Stoke - Aston Villa

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Aston Villa

Innlegg Richard Prestegård » 06 Apr 2013, 20:35

Vi får håpe resultatene går vår vei i morgendagens kamper. Det aller viktigste er at Wigan ikke vinner. QPR kan godt vinne, for de tror jeg er fortapt selv med seier i morgendagens kamp. Dette kommer til å bli ulidelig spennende til siste spark på ballen er tatt...
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 06 Apr 2013, 20:40

..hvilken kveld m Laget vårt.....alt æ har i hode no passe sæ itj på trykk. Men ein ting e sikkert..VI e en nedrykks kandidat...samme ka dokk si!! å spill, å prester på den måten vi gjør i dag...ingen fornuftig kommentar..
Har nevt det flere ganger te manges undring...noen er med meg, men PULIS er ikke han rett mann for å få laget mitt på rett "kjøl"....beklager!!!..å ha rett.
Vi må kanskje innsjå at vi er i en div i dag der vi ikke trives å er ikke go nok....vondt å skriv...men sannheten er der, å kanskje vi bør start på nytt...har jo virkelig bomma med flere innkjøp, å de fleste innkjøp har ikke truffet, inn i vår spille stil.
monken
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 06 Apr 2013, 20:57

jeg husker når det ble 0-7 hjemme mot Birmingham. På Victoria Ground. Vi lå midt på tabellen lenge, men raste ned som et korthus etter dette tapet. Den gang ble det nedrykk. Fra nivå to og ned til tre. Ikke bra. Jeg ser samme mønster nå. Skal - skal ikke sparke en Waliser ? Hmm - Jeg sier Nei. Og Voddfådd det ? Fordi samme mann som fikk klubben OPP, skal få lov til å redde klubben fra å rykke ned. MEN etter denne sesongen; en STOR ryddesjau
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Apr 2013, 20:58

Richard Prestegård skrev:Det jeg føler bør være sikkert nå, er at Charlie Adam starter neste kamp mot Manchester United. Det hadde litt med taimingen i kveldens kamp, men han kommer inn og snur både publikum og spillerne til det bedre før Villa fant frem magien og Stoke resignerte. Adam kan være jokeren som snur dette i Stokes favør mener jeg!

Han var god i dag, ja.
Han begynte med en grov feilpasning og da tenkte jeg: "Shit, dette fortsetter i samme leia som før", men i dag synes jeg han viste en god del av det han kan og har vist før.
I dag synes jeg den største feilen Pulis gjorde var å starte med Shotton. Han og Cameron var horrible i dag, men bortsett fra Adam så synes jeg egentlig de aller fleste spilte langt under pari. N`Zonzi synes jeg har hatt et merkbart fall den siste tiden og Jones ble selvfølgelig ingen frelser. Jerome er klart bedre når han kommer inn etter pause, men heller ikke han har egenskaper som kan snu det og er dårlig i en-mot-en.
I dag var heller ikke forsvaret patent og både Shawcross og Wilson var slurvete og svake.

Stoke har et brukbart lag og en grei taktikk hvis den gjennomføres til punkt og prikke. Det betyr, kort fortalt, høy arbeidsinnsats og løpsstyrke, en god defensiv som begynner i midtbaneleddet, voldsomt trykk på defensive og offensive dødballer og godt vingspill både offensivt og defensivt. Mye av dette har manglet etter nyttår og spillerne må gå i seg selv.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Apr 2013, 21:11

-Tottal- skrev:jeg husker når det ble 0-7 hjemme mot Birmingham. På Victoria Ground. Vi lå midt på tabellen lenge, men raste ned som et korthus etter dette tapet. Den gang ble det nedrykk. Fra nivå to og ned til tre. Ikke bra. Jeg ser samme mønster nå. Skal - skal ikke sparke en Waliser ? Hmm - Jeg sier Nei. Og Voddfådd det ? Fordi samme mann som fikk klubben OPP, skal få lov til å redde klubben fra å rykke ned. MEN etter denne sesongen; en STOR ryddesjau

I forhold til nedrykk har jo Pulis en solid statistikk, men det kan jo være litt tilfeldig også.... :?:

