Swansea City vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Swansea City vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 20 Okt 2015, 00:07

Meget godt fornøyd med tre poeng i en vanskelig bortekamp, selv om Swansea faktisk var en del svakere enn jeg hadde forventet.

Vi er bra bakover, selv om jeg synest vi blir litt baktunge store deler av andre omgang, uten at Swansea greier å sette Butland på de store prøvene, bortsett fra stolpeskuddet som kom litt ut av det blå. Fremover synest jeg derimot ikke vi viser all verden annet enn i små glimt. Men i perioder spiller vi fin fotball og utfordringen blir å få disse periodene til å vare lenger enn det de gjør i dag.

Men vi er utvilsomt i fremgang, og tre strake seiere i PL + seier i ligacupen lar seg virkelig høre. Veldig hyggelig at vi også har greidd å holde nullen i de to siste kampene.

Whelan var meget god i dag, og det synest jeg også Wollscheid var. Jeg var ikke så imponert over tyskeren i vår, men faktum er at det hele snudde denne sesongen da Wollscheid kom inn i midtforsvaret. Er tre "clean sheets", og bare en baklengs, på de fire kampene etter at Wollscheid kom inn igjen på laget tilfeldig ? Kanskje ikke, særlig når statistikken viser at på 20 kamper med Wollscheid på banen har vi bokført 11 seire, 5 uavgjorte og bare 4 tap. ;)

Synest også Joselu spilte sin beste kamp i Stoke-trøya, og Shaqiri var også langt mer involvert i dag enn i de foregående kampene. Frispillingen av Johnson var bare lekker ! Bojan startet bra, men forsvant litt utover i kampen, og Arnie har vel også spilt bedre kamper.

Nå venter Watford i neste kamp, og det betyr at tre nye poeng kan være innenfor rekkevidde. Joda, det ser unektelig lysere ut nå enn for en måneds tid siden.... :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 20 Okt 2015, 06:46

Da er det Watford hjemme... Vi må håpe og tro at de vil være enda bedre den 24 og innkassere 3 nye poeng.

OM vi klarer det, er det 12 poeng på 4 strake og som viser at vi er noe å regne med.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2015, 09:19

Torstein Norevik skrev:Meget godt fornøyd med tre poeng i en vanskelig bortekamp, selv om Swansea faktisk var en del svakere enn jeg hadde forventet.

Vi er bra bakover, selv om jeg synest vi blir litt baktunge store deler av andre omgang, uten at Swansea greier å sette Butland på de store prøvene, bortsett fra stolpeskuddet som kom litt ut av det blå. Fremover synest jeg derimot ikke vi viser all verden annet enn i små glimt. Men i perioder spiller vi fin fotball og utfordringen blir å få disse periodene til å vare lenger enn det de gjør i dag.

Men vi er utvilsomt i fremgang, og tre strake seiere i PL + seier i ligacupen lar seg virkelig høre. Veldig hyggelig at vi også har greidd å holde nullen i de to siste kampene.

Whelan var meget god i dag, og det synest jeg også Wollscheid var. Jeg var ikke så imponert over tyskeren i vår, men faktum er at det hele snudde denne sesongen da Wollscheid kom inn i midtforsvaret. Er tre "clean sheets", og bare en baklengs, på de fire kampene etter at Wollscheid kom inn igjen på laget tilfeldig ? Kanskje ikke, særlig når statistikken viser at på 20 kamper med Wollscheid på banen har vi bokført 11 seire, 5 uavgjorte og bare 4 tap. ;)

Synest også Joselu spilte sin beste kamp i Stoke-trøya, og Shaqiri var også langt mer involvert i dag enn i de foregående kampene. Frispillingen av Johnson var bare lekker ! Bojan startet bra, men forsvant litt utover i kampen, og Arnie har vel også spilt bedre kamper.

Nå venter Watford i neste kamp, og det betyr at tre nye poeng kan være innenfor rekkevidde. Joda, det ser unektelig lysere ut nå enn for en måneds tid siden.... :)

Det ser lysere ut, eller oppsummert, omtrent som forventet.
På akkurat samme måte som etter den svake starten med mange tap så trenger heller ikke tre strake gevinster bety at man skal ta helt av å oppkonstruere en "tendens".

Stoke gjennomførte en meget god defensiv kamp i går og kontrollerte det meste i lange perioder. Jeg fikk jo flere sms`er underveis i kampen fra fans av forskjellige andre klubber, spansk fotball o.l. tullball. Disse ga jo klar beskjed om at denne matchen ikke var "underholdene" sett fra nøytralt synspunkt, men som jeg som supporter har gjort i alle år så gir jeg selvfølgelig en lang f... i hva andre måtte mene om spillestil og "underholdningsverdi" så lenge klubben gjør det bra. Jeg liker det jeg, når naboer, venner eller kollegaer er bitre på grunn av måten Stoke spiller på og gårsdagens kamp må i så måte ha irritert mange som liker sjampanje-fotball bedre enn real fotball. For det var en grave-og sliteseier i går med god defensiv jobbing og ja, Swansea fremsto svake, men jeg mener det skyldtes Stoke sin meget gode defensive taktikk hvor vi kjørte dem inn i vanskelige posisjoner kampen i gjennom.

Fortsetter Stoke med samme trygghet i forsvarsarbeidet og krydrer det oftere med "counterattack"( som de gjorde i starten av matchen i går ), så kan dette bli meget bra.

Og så, Butland. Mot WBA fikk Stoke to røde kort som ble heftig diskutert. Men hva med Butlands beinbruddstackling i går( som jeg kan se bare et par-tre av oss har diskutert)? Burde ikke dette ha vært et soleklart rødt? Jeg synes unggutten gjorde en del rare ting i DENNE kampen og han hadde griseflaks at en sveiseblind dommer lot han fortsette kampen. Noe han også innrømmer selv:
http://www.sportsmole.co.uk/football/st ... KdzsiGHw$$
Og her vil jeg gi ros til Butland: Han er en ærlig fyr og feier ikke ting under teppet. Til og med ikke når han har gjort noe åpenbart galt som kunne ha gått i MOT egen klubb, som i dette tilfellet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 20 Okt 2015, 10:30

vegar56 skrev:
Lilledino skrev:Bra form på Stoke de siste 3 matchene !

Bra form ??? Laget spiller ikke bra, så enkelt er det. Men Swansea var utrolig dårlige for dagen de også.

Tenkte mer på form i forhold til antall poeng og formtabellen..Kan sikkert misforstås..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest