Stoke - Burnley

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Burnley

Innlegg centauri » 03 Des 2016, 19:13

Nok en trygg og god kamp av Grant :D
Solide saker hver kamp :D
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Stoke - Burnley

Innlegg Torstein Norevik » 03 Des 2016, 23:48

Tre nye poeng mot en ikke altfor imponerende motstander tar vi veldig gjerne med oss. :) Det betyr at vi har kapret 16 poeng av 21 mulige på de 7 siste kampene mot "overkommelige" motstandere, og bare et feilskjær mot Bournemouth ødela for en helt fantastisk statistikk.

Målene i dag var førsteklasses, glimrende avslutninger fra Walters og Muniesa etter like glimrende angrepsspill i opptakten til scoringene. Slikt liker vi ! :D

Kampen sett under ett var vel kanskje ikke like strålende, selv om vi har god kontroll. Veldig bra innimellom, mens andre deler av kampen var mer på det jevne. Slik sett var nok førsteomgangen mot Watford langt bedre enn dagens kamp, men pytt, pytt, vi var bra i dag også.

Martins Indi imponerer igjen, og har virkelig styrket våre bakre rekker. Og sant å si så har jeg ikke savnet Shawcross i de to siste kampene, noe jeg aldri hadde trodd at jeg noen gang skulle komme til å si. Men Martins Indi og Muniesa har fungert meget bra i tospann, og i det hele tatt fungerer forsvaret nå veldig bra, godt støttet opp av en meget solid keeper i Grant.

På midten synest jeg Imbula er best i dag, og viser ved flere anledninger hvorfor vi gravde dypt i lommeboken for å signere han for snart ett år siden. Walters jobber som alltid som en galeislave, og var også god i dag, som han var det sist mot Watford.

Men Hughes har nå et dilemma foran Arsenal-kampen. Skal han holde fast ved de 11 som har startet de to siste kampene, som har gitt 6 poeng og to "clean sheets", under mottoet "never change a winning team" eller skal han gjøre endringer og ta inn igjen to av våre antatt beste spillere, Shawcross og Allen, i start-elleveren mot "The Gunners" ?

Ja, sannelig om jeg vet. Det er uttrykk som heter "don`t fix it if it`s not broken". På den annen side spørs det om karer som Muniesa og Walters vil fungere like bra når de møter stjernegalleriet til Arsenal, som de har gjort mot motstandere som Watford og Burnley. Det er vel ikke nødvendigvis noen automatikk i det, og for egen del må jeg si at jeg vil finne det merkelig om Joe Allen starter på benken i den kampen.

Vi innleder desember med 9. plass. Det er utrolig sterkt med tanke på den elendige starten vi hadde på sesongen. Så skal vi ikke glemme at vi denne måneden skal ha bortekamper mot knallsterke lag som Arsenal, Liverpool og Chelsea. Det blir knalltøft og lukter 0 poeng. Da skal vi nok være veldig glade for at vi kan ta med oss 16 poeng fra de 7 siste kampene inn mot disse oppgjørene... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Burnley

Innlegg Knut Ole » 04 Des 2016, 01:00

Torstein rakk å gjøre en meget god oppsummering. Så jeg sier meg stort sett veldig enig. Første omgang i dag (minus de første 7-8 min.) var meget bra. Gutta kjørte gode og raske overganger. Kombinerte fikst på kantene, unngikk å gå i fella på trange flater i angrepsfasen og både tempo og presisjon var bra. Etter litt famlende start funka det defensive solid også, med vårt nykomponerte stopperpar i spissen. M.Indi er en herlig bauta mens Muniensa er en annen spillertype. Jeg har vært engstelig for å se han feile en gang eller to i løpet av matchene han har spilt, men nei da. Han spiller så flott og vakkert!
Fotball er spill og motspill. Burnley kom ut som et helt annet lag i 2.omg. Ikke det at de skapte veldig mye store muligheter (kred til vår defensive linje), men de var mer aggressive, presset høyere - rett og slett irriterende, var de. Det ble ikke bedre av at to av våre kreative offensive breddeholdere måtte ut etter 60 og 71 min. Men vi stod han av og kunne ha spikra kista med ytterligere en gåll.
Skåringene i dag var bare fantastiske! Shaqiri er leken før 1-0 og Diouf er strålende i løpet sitt og presisjonen på innlegget. Walters avslutning er syk følsom og teknikk av ypperste klasse. Ikke mye traktor over den, Johnny. Så var det Arnies tur på motsatt side. Han herjet med Flanno - Flanagan og legger 45 graders innlegg presisf forbi deres førsteforsvarer og på lissa til Muniensa. Men målet er IKKE ferdigskåret. Det krever teknikk og god utførelse å holde ballen langs- / meteren over gresset og samtidig utenfor målmannens rekkevidde. Det fikser Muniensa, som dermed feirer sitt første mål i PL - strålende glad som en spansk solstråle.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Burnley

Innlegg mfkpotter » 05 Des 2016, 13:24

Med programmet som venter Stoke i desember, så var tre poeng alfa og omega i denne kampen. Som vanlig så spiller ikke Stoke sin beste kamp når de møter svakere lag på hjemmebane. Det ble skapt få målsjanser, men heldigvis så var gutta i det effektive hjørnet. Det som nå skaper mest bekymringer fremover, er skadesituasjonen. Det finnes ingen forsvarsspillere på benken, og med kjempen Indi sannsynligvis ute i et par uker, så blir det vanskelig å sette sammen et bra forvar. For øvrig veldig synd at Barnes slapp unna det røde kortet, etter den stygge albuen mot Indi. Med Shawcross og Cameron ute, så er det liten tvil hva Hughes bør handle inn i januar. En midtstopperbauta er hva Hughes bør kjøpe inn, sammen med en sabla god keeper.

Hvis skadesituasjonen er at Shawcross, Indi og Cameron er ute mot Arsenal, så kan det bli en fæl opplevelse. Ser absolutt ikke bra ut hvis det for eksempel blir Muniesa og Pieters i midtforsvaret.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke - Burnley

Innlegg Lilledino » 05 Des 2016, 20:10

Gode vurderinger...

Jeg er fortsatt tilhenger av : Never change a winning team, men en må også vurdere om en skal gjøre endringer og tilpasse oss motstanderen.

Også enig om at jeg ikke akkurat savner Shawcross, spesielt hans spillestil innenfor egen 16 meter.
Uansett, det er godt å "fete " oss opp med noen poeng, når vi kanske går mot en mager desember med sterke motstandere. Men vi må ikke legge oss på defensiven, for i årets PL slår alle alle.

Vi kommer til å overraske Arse på lørdag, banna bein !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Burnley

Innlegg Richard Prestegård » 07 Des 2016, 18:07

mfkpotter skrev:Med programmet som venter Stoke i desember, så var tre poeng alfa og omega i denne kampen. Som vanlig så spiller ikke Stoke sin beste kamp når de møter svakere lag på hjemmebane. Det ble skapt få målsjanser, men heldigvis så var gutta i det effektive hjørnet. Det som nå skaper mest bekymringer fremover, er skadesituasjonen. Det finnes ingen forsvarsspillere på benken, og med kjempen Indi sannsynligvis ute i et par uker, så blir det vanskelig å sette sammen et bra forvar. For øvrig veldig synd at Barnes slapp unna det røde kortet, etter den stygge albuen mot Indi. Med Shawcross og Cameron ute, så er det liten tvil hva Hughes bør handle inn i januar. En midtstopperbauta er hva Hughes bør kjøpe inn, sammen med en sabla god keeper.

Hvis skadesituasjonen er at Shawcross, Indi og Cameron er ute mot Arsenal, så kan det bli en fæl opplevelse. Ser absolutt ikke bra ut hvis det for eksempel blir Muniesa og Pieters i midtforsvaret.


Heldigvis kan det se ut som om Martins Indi blir klar til kampen mot Arsenal, men Zorro-maske til og med. Det trengs, for hvis Shawcross og Cameron er ute (begge usikre), er det veldig tynt med forsvarsspillere.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron