Knut Ole skrev:Ballen skifter retning og Diouf skårer 2-2!
God prestasjon i en vrien duell, og fin-fin revansje etter at de to første headingene var plassert rett på målmann.
Det er godt mulig du har rett Knut Ole, selv om jeg så situasjonen litt annerledes.

Men det er jo noe av sjarmen med fotball, vi ser det samme men ser ikke det samme likevel....
Når det gjelder Diouf så har jeg hatt et litt ambivalent forhold til han. Minuset har vært at jeg synest han brenner for mange 100 %-sjanser. På plussiden er at han generelt er flink til å komme til disse sjansene og er et stadig uromoment for motstanderens forsvar. Med sin stadige jaging og store fart er han en konstant trussel i bakrom. Han hadde vel også 12 mål i sin debutsesong, selv om han vel bare startet i underkant av 30 kamper og også spilte en del på kant. Det må være mer enn godkjent.

Når han i tiden fremover formodentlig får enda flere baller å jobbe med, når både Shaqiri og Bojan er på plass, ser jeg ikke bort fra at Diouf kan være god for 15-20 ligamål og det vil jo være kjempebra.
Konklusjonen er vel derfor at min ambivalens overfor Diouf mer og mer heller i retning av at dette er en bra spiller som gjør en god jobb for oss.
Men også Joselu virket frisk i sitt innhopp mot Tottenham, og jeg spør meg selv hvordan det ville ha vært å kombinere de to på topp ? Jeg har også litt vanskelig for å tro at Hughes spanderte nesten 6m pund (det nest høyeste han har spandert på en spiller etter at han overtok i Stoke) for en spiller som kun er tiltenkt en rolle som innbytter/joker ?
Hughes skal nok få klø seg i hodet i tiden fremover over hvilken startellever han skal benytte i de enkelte kampene. Han har nå så mange gode spillere til rådighet at han ikke har plass til alle. Men det er vel noe som kommer i kategorien "luksusproblem"....