Stoke City vs Crystal Palace

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Crystal Palace

Innlegg Svein Nilsen » 22 Des 2015, 13:18

Hmm...jeg må si at jeg er veldig overrasket over de som fortsatt kritiserer Johnson og Wollscheid. Begge har vist at de holder et høyt nivå denne sesongen. Men, jeg innrømmer glatt at jeg var veldig skeptisk til begge før sesongstart! At Johnson kom virket som en panikkhandling da vi trengte en ny høyreback men ikke han! Wollscheid syntes jeg var svak i de fleste kamper sist sesong men noe har skjedd med han. Nå står han mer og mer frem som en bauta i forsvar, sterk i duellene og plasseringsdyktig. Mangler litt fart, men alt i alt en verdig makker til Shawx. Johnson har overrasket. God fremover, hurtig og innbyr hele tiden til overlapping og veggspill. Vår eneste forsvarsspiller som er fotballSPILLER! Men, vi ser jo også blant våre spillere at det svinger i prestasjonene så det er ingen garanti for at jeg synes det samme om disse to spillerne i februar....... :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 22 Des 2015, 14:37

Svein Nilsen skrev:Hmm...jeg må si at jeg er veldig overrasket over de som fortsatt kritiserer Johnson og Wollscheid. Begge har vist at de holder et høyt nivå denne sesongen. Men, jeg innrømmer glatt at jeg var veldig skeptisk til begge før sesongstart! At Johnson kom virket som en panikkhandling da vi trengte en ny høyreback men ikke han! Wollscheid syntes jeg var svak i de fleste kamper sist sesong men noe har skjedd med han. Nå står han mer og mer frem som en bauta i forsvar, sterk i duellene og plasseringsdyktig. Mangler litt fart, men alt i alt en verdig makker til Shawx. Johnson har overrasket. God fremover, hurtig og innbyr hele tiden til overlapping og veggspill. Vår eneste forsvarsspiller som er fotballSPILLER! Men, vi ser jo også blant våre spillere at det svinger i prestasjonene så det er ingen garanti for at jeg synes det samme om disse to spillerne i februar....... :D

Nettopp Svein! Det svinger i prestasjonene og lørdag gjorde begge disse gutta defensive feil i forkant av skåringene. Wollscheid er direkte svak i klaringen iegen boks når klokka tikker over 45 min. Rett til deres angriper som stormer inn i feltet og beina til Whelan (som akkurat der kløner). Den godeste Wollscheid sin jobb i forkant er å måke kula kynisk langt vekk når ett min. gjenstår.
Og Johnson avslørte defensive svakheter da han ble rundlurt og avkledd i 87 min. Butland redder fantastisk men corneren gir til slutt mål og seier til dem.
Matcher blir ofte avgjort på feil, og på lørdag var det bl.a våre to venner som syndet.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 22 Des 2015, 17:28

Knut Ole skrev:
Svein Nilsen skrev:Hmm...jeg må si at jeg er veldig overrasket over de som fortsatt kritiserer Johnson og Wollscheid. Begge har vist at de holder et høyt nivå denne sesongen. Men, jeg innrømmer glatt at jeg var veldig skeptisk til begge før sesongstart! At Johnson kom virket som en panikkhandling da vi trengte en ny høyreback men ikke han! Wollscheid syntes jeg var svak i de fleste kamper sist sesong men noe har skjedd med han. Nå står han mer og mer frem som en bauta i forsvar, sterk i duellene og plasseringsdyktig. Mangler litt fart, men alt i alt en verdig makker til Shawx. Johnson har overrasket. God fremover, hurtig og innbyr hele tiden til overlapping og veggspill. Vår eneste forsvarsspiller som er fotballSPILLER! Men, vi ser jo også blant våre spillere at det svinger i prestasjonene så det er ingen garanti for at jeg synes det samme om disse to spillerne i februar....... :D

Nettopp Svein! Det svinger i prestasjonene og lørdag gjorde begge disse gutta defensive feil i forkant av skåringene. Wollscheid er direkte svak i klaringen iegen boks når klokka tikker over 45 min. Rett til deres angriper som stormer inn i feltet og beina til Whelan (som akkurat der kløner). Den godeste Wollscheid sin jobb i forkant er å måke kula kynisk langt vekk når ett min. gjenstår.
Og Johnson avslørte defensive svakheter da han ble rundlurt og avkledd i 87 min. Butland redder fantastisk men corneren gir til slutt mål og seier til dem.
Matcher blir ofte avgjort på feil, og på lørdag var det bl.a våre to venner som syndet.

Det er nok sikkert riktig det, Knut Ole, at begge gjorde feil som førte til mål. Men alle spillere gjør feil, enten det gjelder å brenne en 100-prosent sjanse, lage unødvendige frispark i farlige posisjoner eller straffer, eller ved slurvete klareringer som fører til mål imot.

Denne gangen var det Wollscheid, Whelan og Johnson. Mot West Ham hadde vel Shawcross to skikkelige brølere som fort kunne ha ført til baklengs.

Jeg mener likevel at Wollscheid generelt har vært meget god i høst, og at Johnson også har vært bra, selv om han nok likevel er bedre fremover enn bakover. Jeg synest forsvarsspillet generelt har vært meget solid etter at Shawcross kom tilbake. Selvsagt skal vår solide kaptein ha mye av æren for det, men det spiller nok også en rolle at vi nå har en samspilt firer som har startet de fleste kampene den senere tid, og selvsagt at vi bakerst har en strålende keeper.
Og med tanke på hvor få baklengs vi har er jeg ikke det minste bekymret for forsvarsspillet i øyeblikket, det er foran motstandernes mål det skorter.

Når det er sagt så skal vi ikke glemme at Johnson ikke lenger er noen ungsau, og at behovet for en ny og yngre høyreback absolutt vil være stede kanskje bare i løpet av en sesong eller to. Men i øyeblikket mener jeg Johnson holder bra mål, selv om det nok også finnes bedre høyrebacker i PL enn han. Men jeg mener det er andre posisjoner som det er mer om å gjøre å få styrket enn høyreback-posisjonen, og det vi trenger mer enn noe annet er en klinisk avslutter. Mener nå jeg... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 22 Des 2015, 21:16

Samme oppfatning som jeg har Torstein. Høsten sett under ett har Wollscheid prestert bra / langt bedre enn forventet, spesielt etter at Shawx returnerte. Johnson har vært OK + / noe bedre enn forventet. Bidrar veldig bra offensivt, men varierer defensivt.
Pri 1 Løp og kjøp en goalgetter !
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 22 Des 2015, 22:23

Knut Ole skrev:Samme oppfatning som jeg har Torstein. Høsten sett under ett har Wollscheid prestert bra / langt bedre enn forventet, spesielt etter at Shawx returnerte. Johnson har vært OK + / noe bedre enn forventet. Bidrar veldig bra offensivt, men varierer defensivt.
Pri 1 Løp og kjøp en goalgetter !

Ja, jeg tror vi egentlig er veldig enige, Knut Ole ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest