Hull vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Hull vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 23 Okt 2016, 10:35


Hmmm, minner litt om den legendariske overgangen til Lillestrøm-spiller Bård Bjerkeland som ble solgt til Tyskland og som ble overrasket over at de ikke snakket norsk der. Han kom vel skuffet tilbake til gamlelandet etter en snau måned...

Jeg mener at når man casher ut et bruttonasjonalprodukt for et U-land for ÈN spiller så bør det meste være på stell når han ankommer. En spiller med den prislappen bør kunne gå rett inn på laget og forsterke umiddelbart og alle bakgrunnssjekker i forhold til språkferdigheter, helse osv. bør være foretatt slik at faktisk alt er i orden og forutsetningene er lagt til grunn for meget gode prestasjoner jevnlig på et høyt nivå. Det er nesten et minimum av hva man bør forlange av en spiller som har kostet klubben over en kvart milliard norske kroner - bare i overgangssum.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hull vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 23 Okt 2016, 15:57

Morten T. skrev:

Hmmm, minner litt om den legendariske overgangen til Lillestrøm-spiller Bård Bjerkeland som ble solgt til Tyskland og som ble overrasket over at de ikke snakket norsk der. Han kom vel skuffet tilbake til gamlelandet etter en snau måned...

Jeg mener at når man casher ut et bruttonasjonalprodukt for et U-land for ÈN spiller så bør det meste være på stell når han ankommer. En spiller med den prislappen bør kunne gå rett inn på laget og forsterke umiddelbart og alle bakgrunnssjekker i forhold til språkferdigheter, helse osv. bør være foretatt slik at faktisk alt er i orden og forutsetningene er lagt til grunn for meget gode prestasjoner jevnlig på et høyt nivå. Det er nesten et minimum av hva man bør forlange av en spiller som har kostet klubben over en kvart milliard norske kroner - bare i overgangssum.

Enig. Her er det tynne bakgrunnsjekker som er gjort...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Hull vs Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 25 Okt 2016, 18:06

Nja, nå skal det vel sies at Imbula på sitt beste er VELDIG god. Vi som husker bortekampen mot Chelsea sist sesong fikk se en Stoke spiller som var banens gigant. Han hadde flere gode kamper men det buttet i mot da hele laget sleit på vårparten. Starten i år var en katastrofe og det virker som en fornuftig løsning av MH å sette han på tribunen. MEN, han skal selvfølgelig tilbake på banen så snart han er i form igjen.
Nå er vi jo alle høyt opp igjen og MH får skryt for laguttak og taktikk. Utrolig hvor fort ting snur! Jeg var tilstede på Bet mot Sunderland og synes det meste var positivt, selv om Søndre Land var et usedvanlig dårlig fotballag! Det samme må sies om Hull, men det er jo også vi som gjør de andre dårligere, som ManCity og Spurs gjorde med oss tidligere i sesongen. Fortsatt er jeg skråsikker på en plass på den øverste halvdelen av PL tabellen, men jeg håper jo på et par forsterkninger i januar. Vel så viktig synes jeg det er å blir kvitt noe daukjøtt, det er for mange spillere som er godt over middagshøyden som "sperrer" plassen til yngre spillere som det tross alt finnes en del av med talent i klubben. Gooooaaaarrrnnnnn Stoke 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Hull vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 26 Okt 2016, 12:08

Svein Nilsen skrev:Nå er vi jo alle høyt opp igjen og MH får skryt for laguttak og taktikk.

Ja, det er utrolig hvor fort stemningen snur i fotball - begge veier. Et par okei kamper mot svak motstand er nok til å viske ut erindringen om en forholdsvis lang rekke med svake prestasjoner og resultater. Et par svake matcher og det snakkes om nedrykk...

Fotball er helt klart kortidshukommelse og ferskvare for mange, men hvis vi hadde løftet blikket og skuet litt tilbake og benyttet et mye uttalt ord de siste årene, nærmere bestemt ordet "tendens", så bør faktisk jobben til Hughes på gamle Britannia Stadium henge i en svært så tynn tråd, vel og merke hvis Coates gjør som mange andre klubbeiere, noe jeg tviler sterkt på at han kommer til å gjøre basert på hvordan han har handlet før.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hull vs Stoke City

Innlegg vegar56 » 26 Okt 2016, 17:08

Morten T. skrev:så bør faktisk jobben til Hughes på gamle Britannia Stadium henge i en svært så tynn tråd, vel og merke hvis Coates gjør som mange andre klubbeiere, noe jeg tviler sterkt på at han kommer til å gjøre basert på hvordan han har handlet før.

Og takk for det, her skal ikke skiftes manager like ofte som man skifter skjorte. Coates skiftet ikke ut Pulis før han var sikker på å få den mannen han ville ha, og han kommer ikke til å skifte ut Hughes heller med det første.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Hull vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 26 Okt 2016, 19:54

vegar56 skrev:
Morten T. skrev:så bør faktisk jobben til Hughes på gamle Britannia Stadium henge i en svært så tynn tråd, vel og merke hvis Coates gjør som mange andre klubbeiere, noe jeg tviler sterkt på at han kommer til å gjøre basert på hvordan han har handlet før.

Og takk for det, her skal ikke skiftes manager like ofte som man skifter skjorte. Coates skiftet ikke ut Pulis før han var sikker på å få den mannen han ville ha, og han kommer ikke til å skifte ut Hughes heller med det første.
Ja, Coates sto i mot lenge. Og på tross av at et massivt og høyrøstet hylekor ville ha Pulis ut, så holdt han hodet kaldt og beholdt han ut sesongen. Det var et meget klokt trekk.
Og selv om jeg var og er uenig i sparkingen av Pulis så må jeg si at den minst dårlige løsningen var å gi han fyken mellom sesongene. Det er helt etter boka til de som forsker på virkningen av å bytte trener og det er helt etter min bok også.

Derfor tviler jeg på at Hughes må gå i løpet av sesongen fordi Coates ganske sikkert har fått med seg at slike skifter ofte er kontraproduktive. Hva som skjer etter sesongen er derimot en annen skål...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hull vs Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 28 Okt 2016, 18:33

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:Nå er vi jo alle høyt opp igjen og MH får skryt for laguttak og taktikk.

Ja, det er utrolig hvor fort stemningen snur i fotball - begge veier. Et par okei kamper mot svak motstand er nok til å viske ut erindringen om en forholdsvis lang rekke med svake prestasjoner og resultater. Et par svake matcher og det snakkes om nedrykk...

Fotball er helt klart kortidshukommelse og ferskvare for mange, men hvis vi hadde løftet blikket og skuet litt tilbake og benyttet et mye uttalt ord de siste årene, nærmere bestemt ordet "tendens", så bør faktisk jobben til Hughes på gamle Britannia Stadium henge i en svært så tynn tråd, vel og merke hvis Coates gjør som mange andre klubbeiere, noe jeg tviler sterkt på at han kommer til å gjøre basert på hvordan han har handlet før.


Også ordet "tendens" brukes av oss i korttidshukommelses foreningen........ Hvis lager er i en god flyt sparkes ikke trenere, hva man presterte for 7-8 kamper siden betyr lite når du rader opp 4-5 seire. Da er du fredet - til du drar på med tap igjen! I fotball er det alltid resultatene som teller. For klubbeiere kan jo forutsetningene og forventninger være avgjørende, men for oss i foreningen (som jeg nå har glemt hva heter :D ), betyr seire alt! Come on you mighty. mighty Potters!!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Hull vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 28 Okt 2016, 21:02

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:Nå er vi jo alle høyt opp igjen og MH får skryt for laguttak og taktikk.

Ja, det er utrolig hvor fort stemningen snur i fotball - begge veier. Et par okei kamper mot svak motstand er nok til å viske ut erindringen om en forholdsvis lang rekke med svake prestasjoner og resultater. Et par svake matcher og det snakkes om nedrykk...

Fotball er helt klart kortidshukommelse og ferskvare for mange, men hvis vi hadde løftet blikket og skuet litt tilbake og benyttet et mye uttalt ord de siste årene, nærmere bestemt ordet "tendens", så bør faktisk jobben til Hughes på gamle Britannia Stadium henge i en svært så tynn tråd, vel og merke hvis Coates gjør som mange andre klubbeiere, noe jeg tviler sterkt på at han kommer til å gjøre basert på hvordan han har handlet før.


Også ordet "tendens" brukes av oss i korttidshukommelses foreningen........ Hvis lager er i en god flyt sparkes ikke trenere, hva man presterte for 7-8 kamper siden betyr lite når du rader opp 4-5 seire. Da er du fredet - til du drar på med tap igjen! I fotball er det alltid resultatene som teller. For klubbeiere kan jo forutsetningene og forventninger være avgjørende, men for oss i foreningen (som jeg nå har glemt hva heter :D ), betyr seire alt! Come on you mighty. mighty Potters!!!
Helt greit at det finnes såkalte "foreninger" utenfor fotballen. Personlig tilhører jeg, og faktisk overasskende mange andre( i hvertfall på verdensbasis ) en forening som forakter mange utviklingstrekk innenfor såkalt "Modern football". Det viktigste er vel uansett at de som tar beslutninger som vedrører en klubb gjør det på selvstendig grunnlag og ikke nødvendigvis ut i fra hva de forskjellige "foreningene" måtte mene. Det morsomme med fotball er jo at det ikke finnes en "fasit" som er helt eksakt. De som tør å innrømme det fortjener stjerner i boka. :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 31 gjester

cron