Leeds - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Leeds - Stoke

Innlegg Morten T. » 09 Jul 2020, 20:03

Per Magne skrev:Minner litt om Brann mot Bodø-Glimt. Klasseforskjell når det kommer til å behandle ballen i høyt tempo. Faktisk tror jeg også Stoke gjorde samme tabbe som Brann, forsøkte å presse høyt, men med et forsvar som ikke henger med, er det livsfarlig. Må få inn yngre raskere spillere, som kan både løpe og samtidig holde på ballen innad i laget.

Det var ikke mye smartness her nei. Ok, Leeds er veldig gode på det de gjør, men Stoke kunne ha hengt bedre med hvis de hadde organisert seg strammere. Det fungerte ok fram til Smith sin hodeløse tackling som ga straffe og mål, men etter det gikk Stoke helt opp i liminga.
Dessverre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Leeds - Stoke

Innlegg Per Magne » 09 Jul 2020, 20:07

Morten T. skrev:5-0 slutt.
Leeds imponerte, nesten som ventet. Bielsa har gjort underverker med den klubben, men Stoke var likefullt tafatte og dårlig organisert. Svak løpskraft og dårlig samhandling framover. Vi ble avslørt på tempo med og uten ball hvor Leeds var lysår bedre.
Stoke har en veldig lang vei å gå og mangler mye for å bli et topplag igjen.


Helt enig med deg Morten. Selv om jeg gjerne skulle tro at vi (om vi holder oss i Championship), skal hevde oss i neste sesong, ser jeg ikke muligheten for det med de spillerne som er i klubben nå. Til det er de for trege, og ballusikre. Sjelden de klarer å holde ballen i laget mer enn to til tre pasninger, og da går gjerne det like mye bakover som fremover.
Brukerens avatar
Per Magne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 237
Registrert: 08 Aug 2010, 21:34
Bosted: Stekervika 23, 5353 Straume

Re: Leeds - Stoke

Innlegg centauri » 09 Jul 2020, 20:07

Når vil Joe Allen var klar, igjen?
- vi har ingen på midten som kan føre ballen.

Han og Butland forsvinner vel i ferien - enten vi holder oss, eller ikke :cry:
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Leeds - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 09 Jul 2020, 20:30

Vi hang brukbart med inntil Smiths klønete tackling som førte til straffen, men i andre omgang var det klasseforskjell på lagene, da kom nivåforskjellen på spillerne klart frem.

Leeds per idag har rett og slett langt bedre fotballspillere enn Stoke, de løper mer og er raskere, de er langt bedre teknisk, de viser bedre fotballforståelse og gjør derfor bedre valg, og åpner forsvaret vårt gang på gang, enten ved kjappe kontringer eller ved kjappe kombinasjoner som våre gutter ikke greier å henge med på. De er langt mer ballsikre og bevegelige, kjappere i hodet, noe som gjør at de får en helt annen flyt i spillet med høyt balltempo, og våre gutter blir bare løpende imellom på jakt etter ballen, uten å lykkes.

Jeg våger påstanden at knapt en eneste av våre spillere - kanskje med unntak av Powell - ville ha fått plass i start-elleveren til Leeds, de er rett og slett ikke gode nok. Forsvaret vårt er en tilnærmet katastrofe, der Baath og Chester er så trege at de ikke evner å henge med når det begynner å gå fort.

Enig med Per Magne, vi må satse på yngre, sultne spillere med fart, teknikk, ballsikkerhet og utviklingspotensiale, og som faktisk evner å gjøre noe mer med ballen enn bare å pælme den av gårde raskest mulig og lengst mulig. Typer som Collins (selv om akkurat han ikke er noe lyn, men har andre kvaliteter), Campbell, Souttar, Verlinden og Oakley-Boothe. Og ikke spillere på feil side av 30 og karrieremessig langt "over the top", som Baath, Chester, Vokes og Ward.

For egen del ser jeg også veldig gjerne spillere som Bauer og Afobe tilbake, som begge - etter mitt syn - er langt bedre spillere enn de vi har i tilsvarende posisjoner, kanskje med unntak av Campbell på spissplass, som har vært god etter at han fikk sjansen.

Rekrutteringen de siste par sesongene har vært en katastrofe, der spillere som har forsvunnet hovedsaklig har blitt erstattet av spillere av langt dårligere kvalitet. Vi har vel hentet inn to hele 11-ere etter nedrykket. Hvor mange av disse kan vi med hånden på hjertet si har styrket oss ? Flere av de som ble hentet inn er jo også allerede forsvunnet igjen fra klubben, ikke lenge etter at de ble hentet inn. Det er vel knapt nok noen bekreftelse på at de har lykkes ?

Nå blir det ekstremt viktig å få tre poeng mot Birmingham, som heldigvis er av en helt annen kvalitet enn Leeds. Nå handler det kun om å berge plassen, slik at O´Neill kan få litt pusterom til å bygge "sitt" lag. Jeg har fortsatt veldig god tro på han, og vi har hatt en solid oppsving under hans ledelse. Men han sliter fortsatt med et mannskap i hovedsak hentet inn av Rowett og Jones, og gjør sitt beste med det mannskapet han har til rådighet.

Jeg håper og tror at han vil gjøre betydelige endringer i spillerstallen. Idag har vi for mange spillere som ikke holder nivået. Da kan det igjen bli moro å være Stoke-supporter. I øyeblikket er det dessverre lite å glede seg over...
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Leeds - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 09 Jul 2020, 22:18

Så kampen på en pub i Sogndal med sønn og barnebarn som er ihuga Leeds fans. En trist opplevelse...… Jeg har sett mange Leeds kamper i år, og har også sett de bedre enn det de var i dag - selv andre omgangen! Forskjellen sportslig mellom Leeds og Stoke er enorm, de rykker nok opp - vi skal opp noen hakk for ikke å havne i glemselen i League One!
Dagens kamp åpnet sånn passe for oss, Leeds kunne tatt ledelsen etter 28 sekunder! Og den hodeløse og fullstendig unødvendige tacklingen av Tomme Smith rett før pause var et soleklart straffespark. Og straffe i mot er mål, hver eneste gang. Noen i Stoke eller fotball England MÅ da snart lære Butland at hvis han legger seg ned til en av sidene vil ballen trilles på motsatt side, som da skjer hver bidige gang - err'e muli'!. Andre omgang var spill mot et mål og vi var vel heldige som slapp med 5. Litt usikker på taktikken med Vokes som ensom spiss. Det ble noen nb høye baller fremover men hvor skulle han heade de...….McClean og Campbell var jo opptatt med å dekke rom hjemover. Leeds sto og står alltid høyt, vi burde vel heller hatt en bakromspiss (Campbell).
Nå er det å slikke sårene, gi spillerne et hardt tupp i ræva og så må de møte opp mot Birmingham på søndag!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Leeds - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 10 Jul 2020, 00:23

Torstein Norevik skrev:Rekrutteringen de siste par sesongene har vært en katastrofe, der spillere som har forsvunnet hovedsaklig har blitt erstattet av spillere av langt dårligere kvalitet. Vi har vel hentet inn to hele 11-ere etter nedrykket. Hvor mange av disse kan vi med hånden på hjertet si har styrket oss ? Flere av de som ble hentet inn er jo også allerede forsvunnet igjen fra klubben, ikke lenge etter at de ble hentet inn. Det er vel knapt nok noen bekreftelse på at de har lykkes ?

O’Neill hintet vel om det samme i intervjuet etter kampen i dag, der han gav uttrykk for at klubbens situasjon ikke avspeilet de investeringene som var gjort. Han påpekte at dette skrev seg langt tilbake, til før han overtok, og han legger vel ikke skjul på at han mener at klubben ikke har fått igjen for de store investeringene som ble gjort på nye spillere etter nedrykket.

Det er vel vanskelig å være uenig med han i det...

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ke-4312671
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Leeds - Stoke

Innlegg Morten T. » 10 Jul 2020, 09:59

Den korte analysen til O`Neill etter kampen i går treffer veldig godt, synes jeg:
https://www.stokecityfc.com/news/2020/j ... ssessment/

Som meg sjøl så fremhever også O`Neill løpskraften, tempoet, den fysiske slagkraften og det kollektive hos Leeds:
“And in the second half we just couldn’t deal with the running power of Leeds and we couldn’t deal with the physicality to be honest. We lost too many duels all over the pitch; individually we couldn’t compete the with the tempo they played at collectively.

“Our only saving grace is that we won’t play a team of that calibre between now and the end of the season.”


Det viktif\gste nå er å ikke gå i kjelleren, men heller forsøke å ydmykt lære av folk som kan sin fotball( Bielsa er forbildet til mange topptrenere i verden og er selv etter mitt syn en av de aller beste selv om mye av det han har gjort har vært RELATIVT SETT bra uten å få bekreftelse i form av mange pokaler ) og forsøke å trekke til seg noen av elementene i den visdommen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Leeds - Stoke

Innlegg -Tottal- » 10 Jul 2020, 17:09

Fortjener dette laget en plass på Nivå II ?
Det skjer mange spesielle resultater i Champions League, veldig ofte er det både 4-0 og 5-0 for hjemmelaget, deretter en smell med stortap i neste kamp.
Er ikke lett å bli klok på dette Stoke laget, er nesten trist at poengtrekk for Wigan kan være redning for å unngå nedrykk.
BTW - må innrømme at jeg sliter med å akseptere den ekstreme fallhøyden denne klubben har hatt på så veldig få år. Det skal nesten ikke være mulig, men slik
er jo faktisk realitetene. Savner ikke tia Stoke hadde for rundt 20 år siden, men dette kan bli en reprise.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron