Knallsterkt resultat borte mot ett av de mest formsterke lagene i PL.
Jeg synest vi spiller en meget god kamp og vinner helt fortjent. Southampton presser oss riktig nok en del i andre omgang, men kommer ikke til annet enn halvsjanser og Butland må knapt gjøre en skikkelig redning i hele kampen utover det rutinemessige.
Vi derimot kunne fort ha scoret både tre og fire til om vi hadde vært litt mer effektive. Shaqiri hadde to store sjanser, Afellay det samme, mens også Arnie hadde en meget stor sjanse. Og samtlige av disse kom etter godt angrepsspill og/eller glimrende kontringer av våre gutter. Samtidig gjør forsvaret en kanonjobb og Shawcross/Wollscheid begynner virkelig å bli et bunnsolid stopperpar !
De brente sjansene betyr at vi har enda mer inne. Samtidig er jo malurten i begeret at dette har vært en tendens gjennom hele sesongen og kanskje derfor ikke bare er uflaks ?

Men dette er ikke kvelden for å dvele for mye ved det. I kveld skal vi glede oss over tre poeng i en vanskelig bortekamp, der jeg tror mange ville ha vært godt fornøyd med ett.
Mange gode hos oss i dag. Bojan spilte - etter mitt syn - sin beste kamp på lenge, og både Shaqiri og Arnie var også kreative og gode. Forsvaret var solid, og jeg synest ting tyder på at Afellay også er på gang, kreativ og ofte spillbar, selv om han kanskje burde ta en liten ekstraøkt med avslutningstrening på Clayton Wood, da disse fremstår litt i veikeste laget til å gi helt godkjent.
Alt i alt meget godt fornøyd med gutta i dag