Swansea vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Swansea vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 22 Apr 2017, 23:44

Torstein Norevik skrev:Jeg skjønner heller ikke hvorfor Hughes har endret på et opplegg han hadde suksess med de første årene. Og i forlengelsen av det kan jeg heller ikke skjønne at noen på ramme alvor kan mene at det som Hughes har holdt på med siste året - og den retningsendringen han har gjort - har vært mer positivt og mer vellykket for klubben enn det han gjorde de to-tre første sesongene.

Akkurat dette sliter jeg litt med å forstå, kanskje mest fordi jeg er uenig i premisset. Jeg mener ikke at Hughes har hatt "suksess". Jeg mener at han har gjort en helt okei jobb - sett over tid.
Går vi i gjennom Hughes sine tre første sesonger så har de stort sett vært jevne poengmessig, i forhold til scorede og innslupne mål og, ikke minst, plasseringsmessig.

Jeg vil heller snu på det og si at Hughes ikke har endret nok og at han har hentet noen spillere som ikke har levert - over tid - som han sannsynligvis forventet. Og for å være helt ærlig så forstår jeg heller ikke hva han har endret så drastisk.
OK, han har kasta ut manges kjæledegge Krkic, men ut i fra det han har prestert en god stund så var det helt forståelig. Jeg er heller av den mening at måten Stoke har spilt på har sine begrensninger og at måten å spille på blir mer og mer utdatert og ganske så håndterlig for mange av motstanderne etter hvert. De har rett og slett gjennomskuet Stoke sin måte å spille på.
Da er ikke problemet at Hughes har gått bort fra noe han sysla med for 2-3 år siden. Problemet er, slik jeg ser det, at han ikke er pragmatisk nok til å forandre underveis i kampene eller i forkant av kampene. Det virker rett og slett som om det er få verktøy i kassa hans.

En god manager forstår at du må angripe Chelsea og Manchester City annerledes enn Hull og West Ham, men for meg så fremstår Stoke veldig naive mot de såkalte topplagene og veldig omstendelige mot de såkalte bånnlagene. Jeg mener det i hovedsak skyldes den retningen Hughes valgte for flere år siden, noe som sakte men sikkert har ført til svakere forsvarsspill og et angrepsspill uten tempo. Jeg synes også det er ganske beskrivende når lagets keepere( Butland og Grant ) fremstår som lagets beste spillere de to siste sesongene.

Problemene vi ser pr. dato har vedvart i snart en og en halv sesong. For meg er ikke utviklinga uventet og jeg mener at den skyldes bevisste valg tatt over tid.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Swansea vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 22 Apr 2017, 23:49

centauri skrev:
erodsa@broadpark.no skrev:Må innrømme jeg ikke vet hva som foregår,men fikk opp noe om at maks tre innlegg var det maksimale...hmm...har DU opplevd det noen gang?


Ja, jeg fikk beskjed en gang at det var max 3 siteringer på et innlegg. Slapp av ;)

He-he, ja, det er ikke slik at det sitter noen skikkelig bitre busemenn og siler ut innlegg som man evt. ikke liker. Dette er noen tekniske greier som gjelder oss alle.
Tror for øvrig noe av det samme gjelder såkalte "smileytegn". Der har jeg for øvrig en policy på jobb: Legg inn smileystegn i alle mailer til folk under 30, hvis ikke så tror dem at du er forbanna på dem, men legg aldri inn smileystegn til folk over 60, da blir de forbanna fordi man fremstår som uprofesjonell... :D :mrgreen:

Ellers enig, å slappe av funker mot det meste. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Swansea vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 23 Apr 2017, 09:17

erodsa@broadpark.no skrev:men å begynne å rakke ned på håndballen viser litt mangel på forståelse på hva som har foregått i fotball -europa de siste 10-15 årene...Om du ser til land som Spania ,Tyskland og Frankrike har de fleste storklubbene der alliert seg med håndballklubbene på herresiden ,og har fått impulser fra dem som er gullverd ,både når det gjelder måten å angripe på ,forsvare seg på, og ikke minst på faste situasjoner...

Dette kunne jeg ha tenkt meg å lære mer om. Hvor finner man informasjon om at en slik innhenting av impulser har funnet, eller finner, sted blant de fleste storklubbene i disse tre nasjonene de siste 10-15 årene?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Swansea vs Stoke City

Innlegg vegar56 » 23 Apr 2017, 09:52

mfkpotter skrev:Akkurat nå så er det ingen god tid å være Stoke supporter,

Helt uenig, vi ligger midt på tabellen i Premier League, hvor var vi for 10 år siden ? For 15 år siden ?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Swansea vs Stoke City

Innlegg Rune » 23 Apr 2017, 10:01

Enda en svak kamp av Stoke...savner ledelse fra MH. Hvor er engasjementet!? Virker som han ikke klarer å gi spillerne den rette innstilling til kampene. Swansea ville virkelig vinne denne kampen, vi virket helt passive og uten tro på seier. Tror mye må gjøres før kampstart ift mindset, mentale forberedelser....mye sitter mellom øra! Enig med mange ift laguttaket, savnet Ramadan, Diouf og Muniesa...Butland i mål forsåvidt greit, tror ikke Grant hadde gjort noen forskjell idag.
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Swansea vs Stoke City

Innlegg gmel » 23 Apr 2017, 11:24

vegar56 skrev:
mfkpotter skrev:Akkurat nå så er det ingen god tid å være Stoke supporter,

Helt uenig, vi ligger midt på tabellen i Premier League, hvor var vi for 10 år siden ? For 15 år siden ?

Forventer at vi holder oss i PL, rundt midten, kanskje med en 6. plass og en cupfinale i ny og ne.
Lag som kjørte over oss for noen sesonger siden har rykket ned, noen kommer ikke opp på lenge, kanskje aldri....
Det skal mer til enn noen dårlige kamper for å få meg til å gi opp, dessuten blir gleden ekstra stor når det går godt.
Se på Manure, der er de sure for en tredjeplass.....kjøper for milliarder og gremmes over hver uavgjort kamp.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Swansea vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 23 Apr 2017, 14:17

gmel skrev:
vegar56 skrev:
mfkpotter skrev:Akkurat nå så er det ingen god tid å være Stoke supporter,

Helt uenig, vi ligger midt på tabellen i Premier League, hvor var vi for 10 år siden ? For 15 år siden ?

Forventer at vi holder oss i PL, rundt midten, kanskje med en 6. plass og en cupfinale i ny og ne.
Lag som kjørte over oss for noen sesonger siden har rykket ned, noen kommer ikke opp på lenge, kanskje aldri....
Det skal mer til enn noen dårlige kamper for å få meg til å gi opp, dessuten blir gleden ekstra stor når det går godt.
Se på Manure, der er de sure for en tredjeplass.....kjøper for milliarder og gremmes over hver uavgjort kamp.

Et bra perspektiv, gmel.

Jeg er av den mening at sett over tid så bør Stoke være en klubb som ser seg fornøyd med fremgang etter prinsippet "to-skritt-frem-og-ett-tilbake".
Problemet med å forsvare det synet begynner først og fremst når man står midt opp i noe.
Er resultatene gode en periode så kan det være vanskelig å se for seg at det treet ikke kommer til å vokse inn i himmelen - der og da.
Er resultatene svake en periode så kan det være vanskelig å heve blikket og se at klubben tross alt har hatt en positiv utvikling sett over tid - der og da.

Fotballen er veldig rar på det området, for mange er det enten eller og nesten aldri noe midt i mellom. Det er himmel eller helvete. Det er ikke mange bransjer jeg kjenner til hvor kravet om at resultater skal komme kjapt er like stor som i fotballen. Allerede etter en spilt serierunde så finnes det folk som på ramme alvor begynner å snakke om nedrykk eller gull.
For all del, jeg synes det er helt greit at supportere har friheten til å ytre sin misnøye eller evt. at de er fornøyd, men mitt inntrykk er at de beste og flinkeste klubbeierne/lederne klarer å se forbi den kakofonien og "stay levelheaded" når det blåser som verst. De beste klubbeierne lar fornuft, og ikke i like stor grad følelser styre beslutningene, ikke helt ulikt som i næringslivet for øvrig.
Tenk bare hva som hadde skjedd med Manchester United hvis lederne der hadde hørt på det overveldende flertallet av supportere på begynnelsen av 90-tallet som ville ha Alex Ferguson sparket ut som manager? Jeg lurer på hva de kritiske supporterne tenker i dag, eller kanskje aller mest om de tenker på det i det hele tatt. Jeg er i hvertfall helt trygg på at de ikke nevner til en levende sjel at de var sterke tilhengere av å gi skotten sparken på Old Trafford. En god del fotballsupportere har det med å feie under teppet de sterke meningene de har hatt - hvis de viser seg å ikke slå til...

Her er for øvrig en interessant artikkel om mekanismene som skjer hos en del fotballsupportere og nok en gang er det disse forventningene som noen skrur sammen i sitt eget hode som kan sies å være "problemet":
https://www.nrk.no/ostfold/xl/motgangss ... 1.13189737
Spørsmålet her må bli om man skal velge å låne øre til de som beskriver for eksempel en 13. plass i PL som en "katastrofe" eller "krise", eller om man heller velger å se på at konkurranseforholdene er såpass tøffe at man bare aksepterer at slike plasseringer - i det lange løp - vil komme i ny og ne?

Jeg vil også henvise til Championship. For et kobbel med potensielt store/gode klubber som ligger der! Aston Villa, Newcastle, Derby, Blackburn, Wigan, Sheffield Wednesday, Derby, Wolverhampton, Nottingham Forest, Leeds, Birmingham, Huddersfield, Norwich, Ipswich og Preston er alle klubber med mer velfylte premieskap enn Stoke.
Går vi enda lengre ned finner vi potensielt gode klubber som Charlton, Bolton, Sheffield United, Coventry, Blackpool, Luton og Portsmouth.

Konkurransen er m.a.o. hard og nåløyet er trangt.

For å vurdere gårsdagens innsats mot Swansea så har alt det forannevnte liten eller ingen verdi, men det hele koker ned til om man setter pris på noe som er skapt over tid eller om man er mer tidsriktig og kun setter pris på umiddelbar tilfredsstillelse.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Swansea vs Stoke City

Innlegg vegar56 » 01 Mai 2017, 14:08

Port Vale rykket ned til nivå 4, sammen med en gammel storhet fra tippekampenes tidlige dager, Coventry City. Ingen er for gode til å rykke ned.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron