Nottingham Forest-Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Nottingham Forest-Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 10 Nov 2018, 19:58

Plusser og minuser med denne kampen.

For å ta det positive først, så er det bra at vi styrer kampen på bortebane mot et av de antatt bedre lagene i divisjonen, og fremstår som et klart bedre lag enn Nottingham, som også har vært nevnt blant opprykksfavorittene.

Det er også positivt at vi bare har sluppet inn to mål på de siste syv kampene, og åpenbart har fått ordnet en del i de bakre rekker, som tidligere lakk som en sil, selv om vi heller ikke skal underslå at vi flere anledninger har blitt reddet av en fantastisk Jack Butland. Men klar bedring likevel i det defensive arbeidet.

Men det har åpenbart gått utover det offensive spillet. På de fem siste kampene har vi kun scoret to mål. Det har kun gitt seks poeng på de fem kampene, selv om disse også har inneholdt tre "clean sheets". Det er altfor lite for et lag med opprykksambisjoner, og viser at det ikke er nok i seg selv å tette igjen bak, det må også scores riktig vei og vinnes en del trepoengere for at det skal monne. Hvis ikke vil vi forbli rundt midten av tabellen, og det er vel ikke det vi har ambisjoner om ?

Jeg stiller fortsatt spørsmål ved Rowetts disponeringer. Vi er mange, også her på forumet, som ikke begriper hvorfor Bojan ikke får spille mer. Han er vår mest kreative spiller, men får nesten ikke sjansen til å vise seg frem. De kampene han har kommet inn, har vi - nesten uten unntak - virket langt friskere etter at han kom innpå, likevel får han ikke spille.

I dag presterer Rowett å hive innpå Diouf fra start, en spiller som knapt har vist noe som helst hele sesongen (og heller ikke forrige sesong eller sesongen før der), og det etter at han har vært ute flere uker med skade. Likevel kastes han rett inn igjen på laget så snart han er skadefri, og presterer null og nothing, og er mer eller mindre usynlig hele den tiden han er med.

Deretter setter han innpå Clucas, som også har vært ute med skade siden i sommer, mens Bojan blir sittende på benken.

Vi hentet Adobe for 15m pund i sommer. Og "alle" vet at han var kjøpt inn for å være den "goalgetteren" vi har manglet i mange sesonger. Hva skjer ? Jo han blir stadig vekk liggende helt alene på topp, uten særlig støtte, og får av den grunn ikke utnyttet sine beste egenskaper. Afobe er en bakromsspiss, men han får jo aldri baller å jobbe med i bakrommet, fordi pasningene der aldri kommer. Fordi det blir for stor avstand til midtbanespillerne, og fordi hverken Allen, Etoba eller Woods er spillerne som kan åpne forsvaret med en genial pasning som setter ut alle, slik Bojan er i stand til i sine gode stunder.

Det er bare å innse at Bojan ikke er Rowetts type spiller, og derfor er vel også Bojans fremtid i Stoke høyst usikker. Veldig synd, og jeg synes det er ubegripelig at en manager - som tjener en formue på å få maksimalt ut av mannskapet han har til rådighet - ikke evner å se det samme som store deler av fansen mener, at en spiller som Bojan kunne ha vært en nøkkelspiller gitt at han fikk tillit og spilletid. Det får han dessverre ikke under Rowett.

Det er kanskje ennå tidlig å felle noen dom over Rowett og hans prosjekt, men det er ikke til å stikke under en stol at han så langt må sies å ha mislykkes. Han var hentet inn for å føre Stoke tilbake til Premier League ved første korsvei, og han jobber under et langt bedre budsjett enn de fleste av sine konkurrenter.

Likevel er resultatene langt under forventet, vi vaker litt under midten på tabellen, og vi nærmer oss halvspilt sesong. Og så lenge han velger å spille på den måten han gjør nå får han - etter mitt syn - ikke det beste ut av mannskapet. Vi spiller for så vidt bra, slik som i dag, men vi mangler "the cutting edge" og skaper for lite sjanser. Det tror jeg har mye med spillestil og taktiske valg å gjøre, ved at vi veldig ofte blir liggende for dypt i kampene, og derfor ikke greier å produsere sjanser selv om vi kontrollerer spillet. Og han velger feil spillere.

Jeg håper han "proves me wrong", men så langt har dessverre Rowett vært en stor skuffelse. :( Jeg beklager å måtte si det, for jeg hadde i utgangspunktet stor tro på han, og var veldig fornøyd da han ble ansatt. Det var kanskje ikke uten grunn likevel at - i alle fall deler av - Derby-fansen ikke var så fryktelig lei seg da han forlot klubben i sommer. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nottingham Forest-Stoke City

Innlegg centauri » 10 Nov 2018, 23:05

Enig i alt :)
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron