deler faktisk klasseforskjell på lagene. Men vi trenger en spiss om vi skal kjempe helt der oppe. Og jeg må gjentar igjen- når skal Hughes innse at Johnson ikke holder mål på høyrebacken?
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 20 Des 2015, 01:42

bjørn123 skrev:Det er ikke ofte det beste laget taper fotballkamper, men her fikk vi et eksempel. Det er i store deler faktisk klasseforskjell på lagene. Men vi trenger en spiss om vi skal kjempe helt der oppe. Og jeg må gjentar igjen- når skal Hughes innse at Johnson ikke holder mål på høyrebacken?

Jeg er veldig enig med deg, Bjørn, bortsett fra siste linja ;)
Jeg, for min del, synest Johnson har vært god gjennom hele sesongen. Jeg hadde ikke så store forventninger til han, ut fra det han (ikke) presterte siste tiden i Liverpool. Men han har overrasket meg positivt, og jeg synest han er en klar forsterkning på høyre-back i forhold til hva vi hadde fra før.

Men at vi ser det ulikt er det jo ingenting galt i... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 20 Des 2015, 09:27

Torstein Norevik skrev:
bjørn123 skrev:Det er ikke ofte det beste laget taper fotballkamper, men her fikk vi et eksempel. Det er i store deler faktisk klasseforskjell på lagene. Men vi trenger en spiss om vi skal kjempe helt der oppe. Og jeg må gjentar igjen- når skal Hughes innse at Johnson ikke holder mål på høyrebacken?

Jeg er veldig enig med deg, Bjørn, bortsett fra siste linja ;)
Jeg, for min del, synest Johnson har vært god gjennom hele sesongen. Jeg hadde ikke så store forventninger til han, ut fra det han (ikke) presterte siste tiden i Liverpool. Men han har overrasket meg positivt, og jeg synest han er en klar forsterkning på høyre-back i forhold til hva vi hadde fra før.

Men at vi ser det ulikt er det jo ingenting galt i... ;)

Jeg var også skeptisk ved overgangen. Han falt veldig i kvalitet siste sesong for Luverpool og fansen deres gliste nok bredt da vi overtok. Synes han slurvet mye defensivt i starten. Hans styrke er offensivt og alternativet han gir i angrepsfasen. Da er det viktig at innleggende holder kvalitet. Der synes jeg han også slet endel innledningsvis i sesongen. Men utover høsten opplever jeg at han har hevet seg i takt med laget. I allefall i den oppbyggende delen av spillet vårt som jo på alle måter har fått en ny etikett med ballbesittelse, teknikk og presisjon. Jeg har ikke stat. på andelen treff Johnson har med sine pasninger, men opplever at han bidrar bra på sin kant. Også er hans enorme erfaring en styrke. Defensivt sliter han stadig i enkelte kamper noe som vel var tilfelle i går. Dessverre! Han har jo ikke verdens mest defensive medhjelper i Shaqiri , som sjeldent faller av og støtter. Hughes må uansett etterhvert ha en plan B for høyrebackplassen rett og slett pga GJ alder. Men jeg ville ikke prioritert det i overgangsvinduet. KJØP SPISS! Når det gjelder den andre backen vår synes jeg Pieters er strålende. For det meste. Han har vært en av høstens beste etter mitt skjønn, alle 17 matcher sett under ett.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 20 Des 2015, 10:17

Enig Knut Ole. Syns også Pieters har vore glimrande så langt denne sesongen. Ein skikkeleg lagspelar som også virker å vera ein svært sympatisk person. Håper han signerer ny kontrakt snarast!
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 20 Des 2015, 10:42

gunny skrev:Enig Knut Ole. Syns også Pieters har vore glimrande så langt denne sesongen. Ein skikkeleg lagspelar som også virker å vera ein svært sympatisk person. Håper han signerer ny kontrakt snarast!

Det er igang forhandlinger (som du sikkert vet Gunnar) om nye kontrakt for Pieters og Arnie. Signer + signer. Snarest!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 21 Des 2015, 13:34

Dersom ikke Stoke skal slite med en ikke ubetydelig svakhet i forsvar fremover blir de nødt å få en bedre høyreback.
Er ikke dermed sagt at Johnson er en dårlig spiller. Kommer litt an på hvor man ligger listen. Men nå har Stoke en unik mulighet til å kjempe helt der oppe.
Dersom det er målet holder dessverre ikke godeste Johnson.
Tror bestemt Stoke leter både etter en høyreback og en spiss.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 21 Des 2015, 14:14

Er ikke enig i at Johnson er et svakt ledd i forsvaret. Han varierer i prestasjonene, men er en viktig og dyktig spiller når han har en god kamp.
Flere innlegg som har gitt scoringer, og har innemellom en del smarte pasninger.

Har nevnt at Wollscheid ikke holder nivået, og står absolutt for det enda. Typisk nok var han direkte involvert for straffesparket imot
mot Palace, og er en løs kanon i midtforsvaret IMO. Siden Cameron er skadet, ser jeg heller at det blir forsterkninger sammen med ShawX.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 21 Des 2015, 16:50

-Tottal- skrev:Er ikke enig i at Johnson er et svakt ledd i forsvaret. Han varierer i prestasjonene, men er en viktig og dyktig spiller når han har en god kamp.
Flere innlegg som har gitt scoringer, og har innemellom en del smarte pasninger.

Har nevnt at Wollscheid ikke holder nivået, og står absolutt for det enda. Typisk nok var han direkte involvert for straffesparket imot
mot Palace, og er en løs kanon i midtforsvaret IMO. Siden Cameron er skadet, ser jeg heller at det blir forsterkninger sammen med ShawX.

Uenig med Bjørn og enig med deg når det gjelder Johnson ;)

Men uenig med deg når det gjelder Wollscheid ;) Jeg er enig i at han ikke var bra i vår, og jeg var derfor noe overrasket da Hughes valgte å signerte han etter låneoppholdet. Men jeg synest Wollscheid har hevet seg voldsomt i høst og har vært blant våre beste spillere denne sesongen, og spesielt etter at Shawcross kom tilbake. Han mangler litt fart, men kompenserer stort på at han leser spillet veldig godt og derfor også har en veldig bra plasseringsevne. Og han er også sterk i dueller både langs bakken og i lufta. Så for min del har han vært en av sesongens store positive overraskelser. :)

Jeg mener også at 7 clean-sheets på de siste 10 kampene indikerer at det ikke er i forsvaret problemet ligger. Vi er blant de klubbene i PL som slipper inn minst mål, bare Arsenal, Tottenham og Man.U har sluppet inn færre.
Nei, det er en skikkelig avslutter vi mangler, og igjen er det bare å se på statistikken. Vi er det laget i PL - sammen med tabelljumbo Aston Villa - som har scoret færrest mål, og jeg tror ikke det nødvendigvis er en tilfeldighet.
Vi mangler en skikkelig goalgetter, som nærmest garanterer minimum 15 mål per sesong. For vi skaper sjanser, men har ingen skikkelige avsluttere. Diouf er kanskje den som er nærmest, han er flink til å komme til sjanser, men jeg synest han brenner for mange av de til at han ser ut til å være løsningen på problemet.

Jeg ser at Mike Pejic i The Sentinel påpeker at en Javier "Chicarito" Hernandez er det vi mangler, og han hintet vel også tidligere i år om at vi burde signere mexicaneren i sommeren som var. Han gikk derimot til Bayer Leverkusen i stedet, har stor suksess og scorer og scorer scorer der, etter å ha kostet tyskerne i overkant av 7m pund. Han er nok uaktuell nå, så kort tid etter overgangen, men det er en slik type spiller vi mangler, etter mitt syn, en som har sin spisskompetanse "i boksen" og på det å få ballen i mål.

Men jeg ser slett ikke svart på det. Vi har en knallbra spillerstall, trolig den beste vi har hatt etter Waddington-generasjonen på 70-tallet, og Hughes/Scholes/Coates synest å være innstilte på å forsterke den ytterligere. Da mener jeg at en målfarlig spiss er den neste viktige brikken i puslespillet, for å komplettere bildet av en klubb som snart er moden for nye mannjevninger ute i Europa. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest