Everton vs Stoke City Boxing Day 2014

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Everton vs Stoke City Boxing Day 2014

Innlegg Lilledino » 26 Des 2014, 19:09

-Tottal- skrev:En meget sterk borteseier :) Everton som forventet det førende laget, men syntes vi hang godt med.
Pieters med en helt avgjørende klarering noen minutter før slutt, og tre meget viktige poeng for å holde oss unna nedrykkstrid.
Gleder med til Stoke vs ManU ;)

Ikke for å ha malurt i begeret, men vi vet alle hvordan Stoke spiller hjemme etter en sterk borteseier..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 26 Des 2014, 19:20

En MEGET viktig seier og MH viser at han kan ta nødvendige grep når ting ikke fungerer. Bardsley som var sjokkerende dårlig mot Chelsea ble erstattet av Cameron som er bedre som back enn midtbanespiller. Crouch svak sist og erstattet med en med fart, Diouf. En lagseier uten å imponerende, men 3 poeng desidert viktigst. Og for en gang skyld bør vi vel ikke klage på dommeren :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 26 Des 2014, 19:26

Flott seier i dag! Klarer vi å følge opp mot West Brazil så kan vi virkelig få et godt nyttår! :D
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Des 2014, 20:15

Tre viktige poeng i en match hvor Stoke var flinke defensivt og hadde den nødvendige flaksen man må ha på dette nivået. I tillegg var laget mye flinkere til å praktisere direkte angrepsspill. Tenk om de kunne ha spilt like smart mot lag som kommer til Britannia også. Det ville ha ført til flere poeng.

Everton var en skuffelse og genierklærte Martinez sitter løst i stolen på Goodison nå( så fort kan det snu ), men jeg mener at Stoke var med på å gjøre de dårlige fordi laget var mye bedre defensivt organisert nå enn når de går inn med en naiv tilnærming til matchene.

Okay, Bojan er en ganske så god fotballspiller, men prinsipiell som jeg er så gir han et KJEMPEMINUS for å falle teatralsk og lure dommeren til å blåse straffe. Du er IKKE i Spania lenger, Bojan! Vel verdt å huske på neste gang en fra et motstanderlag faller lett at også Stoke har spillere av samme kaliber - dessverre. Sånt er malurt i begeret for sånne som meg som er opptatt av fair play . uavhengig av følelser for klubb.

Alt i alt en god gjennomført match hvor hele laget jobbet godt. Eneste minuset går faktisk til Begovic som virket usikker, spesielt i starten.

Mine tre beste:
Shawcross
Muniesa
Whelan

Merry Xmas! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 26 Des 2014, 20:18

Om vi fortsetter slik, nå som vi er halveis, vil vi ende på 46...

4 unna 50, som forrige sesong...Time will show..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 26 Des 2014, 22:22

Takk for julegave-poeng SCFC :-) Seier på Goodison er svært! I klasse med full pott på WHL. Everton har bra mannskap, men har surret seg bort i høst. Synes allikevel ikke det skal ta bort glansen fra denne reale arbeidsseieren på Boxing Day! Bra disposisjoner av MH. Som Svein poengterer er det fint at Crouch og Bardsley hvilte. Jeg var litt skeptisk Cameron etter litt sjanglete prestasjon mot chelski. Men som back i dag var han svært god - blant de beste på min blokk. Morsomt å se at vi fører ballen raskt framover når anledningen er der, det skapte muligheter og en rimelig åpen kamp (i alle fall en god stund). Nøytrale vil hevde vi var heldige som tok alle tre pinner siden Everton naturlig nok trykket på mot slutten, og da stod midtforsvaret suverent. Herlig Muniesa og Shawx! Denne gangen bikka flere dommeravgjørelser i vår favør (jevner seg ut?). Walters kunne fort hatt rødt, selv om jeg ikke har sett linja tydelig om han var bakerst da han hindret angrepet. Straffa var muligens billig, men Bojan hadde danset seg forbi deres forsvarsledd og det var i det minste veldig urutinert av hjemmelagets McCarthy å gå inn i kroppen til Bojan bakfra, som var innenfor 16-metern og på god vei mot kassa.
Så spørs det om vi kan klare mesterstykke å vinne to på rad. wba var en gang i tiden tre poeng i lomma. Bring 'em on!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 26 Des 2014, 22:42

Lilledino skrev:Om vi fortsetter slik, nå som vi er halveis, vil vi ende på 46...

4 unna 50, som forrige sesong...Time will show..

Vi er vel faktisk ikke halvveis før vi har møtt WBA. ;) Med tre poeng der vil vi være på 25 poeng halvveis, altså i rute for 50 poeng igjen :) Med seieren i dag har vi også levert vårt beste kalenderår (2014) siden opprykket til PL i 2008.

Det er rart hvor fort ting kan snu...For et par kamper siden var det mye fokus på at vi gikk inn i julen med mindre poeng enn noensinne etter opprykket. Et par kamper senere ligger vi i rute til å kunne tangere bestenoteringen siden opprykket. Det viser vel egentlig hvor tett det er, og hvor små marginer det er mellom suksess og det mer ordinære. ;)

Og det etter en høstsesong hvor vi har gremmet oss over mange tapte poeng - spesielt på hjemmebane - mot lag som vi bør ta mål av oss om å beseire, mens vi på den annen side har inkassert noen "bonuspoeng". ;) I så måte føyer Everton-kampen i dag seg inn i rekken av kamper hvor vi får tre poeng selv om de fleste i beste fall hadde håpet på ett. Nå gjelder det å begynne å beseire lag som WBA, QPR, Hull, Leicester, Burnley og Aston Villa også, så kan dette bli skikkelig moro..... :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 26 Des 2014, 22:53

Vi har surra bort poeng mot QPR, Hammers, Burnley, Pool og Utd

Kanskje det begynner å gå stang inn for oss nå ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Des 2014, 22:56

Evertonmanager Martinez( som selv er spansk ) kritiserer kulturen spillere fra noen land utviser i forhold til dette med filming, juks osv.:
http://www.teamtalk.com/everton/9621220/-

Jeg må dessverre si meg enig i mye her. Hadde det vært opp til meg så burde det ha vært en komitè som hadde gått i gjennom situasjonen med Bojan( og alle andre tvilsomme situasjoner i hver runde i Premier League )
Dernest burde det ha blitt en straffeutmåling. Passende straff for juks er 1-3 kamper karantene. Det hadde funket preventivt og fjernet uvesenet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 27 Des 2014, 00:54

Betaler noen kroner i året for å se Stoke på TV.
Bryr meg sjelden om å se andre lag. Desverre blir kampene som regel sendt i opptak , noe som medfører mye viderverdigheter for å unngå å få resultatet i fjeset. For eksempel må en holde seg unna nettet, Facebook , snakke med fotballinteresserte osv. Så da jeg hadde kommet meg helskinnet gjennom et juleselskap med bl.a et par fanatiske Spursfan med nettbrett og var klar foran skjermen til kl 21 var det veldig hyggelig å få resultatet rett i fleisen!
Sosekoppene i TV 2 holdt på med en oppsummering av dagens runde, en halv time forsinket.
Kjekt resultat , men er dette verdt å betale for??
Andre som har hatt samme opplevelse?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest