https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ct-3357263
"The most important thing was that we played in our DNA - an aggressive football with stamina, energy and desire.
"And of course, you have to be lucky, lucky that Stoke are in a difficult moment."
Akkurat dette med DNA, aggressivitet, stamina, energi og vilje synes jeg har vært mangelvare hos Stoke lenge - svært lenge. Crawley har det tydeligvis og slike egenskaper kan være med på å løfte et lag, og samtidig "maskere" manglende individuelle ferdigheter.
Mangeren til Crawley sier videre: "They have a good football idea but at the moment they are not working. They lost a bit of confidence and I am very happy."
Dette er jeg også langt på vei enig i( kanskje bortsett fra dette med "happy"

F.eks. er diamantformasjonen en veldig bra og ekspansiv formasjon( selv om jeg personlig foretrekker en langt mer tradisjonell og "forsiktig" 4-4-2 ), men han klarer ikke, i hvertfall foreløpig, å få dette til å funke. Trenere som Drillo og Lagerbäck er veldig flinke til å formidle og forenkle sin enorme kunnskapsbase ned til et nivå som gjør at spillerne forstår og klarer å handle i praksis. Kanskje det er her Jones svikter litt? At han ikke har de pedagogiske evnene som skal til som gjør at han klarer å sette ut i praksis det han har på tegnebrettet?