Jeg lurer på hva Coates tenker for tida? Jeg leste det flotte interjuvet med Pulis før i dag, og det virker som om han og Coates deler mange verdier( jeg deler noen av de samme verdiene sjøl, det innrømmer jeg glatt ) og er virkelig gode busser. Sånn sett tror jeg faktisk Coates holder på Pulis uansett, men helt sikker er jeg selvfølgelig ikke. Heller ikke Coates kan vel være helt uanfektet av "hylekoret" rundt temaet lenger, selv om Coates pr. i dag ikke hadde vært klubbens velgjører hvis ikke Puils hadde blitt manager i 2005. Og hvor hadde klubben vært da? Jeg tipper i grenselandet Championship/League One...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 06 Apr 2013, 22:20

Morten T. skrev:Heller ikke Coates kan vel være helt uanfektet av "hylekoret" rundt temaet lenger, selv om Coates pr. i dag ikke hadde vært klubbens velgjører hvis ikke Puils hadde blitt manager i 2005. Og hvor hadde klubben vært da? Jeg tipper i grenselandet Championship/League One...

Jeg er så uendelig takknemlig for den innsatsen han har gjort de siste årene. Championship må være verdens jævligste liga å spille i, noe man kan se på lagene som rykker ned fra PL. Men TP (og PC) vil det beste for klubben, og nå ser det ut som om vi stagnerer med TP ved roret. Dårlige laguttak, taktiske disposisjoner og 1 milliard brukt på middelmådige spillere. Da må det gjøres endringer.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Apr 2013, 22:35

jørgen skrev:
Morten T. skrev:Heller ikke Coates kan vel være helt uanfektet av "hylekoret" rundt temaet lenger, selv om Coates pr. i dag ikke hadde vært klubbens velgjører hvis ikke Puils hadde blitt manager i 2005. Og hvor hadde klubben vært da? Jeg tipper i grenselandet Championship/League One...

Jeg er så uendelig takknemlig for den innsatsen han har gjort de siste årene. Championship må være verdens jævligste liga å spille i, noe man kan se på lagene som rykker ned fra PL. Men TP (og PC) vil det beste for klubben, og nå ser det ut som om vi stagnerer med TP ved roret. Dårlige laguttak, taktiske disposisjoner og 1 milliard brukt på middelmådige spillere. Da må det gjøres endringer.

Jeg vil påstå at det er vanskeligere å rykke opp av Championship enn å rykke ned fra PL.
Isolert sett så liker jeg Championship som liga godt. Ligaen er mye mer uforutsigbar enn PL og det kommersielle er ikke like vanvittig fremtredene som i PL. Kvaliteten på fotballen er dårligere, men mer genuin i Championship. Det samme går for tilskuere/supportere også.

Denne sesongen er litt make or break for lagene i PL fordi neste sesong vil det tilføres enda mer TV-penger til klubbene i PL og det gjør det økonomiske gapet mellom de to ligaene blir enda større.

Jeg er nok splitta i synet her. Ideelt sett vil jeg ha mye av det som eksisterer i de lavere ligaene og sluppet pengekjøret og bortskjemte spillere/supportere i PL, på den annen side er det fantastisk å se laget sitt konkurrere i det som går for å være verdens beste fotballiga. I sum foretrekker jeg PL, men jeg hadde gjerne sett noen forandringer i konseptet.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 06 Apr 2013, 22:49

Vi skulle hatt en Di Canio som kunne boostet laget vårt i siste del av sesongen! :lol:
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 06 Apr 2013, 23:08

Mr PULIS svar på dagens kamp:
"Pulis: Uflaks ødela igjen"
.....ingen kommentar..:-(
Pleas...my manager...å ny spillere......HJELP:-)
monken
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Apr 2013, 23:47

jørgen skrev:Vi skulle hatt en Di Canio som kunne boostet laget vårt i siste del av sesongen! :lol:

Nei, ikke han( eller noen i samme gate ), og det går vel så mye på at jeg ikke vil at en person som har gitt uttrykk for de ekstreme meningene han har gjort de siste 10-15 årene ikke bør få jobbe innenfor fotballbransjen. Jeg synes ikke man bør feie slike ting under teppet i en bransje som så til de grader bringer folk fra hele verden sammen.
Paradokset er jo at Stoke, statistisk sett og basert på ganske tung forskning rundt temaet, gjør rett hvis de velger å holde på Pulis i den situasjonen de er i nå. Etter sesongen er en annen skål. Garantier er det uansett vanskelig å gi i fotball. Til det er spillet altfor uforutsigbart( noe jeg forøvrig mener er noe av det mest fascinerende med sporten ).
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest