En kamp på det jevne, etter mitt syn. Vi sprudler ikke, som mot Manchester City, men har også spilt dårligere matcher enn dette.
Jeg savnet balltempo i dag, det gikk ofte litt for sakte. Samtidig så synest jeg vi fikk bekreftet det jeg oppfatter som vårt største problem, vi trenger for mange sjanser for å score mål. Personlig har jeg et litt ambivalent forhold til Diouf. Ofte et uromoment som er flink til å true bakrom med sin store fart, og da blir det gjerne farlig, og noe som gjør at motstanderne ikke bare kan pøse på fremover. Samtidig fikk vi i dag igjen bekreftet det som er mitt største ankepunkt mot Diouf, han brenner for mange 100%-sjanser til at han er en optimal løsning på spissplass. Vi har sett det før, og vi så det i kveld. Han er regelrett ikke kald nok "foran kassa".
Gode spisser vokser ikke på trær, men jeg har tidligere nevnt Austin i QPR, som ofte har vært en garantist for mange mål. En annen spennende spiller er argentineren Calleri, 21 år gammel og en "rising star" som vi var koblet mot i sommer. Nå er også klubber som Chelsea og Milan kommet på banen når det gjelder han.
Jeg for min del mener i alle fall at det er i jakten på en målhungrig spiss innsatsen må settes inn i januar-vinduet. Bakover er vi solide, til tross for et par blemmer fra Shawcross i kveld, som heldigvis gikk bra likevel. Men ingen baklengsmål i PL med Shawcross på banen igjen etter rygg-operasjonen, og 7 clean-sheets på de 9 siste kampene forteller det meste om hvordan det står til defensivt.
Og med Shaqiri, Bojan og Arnie der fremme så er en topp spiss det eneste vi mangler før vi også får tellende uttelling offensivt og ikke bare flyter på et pottetett forsvar.