Vi er bra bakover, selv om jeg synest vi blir litt baktunge store deler av andre omgang, uten at Swansea greier å sette Butland på de store prøvene, bortsett fra stolpeskuddet som kom litt ut av det blå. Fremover synest jeg derimot ikke vi viser all verden annet enn i små glimt. Men i perioder spiller vi fin fotball og utfordringen blir å få disse periodene til å vare lenger enn det de gjør i dag.
Men vi er utvilsomt i fremgang, og tre strake seiere i PL + seier i ligacupen lar seg virkelig høre. Veldig hyggelig at vi også har greidd å holde nullen i de to siste kampene.
Whelan var meget god i dag, og det synest jeg også Wollscheid var. Jeg var ikke så imponert over tyskeren i vår, men faktum er at det hele snudde denne sesongen da Wollscheid kom inn i midtforsvaret. Er tre "clean sheets", og bare en baklengs, på de fire kampene etter at Wollscheid kom inn igjen på laget tilfeldig ? Kanskje ikke, særlig når statistikken viser at på 20 kamper med Wollscheid på banen har vi bokført 11 seire, 5 uavgjorte og bare 4 tap.

Synest også Joselu spilte sin beste kamp i Stoke-trøya, og Shaqiri var også langt mer involvert i dag enn i de foregående kampene. Frispillingen av Johnson var bare lekker ! Bojan startet bra, men forsvant litt utover i kampen, og Arnie har vel også spilt bedre kamper.
Nå venter Watford i neste kamp, og det betyr at tre nye poeng kan være innenfor rekkevidde. Joda, det ser unektelig lysere ut nå enn for en måneds tid siden....