Stoke - Southampton

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Southampton

Innlegg centauri » 12 Mar 2016, 18:08

I dag er det Southampton som har den farlige 2-0 ledelsen :mrgreen:
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 12 Mar 2016, 18:12

1-2 !! Arna !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 12 Mar 2016, 18:29

Der burde Diouf putta !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Mar 2016, 19:04

Svak kamp av Stoke. 18-millionersmannen en av banens svakeste og ikke mye fungerte for de andre heller. I tillegg "hjalp" dommeren Stoke med å unnlate å blåse et krystallklart straffespark til Southampton og i tillegg gi de et helt feil rødt kort.
Southampton har et godt lag og for å vinne over dem så må man være skjerpa og skarpe. Det var ikke Stoke i dag.

Det går opp og ned med dette laget - akkurat som forventet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 12 Mar 2016, 19:06

Uproft! Rett og slett !
Jeg er overrasket at vi så ofte kaster bort første omgang. På Brit! Overrasket...les SKUFFA!!
Så gjør vi naturligvis en bedre andre omg. Men selvom det trøkkes mer på og vi eierr ball høyere er det smått med de store sjansene. De tar bortelaget seg av. I hovedsak forer vi deres duellsterke Dijk som bare får mer og mer selvtillit mot slutten av kampen.
På denne måten klamrer vi aldri oss til 6-7 plass. Noen gode resultater også en flott kamp mot chelski. Da ligger det i korta at vi SKAL skuffe!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Mar 2016, 19:36

Knut Ole skrev:Uproft! Rett og slett !
Jeg er overrasket at vi så ofte kaster bort første omgang. På Brit! Overrasket...les SKUFFA!!
Så gjør vi naturligvis en bedre andre omg. Men selvom det trøkkes mer på og vi eierr ball høyere er det smått med de store sjansene. De tar bortelaget seg av. I hovedsak forer vi deres duellsterke Dijk som bare får mer og mer selvtillit mot slutten av kampen.
På denne måten klamrer vi aldri oss til 6-7 plass. Noen gode resultater også en flott kamp mot chelski. Da ligger det i korta at vi SKAL skuffe!

Enig, dette var skuffende. Dødballer er fortsatt et stort problem for oss og det å spille hjemme er ikke hva det en gang var. Det er ikke lenger mange motstandere som reiser fra The Brit med blåmerker, ødelagt frisyre og popping av Paracet på spillerbussen hjem. Det er en villet utvikling, de fleste ser ut til å synes at det er greit, så da får det vel være det da....

Klarer vi en plass mellom 7 og 12 til slutt med DETTE mannskapet så vil jeg uansett være passe fornøyd. Skjer det så vil Stoke, ut i fra de til enhver tid rådende forutsetningene, nok en gang i klubbens PL-historie ha gjennomført en GOD sesong og Mark Hughes vil nok en gang ha gjort en GOD jobb med mannskapet han disponerer.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 12 Mar 2016, 20:28

Veldig skuffa over dagens match, men som mange andre ikke veldig overrasket. Det er liksom en naturlov som Stoke-supporter at vi skal få en midt i fleisen når vi er som høyest oppe, etter tre strake seire og en veldig god kamp på Stamford Bridge.

Etter en bra start de første 10 minuttene faller vi fullstendig sammen etter at vi får èn imot, og første omgangen er langt under pari. Sentrale spillere er helt utafor, og mest skuffet var jeg vel kanskje over Imbula som ikke lyktes med noe, etter å ha imponert stort i de første kampene han spilte for Stoke.

Bedring i annen omgang, og da Arnie scora etter bare noen få minutter hadde jeg troen på at vi kunne snu det. Men den gang ei... :?

I dag var det ingen som stod fram, og til og med Butland, som har storspilt før i år, slapp inn to mål som han på en vanlig god dag ville ha tatt.

Og Shawcross var merkbart rusten etter skadeavbrekket og virket uvanlig tafatt i mange situasjoner, og var ikke den dirigenten og sjefen i forsvaret som han pleier å være. Det skal vi vel unnskylde han litt, men spørsmålet er vel kanskje om det var nødvendig å forsere hans retur hvis ikke han var helt klar, med tanke på at vi har gjort det veldig bra de siste kampene uten han. Ikke det at jeg mener at han skal holdes ute av laget, for han er kanskje vår viktigste spiller, men i dag virket han rett og slett ikke helt klar til å returnere i første-elleveren og kanskje det burde ha vært ventet en kamp eller to før han var tilbake ? Men så er det nå en gang slik at etterpåklokskap er den aller enkleste form for klokskap å utøve... ;)

Jeg synest van Dijk var strålende i Soton-forsvaret, selv om jeg ikke likte da han overspilte - slik jeg så det - i en situasjon med Crouch i sluttminuttene. Da gav han inntrykk av at Crouchy hadde truffet han i hodet med sine lange bein, ved å holde seg til hodet og kaste seg til bakken, mens reprisene vel viste at "langemann" i verste fall traff i mage/bryst-området i den duellen.

Så fikk vi igjen demonstrert betydningen av å ha en klassespiss i sine rekker. Pellès to scoringer ut av ingenting avgjorde kampen, og viste hva som er mulig når man har en spiss som kan utrette ting på egen hånd, litt ut av det blå. En slik spiss har vi dessverre ikke i våre rekker per i dag, og det taper vi vel kanskje 10-20 poeng på om vi ser en hel sesong under ett...Det MÅÅÅÅÅ være topp prioritet i neste transfervindu, om vi så må punge ut med 20-30m pund for å sikre oss en slik spiller !
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 13 Mar 2016, 00:08

Glenn Whelan spilte i dag sin PL-kamp nummer 300 for Stoke. For få sesonger siden var det mange som mente at han ikke var god nok for Premier League og at han burde selges, men han har hatt et veldig oppsving etter at Mark Hughes overtok som manager og har de siste par årene gjort sine beste sesonger i Stoke-trøya etter at han kom til klubben i 2008. Han er i dag vår visekaptein og blir stadig oftere omtalt som vår "unsung hero".

Whelan selv gir endringen av spillestil under Mark Hughes æren for at han har spilt mye bedre enn tidligere, fordi han med denne stilen blir langt mer involvert enn før. Han mener selv at han har hatt de samme egenskapene hele tiden, men at det først er etter endringen av spillestil under Hughes at disse har fått komme til sin rett. Han mener at han derfor er blitt en enda bedre spiller under Hughes, og sier at waliseren har ført både klubben og Whelan selv til et nytt nivå.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ks-7542708
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 14 Mar 2016, 09:36

Fikk sett 2. omgang i går kveld, synes det var mye bra å bygge videre på. Er ikke sikker på om jeg kommer til å se 1. omgang om jeg får anledning ;)
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Mar 2016, 17:26

Ser at Southampton legger inn protest på det røde kortet de fikk på lørdag. Det skjønner jeg godt, for det var en åpenbar feil vurdering av dommeren:
http://www.irishexaminer.com/sport/socc ... 87541.html
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest