Leicester-Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Leicester-Stoke

Innlegg bjørn123 » 25 Jan 2016, 11:21

Så kampen lørdags kveld - resterende søndags morgen.
Svak kamp av oss. Spesielt backene våre synes jeg hadde en dårlig dag på jobb.
Pieters var vanvittig god i perioden før han skrev under forlegent kontrakt - dessverre har han ikke helt fulgt opp forventningene mine i ettertid.
Når det gjelder Johnson er han bare svak og da spesielt defensivt, og på lørdag også offensivt.

Hovedgrunnen til tapet mener jeg hverken kan skyldes spillesystem eller innsats. Det er ofte så enkelt i fotball at de, samlet sett, 11 beste spillerne vinner kamper. Leicester hadde nettopp det på lørdag.
Men forskjellen er ikke stor, og med Arnoutovic samt Bojan på banen tror jeg kampen ville sett annerledes ut. Uten disse to mangler vi alt av det ekstra kreativiteten som trengs til å skape noe, og uten sjanser vinner vi selvsagt ikke kamper.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Jan 2016, 11:51

bjørn123 skrev:Hovedgrunnen til tapet mener jeg hverken kan skyldes spillesystem eller innsats. Det er ofte så enkelt i fotball at de, samlet sett, 11 beste spillerne vinner kamper. Leicester hadde nettopp det på lørdag.

Da må du nesten definere hva det vil si å være en god spiller.
Det er ingen drøy påstand å si at Leicester har et litt under middels lag( i Premier League-sammenheng ) - på papiret. At de klarer å utligne den forskjellen mot klubber med mer navngjetne spillere - deriblant f.eks. Stoke - skyldes selvfølgelig at de har vært smarte nok til å utnytte spisskompetansen i sitt eget lag og finne svakheter hos motstanderen og utnytte dette til egen fordel.

Det er ganske enkelt å se egentlig og Leicester har levert, uansett hva som vil skje de siste 14-15 kampene, en formidabel sesong. Se og lær bør vær mantraet for klubber som Stoke her. Det er nemlig ikke umulig. :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 25 Jan 2016, 13:43

Morten T. skrev:
bjørn123 skrev:Hovedgrunnen til tapet mener jeg hverken kan skyldes spillesystem eller innsats. Det er ofte så enkelt i fotball at de, samlet sett, 11 beste spillerne vinner kamper. Leicester hadde nettopp det på lørdag.

Det er ingen drøy påstand å si at Leicester har et litt under middels lag( i Premier League-sammenheng ) - på papiret. At de klarer å utligne den forskjellen mot klubber med mer navngjetne spillere - deriblant f.eks. Stoke - skyldes selvfølgelig at de har vært smarte nok til å utnytte spisskompetansen i sitt eget lag og finne svakheter hos motstanderen og utnytte dette til egen fordel.

Det er ganske enkelt å se egentlig og Leicester har levert, uansett hva som vil skje de siste 14-15 kampene, en formidabel sesong. Se og lær bør vær mantraet for klubber som Stoke her. Det er nemlig ikke umulig. :P

Definisjonen på en god fotballspiller blir jo ikke helt lett. Det kommer i alle fall an på posisjonen han spiller.
Ta en back - han må være rask (like rask som raske "vinger"), han må være god til å takle folk som kommer med høy fart og han må ha kapasitet til å løpe opp og ned med gode innlegg.
Dersom vi da ser på min favoritt, Johnson, vil har score helt gjennomsnittlig på de fleste av disse, bortsett ifra taklinger der han er direkte dårlig (altså ingen god spiller, men helt ok- og det er ikke godt nok for årets Stoke lag)
Største forskjellen mellom Leicester og Stoke på lørdag var spissene/vingene. Der de har kreative spillere som Mahrez har vi Walters og Diouf. Der de har superraske og målfarlige Vardy har vi Joselo...
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Jan 2016, 14:42

bjørn123 skrev:
Morten T. skrev:

Definisjonen på en god fotballspiller blir jo ikke helt lett. Det kommer i alle fall an på posisjonen han spiller.
Ta en back - han må være rask (like rask som raske "vinger"), han må være god til å takle folk som kommer med høy fart og han må ha kapasitet til å løpe opp og ned med gode innlegg.
Dersom vi da ser på min favoritt, Johnson, vil har score helt gjennomsnittlig på de fleste av disse, bortsett ifra taklinger der han er direkte dårlig (altså ingen god spiller, men helt ok- og det er ikke godt nok for årets Stoke lag)
Største forskjellen mellom Leicester og Stoke på lørdag var spissene/vingene. Der de har kreative spillere som Mahrez har vi Walters og Diouf. Der de har superraske og målfarlige Vardy har vi Joselo...

Nei, det er ikke enkelt å si hva som er en bra spiller, men rammene for at hver enkelt spiller kan prestere nær sitt potensial og få benyttet sin spisskompetanse må nesten være til stede.
Det er vel ingen med et snev av fotballforståelse som tror at Vardy ville ha fungert like bra i et lag som liker å trille ballen ørkesløst sideveis og bakover slik at motstanderen får massevis av tid til å organisere seg og kjøre 11 spillere bak ballen? Nei, selvfølgelig ikke.

Leicester ser konsekvent etter raskeste vei mot mål og det profiterer spillere som Mahrez og Vardy på. Fordi egenskapene deres passer så godt i et slikt system.
Også backene er interessant. Den ene backen, Simpson, har vært en grå mus i engelsk fotball i mange år og gjort det middels i Newcastle og QPR. Samme med østerikiske Fuchs på den andre backen som ble hentet fra relativt ordinære Schalke 04. Ingen av de fire nevnt her er navngjetne spillere med en gullkantet CV og skapet fullt av pokaler, men de er en av brikkene i et relativt perfekt lagt puslespill( forutsetninger tatt i betraktning ). De presterer rett og slett over evne, eller bedre enn forventningene, og har gjort alle forhåndstips til skamme uavhengig av hvordan resten av sesongen vil fortone seg.

Og de har gjort det uten en eneste såkalt "superstjerne" med en blendene og innholdsrik CV fra en europeisk såkalt "storklubb". De har rett og slett vært gode fordi måten de spiller på er vanskelig å håndtere for motstanderen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 25 Jan 2016, 15:35

Leicester har på sitt beste vært Englands beste lag så langt, de ligger fortjent på førsteplass. Når det er sagt så møtte Stoke de på et tidspunkt i sesongen de har virket noe slitne, og jeg hadde ærlig tatt forventet mer i denne kampen.
Jeg mener bestemt at tapet kan skyldes både på spillesystem og innsats, for spiller for spiller så er ikke Stoke laget dårligere enn Leicester. Jeg synes at Mark Hughes for ofte bommer på formasjon og taktikk, også i denne kampen var det noen merkelige disposisjoner og innsatsen har vært merkbart dårlig i flere kamper.
At Stoke før denne kampen lå på en 7 plass, er noe flatterende etter spillet denne sesongen. Joda Stoke har spilt bra på hjemmebane mot de antatt storlagene, men har variert alt for mye i prestasjonene til å forbli der oppe. Alle så hva som skjedde med laget når Shawcross kom tilbake fra skade, hvis han nå på ny blir borte en lang stund så frykter jeg veldig for kampene fremover. Mr Shawcross er selve limet i det defensive spillet, og et midtforsvar uten han men med kamikaze spilleren Wollscheid, ser jeg ikke lyst på. Kommer aldri til å forstå hva Hughes så i denne forferdelige dårlige spilleren.

Mark Hughes og Stoke sitt store problem er å skape målsjanser, det er et eller annet som skurrer i laget generelt og de gode periodene sees dessverre alt for sjeldent. Jeg vet ikke hvem som har ansvaret for dødball treningen på feltet, men at Stoke kan være så dårlig på både defensiv og offensiv dødball er rett og slett forferdelig.

Ser ikke lyst på kampen mot Liverpool i morgen, og hvis det vises samme spill som de siste ukene, så blir det ingen finale denne gangen heller.
Men noe av det mest fascinerende med fotball er at det snur veldig fort, så det er jo lov å leve i håpet.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest