Veldig skuffa over dagens match, men som mange andre ikke veldig overrasket. Det er liksom en naturlov som Stoke-supporter at vi skal få en midt i fleisen når vi er som høyest oppe, etter tre strake seire og en veldig god kamp på Stamford Bridge.
Etter en bra start de første 10 minuttene faller vi fullstendig sammen etter at vi får èn imot, og første omgangen er langt under pari. Sentrale spillere er helt utafor, og mest skuffet var jeg vel kanskje over Imbula som ikke lyktes med noe, etter å ha imponert stort i de første kampene han spilte for Stoke.
Bedring i annen omgang, og da Arnie scora etter bare noen få minutter hadde jeg troen på at vi kunne snu det. Men den gang ei...
I dag var det ingen som stod fram, og til og med Butland, som har storspilt før i år, slapp inn to mål som han på en vanlig god dag ville ha tatt.
Og Shawcross var merkbart rusten etter skadeavbrekket og virket uvanlig tafatt i mange situasjoner, og var ikke den dirigenten og sjefen i forsvaret som han pleier å være. Det skal vi vel unnskylde han litt, men spørsmålet er vel kanskje om det var nødvendig å forsere hans retur hvis ikke han var helt klar, med tanke på at vi har gjort det veldig bra de siste kampene uten han. Ikke det at jeg mener at han skal holdes ute av laget, for han er kanskje vår viktigste spiller, men i dag virket han rett og slett ikke helt klar til å returnere i første-elleveren og kanskje det burde ha vært ventet en kamp eller to før han var tilbake ? Men så er det nå en gang slik at etterpåklokskap er den aller enkleste form for klokskap å utøve...
Jeg synest van Dijk var strålende i Soton-forsvaret, selv om jeg ikke likte da han overspilte - slik jeg så det - i en situasjon med Crouch i sluttminuttene. Da gav han inntrykk av at Crouchy hadde truffet han i hodet med sine lange bein, ved å holde seg til hodet og kaste seg til bakken, mens reprisene vel viste at "langemann" i verste fall traff i mage/bryst-området i den duellen.
Så fikk vi igjen demonstrert betydningen av å ha en klassespiss i sine rekker. Pellès to scoringer ut av ingenting avgjorde kampen, og viste hva som er mulig når man har en spiss som kan utrette ting på egen hånd, litt ut av det blå. En slik spiss har vi dessverre ikke i våre rekker per i dag, og det taper vi vel kanskje 10-20 poeng på om vi ser en hel sesong under ett...Det MÅÅÅÅÅ være topp prioritet i neste transfervindu, om vi så må punge ut med 20-30m pund for å sikre oss en slik spiller !