Torstein Norevik skrev:Og hva gjelder Pulis, så har vel han ikke forsvart Yakob, men sagt at han ikke så hva som hendte, så vidt jeg har fått med meg.
bjørn123 skrev:Da blir jo spørsmålet, burde ikke kampen blitt spilt på ny? Eller delt poengene?
Morten T. skrev:bjørn123 skrev:Da blir jo spørsmålet, burde ikke kampen blitt spilt på ny? Eller delt poengene?
Nei og nei.
Så lenge regelverket er som det er, og det fra det store flertallet KUN reageres på skjevhetene i dette når eget lag taper så blir konsekvensene slik som dette, dessverre.
Hadde derimot en samlet fotballfamilie fordømt skuespill og juks uansett seier, uavgjort, tap eller eget lag sine spillere så kunne vi ha fått til noe. I tillegg til at knallharde straffer som utestengelse, poengtrekk og pengebøter selvfølgelig ville ha virket preventivt.
Jeg ser ingen snarlig løsning på slike problemer så lenge både spillere, trenere, ledere og supportere fortsetter å mene at akkurat "deres" klubb alltid blir behandlet urettferdig, eller forfordelt, mens "alle" andre blir begunstiget. Da vil kjeklingen bare fortsette og det vil neppe bli noen vesentlige forandringer....
Dessverre.
bjørn123 skrev:Morten T. skrev:bjørn123 skrev:Da blir jo spørsmålet, burde ikke kampen blitt spilt på ny? Eller delt poengene?
Nei og nei.
Så lenge regelverket er som det er, og det fra det store flertallet KUN reageres på skjevhetene i dette når eget lag taper så blir konsekvensene slik som dette, dessverre.
Hadde derimot en samlet fotballfamilie fordømt skuespill og juks uansett seier, uavgjort, tap eller eget lag sine spillere så kunne vi ha fått til noe. I tillegg til at knallharde straffer som utestengelse, poengtrekk og pengebøter selvfølgelig ville ha virket preventivt.
Jeg ser ingen snarlig løsning på slike problemer så lenge både spillere, trenere, ledere og supportere fortsetter å mene at akkurat "deres" klubb alltid blir behandlet urettferdig, eller forfordelt, mens "alle" andre blir begunstiget. Da vil kjeklingen bare fortsette og det vil neppe bli noen vesentlige forandringer....
Dessverre.
Jeg synes faktisk holdig innenfor 16 m er vel så stort problem. Forskjellen er at det må vel være mye enklere for dommere å slå ned på dette, om de vil.( altså lettere å se, trenger ikke bruke skjønn) Bare se på hvor vanskelig det er å score på conere for tiden - synes det er utrolig merkelig å se at dette bare aksepteres...
bjørn123 skrev:Jeg synes faktisk holdig innenfor 16 m er vel så stort problem. Forskjellen er at det må vel være mye enklere for dommere å slå ned på dette, om de vil.( altså lettere å se, trenger ikke bruke skjønn) Bare se på hvor vanskelig det er å score på conere for tiden - synes det er utrolig merkelig å se at dette bare aksepteres...
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest