Hei og hopp. Da er jeg tilbake etter et par dager "hjemme" i Stoke-on-Trent. Bodde denne gang ikke hos Adrian på Tollgate men på Holiday Inn ved stadion. Faktisk helt ok med 1 minutts spasertur til Harvester for en deilig burger og en pint før kampen og deretter 3 minutter gange til the Brit. Men, fortsatt er det KUN på Tollgate du finner Stoke City sjela. Internt i familien kalles Tollgate da også kun for Sjela!
Interessant lesing når dere oppsummerer kampen mot Dynamo Kiev, jeg og de fleste på Boothen End er faktisk ikke enige.......Pennant og Jones var våre dårligste spillere - før scoringen (jeg gidder ikke å kommentere Delap mer...). Ser at dere hyller Pennant som vår beste. Ok, han hadde en ok andre omgang - en elendig første. Hans viktigste jobb er jo å tilrettelegge for våre spisser og det klarte han kun en gang. Alt for ofte surret han det bort med å legge inn for sent, eller han la inn men traff den første forsvareren. Det er for dårlig. Vi så jo hva Jones kan (det eneste han kan....?) når han endelig fikk et perfekt innlegg!
Slik jeg så det fra en god plass på Boothen End;
Begovic; solid, bortsett fra når han surret bort en corner i første omgang. Og, han hadde kampens prestasjon på overtid med den kjemperedningen!
Shotton; faktisk en åpenbaring! Tacklingsterk og solid defensiv, villig til å foreta offensive løp selv om han ikke alltid lykkes.
Huth; solid!
Upson; Styrer den bakre fireren på en fin måte - vant med å ta ansvar, var sjef!
Higgi; god defensiv, kom også bra med fremover utover i kampen når vi måtte angripe.
Delap; startet på kanten........burde ikke spilt!
Diao; la seg dypt, for dypt i første omgang. Bedre med i andre omgang men ingen stor spiller.
Palacios; virker fortsatt tung i kroppen, men god med ballen! Løste opp trangt spill flere ganger med enkle, fine pasninger!
Pennant; svak første omgang, mye bedre når han fikk mer å jobbe med i andre. Herlig pasning til målet, ellers litt for dårlig pasninger - også på dødballer!
Jerome; godkjent kamp, løp mye og har bra fart! Bruker fortsatt albuen litt mye i duellspillet! Kom ikke til sjanser, men jobbet hardt - spesielt da han overtok kantrollen til Delap på slutten. Viste da at han er en betydelig bedre kantspiller enn Rory!
Jones; Treig og uinteressert ......lenge! Våknet til liv da han endelig fikk den pasningen han ventet på! Men, vi må ha en spydspiss som byr på mer enn dette!
Synd med overtidsmålet til Besiktas! Det hindret at vi reiste nedover med et rent B-lag! Det er faktisk store fordeler ved å vinne gruppa; du trekkes mot en gruppetoer eller en av de 4 svakest rangerte 3-erne i CL og du får hjemmekamp sist!